וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת פוטין: אינסטגרם צנזרה פוסטים של מנהיג האופוזיציה

חודש לפני הבחירות הוסרו פוסטים של אלכסיי נבלני ובהם טענות לשחיתות. סרטון שדרשו הרשויות להסיר מיוטיוב, וזכה ליותר מ-5 מיליון צפיות טרם הוסר. נבלני תקף את אינסטגרם: "נתנה יד לבקשת צנזורה לא חוקית"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

הרשת החברתית אינסטגרם חסמה שלשום (חמישי) פוסטים של מנהיג האופוזיציה, אלכסיי נבלני, לבקשת השלטונות הרוסיים. הפוסטים שצונזרו נוגעים לטענות של נבלני לשחיתות וזיוף בהליך הבחירות, חודש לפני קיום הבחירות במדינה. מהשירות הפדרלי לפיקוח על התקשורת ברוסיה, רוסקומנדזור, נמסר כי מפעילי תקשורת קיבלו הנחיה לחסום חלק מהאתר של נבלני לאחר שזה התעלם מבקשה להסיר מידע שהוצא צו מניעה נגד פרסומו על ידי המיליארדר הרוסי אולג דריפסקה.

המחלוקת באה בעקבות סרטון נגד השחיתות שפרסם נבלני בשבוע שעבר ביוטיוב, ובו תועדה לכאורה פגישה שנערכה בין דריפסקה לסגן ראש ממשלת רוסיה, סרגיי פריכודקו, על סיפון יאכטה. הסרטון, שאורכו 25 דקות, זכה ליותר מחמש מיליון צפיות. הרשויות ברוסיה הורו ליוטיוב להסיר את הסרטון, אך זו טרם הגיבה לדרישה.

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני בדרך לבית המשפט במוסקבה, 27 במרץ 2017. רויטרס
נבלני/רויטרס

לדברי דריפסקה, הדרישה הגיעה בשל "הפצת טענות שווא שאינן מבוססות" בעקבות מידע פרטי שדלף, והיא נועדה להגן על זכותו לפרטיות. "אין לכך שום קשר למאבק הפוליטי שמנהל נבלני מול מתנגדיו", מסר דריפסקה בהצהרה. "נבלני הוא לא צד בעניין, כפי שהוא לא היה המקור העיקרי של המידע הפרטי שדלף".

הרגולטור ברוסיה הודיע כי אינסטגרם נענתה לבקשה להסיר חומרים הקשורים בנושא וכי כעת ממתינים שגם גוגל תמחק את סרטון הווידאו של נבלני מהיוטיוב. בתגובה לכך האשים נבלני בציוץ בטוויטר את אינסטגרם בכך שנתנה יד ל"בקשה לצנזורה בלתי חוקית". "תתביישי לך, אינסטגרם", הוסיף.

בדצמבר, ועדת הבחירות המרכזית פסלה את מועמדותו של נבלני, עורך דין במקצועו, בבחירות שייערכו ב-18 במרץ, בשל עונש המאסר על תנאי העומד נגדו. מאות מתומכיו פתחו במחאה כלל ארצית נגד הרשויות וקראו למצביעים להחרים את הבחירות לנשיאות, בטענה כי אלו לא יהיו הוגנות ופתוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully