וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: מפתחים נשק גרעיני חדש שאינו ניתן ליירוט - ויכול להגיע לכל מקום

נשיא רוסיה אמר בנאום מצב האומה שלו לפני הבחירות לנשיאות כי מוסקבה מפתחת טילים מתקדמים חדשים, שיוכלו לפגוע כמעט בכל מקום. "מערכות ההגנה האמריקניות באירופה ובאסיה לא יבלמו אותם"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (חמישי) כי מוסקבה פיתחה טיל שיוט חדש ו"בלתי מנוצח", המסוגל להגיע כמעט לכל מקום בעולם ושאינו ניתן ליירוט. לדבריו, הטיל נוסה במהלך סוף השנה שעברה.

במהלך נאומו השנתי לאומה, שבו הוא פרס את המדיניות שלו לשנים הקרובות ולקראת הבחירות שיתקיימו בהמשך החודש, הציג פוטין מגוון כלי נשק חדישים, כולל את טיל השיוט. לדבריו, מערכות ההגנה האמריקניות באירופה ובאסיה לא יוכלו לעצור את הארסנל החדש.

פוטין, שנשא נאום תקיף ולוחמני לקול תשואות הקהל, אמר כי טיל השיוט החדש "טס בגובה נמוך, בעל טווח כמעט בלתי-מוגבל עם מסלול טיסה בלתי-צפוי, שיכול לעקוף קווי הגנה ובלתי-מנוצח מול כל מערכות ההגנה מפני טילים ומערכות ההגנה האוויריות, הקיימות והעתידיות".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הצעצוע החדש של פוטין: "מטוסי חמקן רוסיים חדישים נפרסו בסוריה"
לבקשת פוטין: אינסטגרם צנזרה פוסטים של מנהיג האופוזיציה
התחזו לאמריקנים: אזרחים וגופים מרוסיה הואשמו בהתערבות בבחירות

נשיא רוסיה פוטין בנאום מצב האומה, 1 במרץ 2018. רויטרס
מציג ארסנל חדש. פוטין/רויטרס

במהלך מצגות וידאו, חשף פוטין גם כלי שיט תת-ימי ובלתי-מאויש, היכול לשאת ראש קרב גרעיני. לטענת נשיא רוסיה, הטיל מסוגל לפגוע בנושאות מטוסים ובמתקני חוף. בנוסף לכך, הוצגו טיל בליסטי בין-יבשתי, נשק על-קולי ונשק לייזר. לפי פוטין, כל כלי הנשק מוכנים כבר לשימוש או נמצאים בפיתוח.

פוטין, שדיבר בפני שני בתי הפרלמנט, הדגיש כי רוסיה לא מתכוונת לתקוף שום מדינה אחרת כשלדבריו, "בניית הכוח של צבא רוסיה נועדה לשמור על השלום בעולם". עם זאת, הוא הזהיר כי מתקפה גרעינית נגד בעלות בריתה תתפרש כמו מתקפה על רוסיה עצמה, שתגיב על כך מידית.

הוא התייחס גם למתיחות מול ארצות הברית ואמר כי דוקטרינת ההגנה החדשה שלה - הרואה ברוסיה אויב - "מדאיגה". פוטין המעיט ביכולת של נאט"ו. "בניית הכוח שלה בגבולות רוסיה ומערכות ההגנה האמריקניות יהפכו לחסרות תועלת מול בניית הכוח של רוסיה", הצהיר.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
נשיא רוסיה פוטין בנאום מצב האומה, 1 במרץ 2018. רויטרס
נשא נאום תקיף ולוחמני. פוטין, היום/רויטרס

תחת שלטונו של פוטין, רוסיה שבה למרכז הבמה העולמית אחרי דעיתה עם קריסת ברית המועצות. בין היתר, סיפח פוטין את חצי האי קרים מאוקראינה ב-2014, תמך בבדלנים במזרח אוקראינה והתערב צבאית בסוריה. המדיניות התקיפה שלו הגבירה את הפופולריות שלו מבית, על אף שהובילה לסנקציות ולפגיעה בכלכלה המקומית.

"כל אדם חשוב לנו"

החלק הראשון בנאום הוקדש למצב הכלכלי, נשיא רוסיה הבטיח לפעול בשש השנים הקרובות לצמצום שיעור העוני במדינה. "כל אדם חשוב לנו", אמר. הוא הוסיף כי הוא רוצה להגדיל את שיעור התעסוקה וכן את תוחלת החיים, שתהיה כמו זו שבצרפת וביפן.

הוא התייחס לשיעור העוני ברוסיה, ואמר כי בשנת 2000 - תחילת כהונתו הראשונה כנשיא - היו 42 מיליון איש ברוסיה שחיו מתחת לקו העוני. כיום, אמר פוטין, יש 20 מיליון איש, אך הוא הדגיש כי יש לצמצם זאת עוד.

פוטין הדגיש כי על רוסיה לא לקחת את כוחה כמובן מאליו. "אין לנו זכות לאפשר ליציבות שהשגנו להפוך לשאננות, במיוחד מאחר שאנחנו רחוקים מלפתור בעיות רבות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully