וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד: חשודים לא יצולמו בהארכת מעצרם, אין הצדקה לרמוס את כבודם

28.2.2018 / 11:43

השרה התייחסה לסוגיית צילום החשודים, ואמרה כי "זכות הציבור לדעת אינה כוללת זכות למציצנות והשפלה". היא הוסיפה שבכוונתה לפעול לשינוי הנוהל בחודשיים הקרובים, יחד עם נשיאת העליון חיות

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה היום (רביעי) לסוגיית צילום חשודים בהארכות מעצרם, והבהירה במענה לשאילתא בכנסת של חברת הכנסת רויטל סויד (הציוני) כי "אין הצדקה לרמוס חשודים עד עפר, ולעתים זכות הציבור לדעת נסוגה מפני כבוד האדם, ואינה כוללה זכות למציצנות והשפלה". היא הוסיפה שבכוונתה ובכוונת נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לשנות את הנוהל בחודשיים הקרובים.

דברי השרה מגיעים ברקע דיוני הארכות המעצר של חשודי תיק 4000 ותיקים נוספים בהם חשודים בכירים רבים. סוויד פנתה לשקד במליאה ושאלה, "האם לצלם חשוד, סטלה הנדלר, במשך דקות ארוכות ומול כולם אומר לה אחד הצלמים - 'מה שלומך ילדה ויפה' ו'הופה על הידיים, אהבתי את הלק', האם זאת זכות הציבור לדעת? לדעתי זה ביזוי והשפלה".

עוד בוואלה! NEWS:
איילת שקד: סומכת על מנדלבליט
ועדת השרים לחקיקה אישרה: עתירות פלסטינים לא יידונו בבג"ץ
שקד וחיות קיבלו את ההמלצה: השופטת תעמוד לדין משמעתי

ישיבת הממשלה 25 בפברואר 2018. אמיל סלמן /הארץ, מערכת וואלה! NEWS
"לא למציצנות". שקד/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן /הארץ

תנאי מעצר הבכירים עלו לדיון גם כשניר חפץ, יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מחה על תנאי מעצרו באחד מדיוני הארכת המעצר, וטען כי הוא אינו מקבלים תנאים הולמים, בהם מפגש עם רופא, וכי הוא ישן עם פשפשים במיטה. שרת התרבות והספורט מירי רגב תקפה את שב"ס והמשטרה על יחסם כלפיו, בדיון שהתקיים בכניסת בעניין מתקני הכליאה בישראל.

"מנסים לשבור נחקרים באמצעות עינויים", ציינה, "מי שצריך להיעצר ייעצר וייחקר, אבל לא יכול להיות שלא יתקיימו עבורו התנאים הבסיסיים למחיה".

בתגובה לטענותיו של חפץ, ארדן הסביר כי למיטב ידיעתו רופא הגיע לבקר את חפץ וזאת אישר גם נציג שב"ס בישיבת הממשלה. השר ארדן צייץ מאוחר יותר בטוויטר שאין מחלוקת על כך שמעצר חשוד לא נועד לענישה אלא למניעת מסוכנות בלבד או מניעה של שיבוש הליכי חקירה. עוד הוסיף, כי שב"ס משקיע עשרות מיליוני שקלים בשנה על מנת לשקם את תאי המאסר והמעצר בישראל שהם "אכן תנאים גרועים וקשים".

עוד באותו נושא

מעצר ניר חפץ לא הוארך בפרשת גרסטל; מאמצים לגייסו כעד מדינה

לכתבה המלאה
שאול אלוביץ וניר חפץ, הארכת מעצר פרשת בזק, מחוזי תל אביב, 27 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
חפץ ואלוביץ' בהארכת מעצרם, אתמול/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully