וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה במרצ: גלאון פורשת מפוליטיקה; גילאון לא יתמודד לראשות המפלגה

28.2.2018 / 13:35

יו"ר המפלגה הודיעה על הסרת מועמדותה בפריימריז לאחר שלדבריה נוכחה שהמתפקדים "רוצים הנהגה חדשה". יו"ר הסיעה ח"כ גילאון הסיר מועמדותו בשל אירוע רפואי ש"הגביל את יכולתו" להתמודד

עריכת וידאו:ניר חן

יו"ר מרצ זהבה גלאון הודיעה היום (רביעי) על הסרת מועמדותה מהמרוץ לראשות המפלגה ולא תתמודד לקדנציה נוספת. זאת לדבריה, לאחר שהתרשמה שחברי מרצ "מעוניינים בהנהגה חדשה". גלאון התפטרה בנובמבר האחרון מהכנסת במטרה לשכנע את ממסד המפלגה לשנות את שיטת הבחירה של יושב הראש והרשימה לכנסת ולהעבירה לציבור הרחב במסגרת של פריימריז. בזכות המהלך שקידמה, הגדילה מרצ את מספר המתפקדים ב-70% עם 31,000 חברים בתוך שבועות בודדים.

שעה קלה לאחר הודעתה של גלאון הודיע גם ח"כ אילן גילאון על הסרת מועמדותו, בשל אירוע רפואי שעבר שלדבריו "מגביל את יכולתו" להמשיך בקמפיין כפי שהיה רוצה. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו הוסיף גילאון כי ימשיך "לשרת את הציבור כיושב ראש סיעת מרצ בכנסת - ולקדם את הערכים שבעבורם שלחתם אותי לכנסת".

גילאון הוסיף את תודתו ל"אלפי האנשים שתמכו, התפקדו, התנדבו, סייעו ותרמו. כל התרומות שקיבלתי יוחזרו לתורמים. אני רוצה להודות גם לצוות הרפואי בבית החולים שערי צדק על הטיפול המסור. המשימה שלנו, של יצירת שמאל אחר וישראל אחרת, לא השתנתה. בימים הקרובים נתכנס האדומים, הקבוצה הפוליטית הגדולה והמשמעותית ביותר בציונות הסוציאליסטית, ונקבל את ההחלטות לגבי המשך דרכנו המשותפת".

עוד בוואלה! NEWS:
שקד: חשודים לא יצולמו בהארכת מעצרם, אין הצדקה לרמוס את כבודם
פרסום ראשון: מח"ש חקרה חשד שעד המדינה מיקי גנור שיחד שוטר
חנק למוות ונשאר לישון בדירה: תושב נתניה נאשם ברצח אמו

אילן גילאון וזהבה גלאון בפריימריז של מרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
גלאון וגילאון/ניב אהרונסון

עם הודעתה על הסרת המועמדות מסרה גלאון: "הצגתי מועמדות פעם נוספת בניסיון להביא למפץ פוליטי בשמאל שיחבר למרצ אנשים ממפלגת העבודה ומהרשימה המשותפת יחד, ואנשים מארגוני החברה האזרחית ומחוץ למערכת הפוליטית ששותפים להשקפת העולם של מרצ וביחד יכולים לייצר כוח שמאל גדול. אך משיחות שהיו לי עם מתפקדים בכל רחבי הארץ בשבועות האחרונים הבנתי שהם רוצים הנהגה חדשה".

במכתב ששלחה לחברי המפלגה הוסיפה כי פתיחת המפלגה למתפקדים חדשים "הייתה הצלחה אדירה ואני לא מתחרטת עליה לרגע". גלאון כתבה עוד כי "כל חיי הפוליטיים נלחמתי למען עקרונותיי וערכיי. הייתי עושה את הכול שוב גם בידיעת המחיר האישי מראש. אני במרצ וברצ מהיום שניתנה לי זכות בחירה, ועבורי מפלגה היא כלי לשינוי, לא סידור עבודה".

עוד כתבה גלאון כי "לא פעם מתחתי ביקורת על פוליטיקאים שנדבקו לכיסא, והיום יש לי הזדמנות לא לדרוש, אלא, גם לקיים ולהעביר מסר: נבחר הציבור הוא שליח הציבור שצריך להיאבק על העתיד לא על התפקיד. אני גאה בזכות שהייתה לי להנהיג את השמאל הישראלי, ואני שמחה לראות את מרצ נפתחת. אני יודעת שאני משאירה למי שיחליף, או תחליף, אותי מפלגה חזקה ומבוססת משקיבלתי לידיי".

עוד באותו נושא

האב, האישה ורוח ההייטק: התרומות שגייסו מועמדי מרצ נחשפות

לכתבה המלאה

ח"כ תמר זנדברג, חברת מפלגתה של גלאון המתמודדת לראשות מרצ, ונחשבת כעת למועמדת המובילה, מסרה כי מדובר ב"סיום של פרק אחד בקריירה המפוארת של גלאון, ואני משוכנעת שהיא תמשיך להיות חלק בהנהגת מרצ בפרק החדש שלה". זנדברג הוסיפה כי גלאון היא "מנהיגה אמיצה ופורצת דרך, שנמצאת בשורה אחת עם שולמית אלוני ויוסי שריד. כל דרכה הציבורית התאפיינה במחוייבות ערכית עמוקה לשמאל הישראלי".

"גלאון הובילה את מרצ והשמאל הישראלי להישגים משמעותיים בתקופה של טלטלות לא פשוטות. גלאון הוכיחה אומץ ואחריות כשהובילה את פתיחת השורות במרצ", הוסיפה זנדברג.

בדברים שכתבה בטוויטר הוסיפה זנדברג כי "אילן גילאון הוא הלב הפועם של השמאל, ואני מאחלת לו קודם כל בריאות טובה וחזרה מהירה לחזית המאבקים החברתיים. ההישגים שרשומים על שמו הם מאבני היסוד של השמאל והוא ניהל וימשיך לנהל אותם מתוך מחוייבות אידאולוגית עמוקה ויכולות פוליטיות מרשימות, והוא מעל הכל - בן אדם. מצפה לחזרתו המהירה".

אבי בוסקילה, המתמודד לראשות המפלגה, מסר כי "מתפקדי מרצ צריכים להכריע עכשיו בין עוד מאותו הדבר למהפכה. כולם מבינים שאם מרצ תמשיך לבחור באותם הפרצופים היא שוב תגרד את אחוז החסימה כפי שהיה במערכות הבחירות האחרונות. מרצ לא צריכה התחדשות, מרצ צריכה מהפכה. יש רק מועמד אחד שבאמת יכול להביא ציבורים חדשים, כל השאר אלה סיסמאות בחירות וחלומות באספמיה".

(עדכון ראשון: 12:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully