וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית חולים על הכוונת: חדרי מיון ואשפוז ממוגנים ייבנו בחיפה

בעקבות ההסלמה האחרונה בגבול הצפון, הניע לאחרונה משרד הבריאות פרויקט מיגון של מתחמי המיון והאשפוז בבית החולים בני ציון שבחיפה, שספג פגיעה ישירה במלחמת לבנון השנייה. הפרויקט יוסיף יותר ממאה מיטות אשפוז בזמן חירום

בית החולים בני ציון בחיפה. ערן גילווארג
המרכז הרפואי בני ציון, היום/ערן גילווארג

ברקע המתיחות בגבול הצפון בחודשים האחרונים, כמו גם ניסיון חדירת המל"ט האיראני לישראל והתרסקות מטוס ה-F-16, לוואלה! NEWS נודע כי תוך כמה חודשים יחל משרד הבריאות בבנייתו של חדר מיון ואתר אשפוז ממוגנים בחזית המרכז הרפואי בני ציון שבחיפה. הצפי לאכלוס המבנים הוא בעוד כשנתיים.

במלחמת לבנון השנייה היווה בית החולים יעד אסטרטגי לפגיעה של טילי אויב, בין היתר בשל העובדה שהוא שוכן על רכס הכרמל. ביומה האחרון של המלחמה, ספג בית החולים פגיעה הישירה שבה באורח נס לא היו נפגעים ונרשם נזק למבנה בלבד. בעקבות האירוע, וכן עקב המסקנה כי כל מערכה עתידית תתמקד גם בעורף האזרחי, הפך מיגון בית החולים לנחוץ ביותר.

על אף שחדר המיון הכללי שמציע את הטיפול הראשוני לפצועים נותר חשוף, קיימת בבית החולים מחלקת אשפוז תת-קרקעית הכוללת 90 מיטות ומאפשרת שירותי רפואה מגוונים בשעת חירום. כחלק מהלקח שהופק מהמלחמה ב-2006, נבנתה מחלקה זו כבר לפני שלוש שנים.

עוד בוואלה! NEWS:
ההשמנה לא פוסחת על ישראל: המגפה שמסכנת מחצית מהילדים
דרמה במרצ: גלאון פורשת מפוליטיקה; גילאון לא יתמודד לראשות המפלגה
בג"ץ דחה העתירות נגד ההסדר המותנה לשוטר שתקף את דמאס פיקדה

הדמית המיון הממוגן בבית החולים בני ציון שבחיפה. דוברות משרד הבריאות, מערכת וואלה!
הדמיה של המיון הממוגן בבני ציון שבחיפה/מערכת וואלה!, דוברות משרד הבריאות

המיון בבני ציון עתיד להיות ממוגן מפני טילי אויב ומכלי נשק בלתי קונבנציונליים. יתרה מזו, הוא יוכל לפעול בזמן רעידות אדמה ואסונות טבע מסוגים שונים.

לדברי גורמים במשרד הבריאות, הפרויקט יכלול שלושה חלקים עיקריים שיחד יהוו את קומפלקס המיון הממוגן. החלק הראשון יהיה קומת האשפוז הממוגנת, שתשתרע על פני 1,470 מ"ר, יחד עם 400 מ"ר נוספים לשטח טכני, ותכלול 58 מיטות. שנית, קומת המיון תשתרע על שטח של 1,470 מ"ר ועל 160 מ"ר נוספים של שיפור מיגון במבנה הקיים. לשתי הקומות הללו תצטרף חניה חדשה על גג המיון בגודל של 1,420 מ"ר. חדר המיון החדש יהיה מיועד ל-35 מיטות אשפוז בזמן רגיעה, כשמתוכן שבע עמדות טיפול בישיבה. בזמן חירום ניתן יהיה להרחיב את תפוסתו ל-53 מיטות.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ציין כי המיגון בבית החולים בני ציון הוא הכרחי, שכן המוסד מהווה אבן שואבת לעשרות אלפי חולים מדי שנה. "עלינו להיות ערוכים לכל תרחיש אפשרי", אמר ליצמן. "על בית החולים לספק הגנה מרבית לצוות ולמטופלים הנמצאים באחריותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully