וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולמארט מצטרפת למאבק בכלי נשק: תגביל את המכירה מגיל 21

1.3.2018 / 8:46

ענקית הקמעונאות האמריקנית, הידועה גם כמשווקת כלי נשק ותחמושת, היא האחרונה בשורת חברות הפועלות בנושא מאז הטבח בפלורידה. טראמפ, באופן מפתיע, הביע תמיכה: "אין הגיון בזה שניתן יהיה לקנות רובה בגיל 18"

צילום:רויטרס, CNN עריכת וידאו:ניר חן

ענקית הקמעונאות וולמארט, הידועה בין השאר גם בשל היותה החברה שמוכרת הכי הרבה נשק ותחמושת בארצות הברית, הודיעה הלילה (חמישי) כי תפסיק למכור כלי נשק לבני 21 ומטה.

זוהי התפתחות דרמטית, שעות ספורות אחרי שגם רשת ציוד המחנאות "דיקס ספורטינג גודס" הודיעה על מהלך דומה. המהלך המפתיע מתבצע לאור הדרישה הציבורית באמריקה לפעולה מיידית בנוגע לחוקי הנשק המקלים, המאפשרים לרכוש נשק בחנויות כבר מגיל 18, לאחר בדיקת רקע קצרה שנמשכת דקות בודדות.

שתי הרשתות החליטו על המהלך, בזמן שהמחוקקים בארצות הברית עדיין מתלבטים אם וכיצד להגביל את מכירת הנשק במדינה כולה. איסור על מכירת נשק לבני 21 ומטה, הייתה אחת הדרישות המרכזיות של ההורים והתלמידים בבית הספר מרג'ורי סטונמן דאגלס שבפלורידה, בו אירע הטבח לפני כשבועיים.

לקריאה נוספת:
"מתנגדים לכל איסור על נשק": הפנים החדשות של איגוד הרובאים בארה"ב
300 מיליון כלי נשק: הפצע הגדול של האמריקנים ממשיך לדמם
הטבח בפלורידה: מאבטח התיכון עמד בחוץ בזמן הירי ולא התערב

רובה מדגם AR-15 בקונטיקט, ארצות הברית, 2013. AP
מכירת הנשק הוגבלה מגיל 21 ומעלה. חנות לכלי נשק בקונטיקט/AP

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ערך אתמול מפגש עם בכירים בקונגרס משתי המפלגות, והפתיע כשהציג עמדות חיוביות בעד הגבלת מכירת נשק לצעירים. "המצב כיום הוא שאתם לא יכלים לקנות אקדח בגיל 18, אבל רובה כמו זה שבו נעשה שימוש בטבח אתם יכולים לקנות בגיל הזה", אמר טראמפ. הוא אמר למחוקקים: "אתם אלו שתחליטו, אבל אני אשקול את זה ברצינות".

טראמפ אף התייחס להתנגדות המוחלטת של לובי הנשק העוצמתי (NRA), התורם סכומי כסף אדירים לפוליטיקאים גרחבי ארצות הברית. "הם לא יאהבו את זה", אמר. "אני מחבב אותם, הם פטריוטים, הם אנשים נהדרים. אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים להסכים על הכול. אין היגיון בזה שניתן יהיה לקנות רובה כזה בגיל 18".

עוד באותו נושא

הפתרון של טראמפ לירי בבתי הספר: מורים חמושים בכיתות

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב בדיון בבית הלבן על הגבלות כלי נשק, 28 בפברואר 2018. רויטרס
הציג עמדות מפתיעות. טראמפ, הלילה/רויטרס

הוא פנה לסנאטורים משתי המפלגות שניסחו חוק הנועד להקשיח את בדיקות הרקע הנדרשות כדי לקנות נשק, ושאל אותם אם כללו בחוק את סעיף הגבלת הגיל. כשאלה השיבו בשלילה הוא אמר להם: "למה, זה כי אתם מפחדים מה-NRA, נכון? הרבה אנשים מפחדים לעלות את הנושא הזה". בכך אותת טראמפ כי יהיה מוכן להתעמת עם ארגון הרובאים העוצמתי על מנת לאשר חקיקה שתוסיף פיקוח משמעותי על הנשק באמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully