וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעצוע החדש של פוטין: "מטוסי חמקן רוסיים חדישים נפרסו בסוריה"

22.2.2018 / 20:39

בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראים שני מטוסים, שככל הנראה הם מדגם Su-57, דור העתיד של חיל האוויר הרוסי. גורם במשרד ההגנה אמר כי הם נשלחו לבסיס הרוסי בלטקיה לטבילת אש

צילום מתוך טוויטר, עריכה: תום זואילי

רוסיה שלחה לסוריה מטוסי חמקן מדגם חדיש, כחלק מטבילת האש שהיא עושה לכלי הנשק שלה - כך עולה מתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות ומדיווח של סוכנות ידיעות רוסית. לפי התיעוד והמידע שפרסם וואל אל-חוסייני, פעיל העוקב אחרי המתרחש בסוריה, מוסקבה פרסה שני מטוסים מדגם Su-57 בבסיס חיל האוויר בחמימים שבלטקיה. גורם במשרד ההגנה אישר בשיחה עם סוכנות הידיעות RBK כי המטוסים נשלחו "כדי לעבור מבחן בתנאים אמתיים".

בקרמלין סירבו להגיב לדיווחים, אך אלו מגיעים במקביל לדבריו של יו"ר ועדת ההגנה בבית התחתון של הפרלמנט ברוסיה, ולדימיר שמנוב. מפקד כוחות הצנחנים בצבא רוסיה גילה כי התעשיות הצבאיות בחנו 200 כלי נשק חדשים מאז תחילת המעורבות הרוסית בסוריה ב-2015. לדבריו, מדינות רבות, כולל אלו שאינן בעלות ברית קרובות של רוסיה, מביעות עניין ברכישת כלי נשק רוסיים. "התעשיות הצבאיות הופכות את הצבא לדבר שאנו יכולים להתגאות בו", אמר.

חמקנים רוסיים מדגם מתקדם תועדו בסוריה. צילום מתוך טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
החמקנים בשמי אזור לטקיה/מערכת וואלה! NEWS, צילום מתוך טוויטר

מטוסי ה-Su-57 הם הדור החמישי של מטוסי הקרב מפס הייצור של סוחוי. טיסת הבכורה שלהם הייתה ב-2010, אך הייצור שלהם החל רק השנה. בתחילת החודש אמר סגן שר ההגנה של רוסיה, יורי בוריסוב, כי המשרד צפוי לחתום על רכישת טייסת ראשונת של הדגם, שתכלול 12 מטוסים. הוא אמר כי השלב הראשון של המבחנים הסתיים וכי המטוסים ישתתפו בתרגילי קרב. מטרת חיל האוויר של רוסיה היא להצטייד בכ-220 חמקנים מדגם זה בין 2020 ל-2030.

לפי תיאור יכולותיו של ה-Su-57, הוא מצויד במערכות המאפשרות לו להגיב באופן אוטונומי למגוון מצבים בזמן אמת ובמגוון טילים המעניקים לו יכולת לפגוע במטרות ממרחק רב ולעקוף מערכות הגנה אוויריות.

באופן רשמי, רוסיה הייתה אמורה להשיב חלק ניכר מכוחה הצבאי שנפרס בסוריה אחרי הכרזת הניצחון של הנשיא ולדימיר פוטין בדצמבר האחרון. ואולם, כפי שקרה אחרי הצהרות דומות מאז 2015, בשטח לא נראתה נסיגה של ממש, וכלי טיס וציוד צבאי אחר ממשיכים לעשות את דרכם לשדה הקרב של סוריה.

מטוס קרב הרוסי סוחוי Su-57. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
ייצורו החל השנה. Su-57/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully