וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה חשף את תיעוד הפיגוע בו נהרג תא''ל ארז גרשטיין

אמיר בוחבוט וסוכנויות הידיעות

1.3.2018 / 4:39

רשת אל-מנאר של חיזבאללה פרסמה סרטון וידאו ובו לטענתה תיעוד הפיגוע שאירע לפני 19 שנה, במהלכו הונח מטען צד סמוך למכוניתו של גרשטיין, ששימש כמפקד יחידת הקישור ללבנון. הפיגוע נחשב לאחד הגורמים שזירזו את הצמרת המדינית בישראל לקדם את היציאה מדרום לבנון

צלמים זמניים מורשים

חיזבאללה פרסם אתמול (רביעי) סרטון וידאו, בו לדבריו תועד פיגוע שהתרחש לפני כ-19 שנה, במהלכו נהרג תא"ל ארז גרשטיין, בעקבות מטען צד שהונח סמוך למכוניתו ברצועת הביטחון בדרום לבנון. ברשת הטלוויזיה של חיזבאללה, אל-מנאר, צוין כי התיעוד המדובר מתפרסם כעת לרגל יום השנה לפיגוע.

האירוע התרחש בפברואר 1999, אז שימש גרשטיין כמפקד יחידת הקישור ללבנון, אז המחבלים הצליחו להטמין את המטען ולהפעילו סמוך למכונית המרצדס המשוריינת שבה נסע, ליד צומת סוק אל חאן, לאחר שחזר מביקור של ניחום אבלים בביתו של איש צד"ל שנהרג, בכפר שבעא שבדרום לבנון.

עוד בוואלה! NEWS:
בית חולים על הכוונת: חדרי מיון ואשפוז ממוגנים ייבנו בחיפה
חייל מהתקרית ביריחו: פלסטיני רץ לעברי עם מוט ברזל, חשתי סכנה
קושנר הסתבך: האשמת ישראל בבחישה בבית הלבן עשויה להרתיח את טראמפ

מיגון בסמוך ליפתח יולי 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה
האירוע זירז את יציאת צה"ל מלבנון/מערכת וואלה, ראובן קסטרו

בפיצוץ נהרגו גם נהגו רס"ב עימאד אבו ריש, סמ"ר עמר אל-קבץ וכתב קול ישראל בצפון אילן רועה, שהתלווה אל גרשטיין לסיקור. מותו של גרשטיין נחשב לאחד הגורמים שזירזו את הצמרת המדינית לקדם את היציאה משטח לבנון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תת אלוף ארז גרשטיין ז"ל. הארץ, מערכת וואלה! NEWS
תא"ל ארז גרשטיין/מערכת וואלה! NEWS, הארץ

במהלך המשדר המיוחד ברשת אל-מנאר סיפרו אנשי הארגון כי התקבלה החלטה לפגוע בבכירי צה"ל, כשנתיים לאחר שחמישה מאנשיו נפגעו כתוצאה מהטמנת מטענים. בחיזבאללה החליטו להשתמש באותה אסטרטגיה והחלו לבצע מעקבים נגד קציני צה"ל. הם ערכו תצפיות אחר כניסות למשרדיהם ויציאותיהם וכן בדרכים בהם נסעו. עוד צוין כי בפעולה המדובר, כוח חזבאללה מיוחד ניהל את המעקב שכלל את המחבל אברהים אל חאג' .

כבר בתחילת הדרך: סומן כהבטחה הגדולה לתפקיד הרמטכ"ל

ארז גרשטיין החל את שירותו הצבאי בקומנדו הימי בשנת 1979. אחרי שנה עבר לשרת בסיירת גולני ומאז גורלו נקשר עם חטיבת גולני. במהלך שנות השירות פיקד על סיירת גולני, גדוד 51 ומאוחר יותר התמנה למח"ט גולני. בסוף שנות התשעים התמנה ארז גרשטיין למפקד יחידת הקישור ללבנון והועלה לדרגת תת-אלוף. במסגרת תפקידו נע רבות בין הכפרים בדרום לבנון למרות הסכנה להתקפות מחבלים וחשש מזירות מטענים מורכבות - מה שהסתיים בפיגוע בו מצא את מותו.

גרשטיין היה בן 39 והותיר אחריו אישה, בן, הורים, אח ואחות. מדי שנה מגיעים בכירי צמרת צה"ל לקרבו ומקיימים את טקס האזכרה למי שנחשב להבטחה הגדולה וסומן בראשית דרכו בצה"ל כמי שעשוי להתמודד בעתיד על תפקיד הרמטכ"ל.

(עדכון ראשון: 21:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully