וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורה מטווח אפס, ומוכה עם הנשק: תיעוד חדש מהרג הפלסטיני ביריחו

בתיעוד חדש שהפיץ ארגון "בצלם" נראה בבירור חייל יורה ביאסין א-סראדיח ואחרי כך, מספר חיילים בועטים בו ומכים אותו עם בנשר בעודו שרוע על הרצפה וגוררים אותו. בארגון טוענים כי רק לאחר 25 דקות, החלו החיילים בפעולות לקראת פינויו לקבלת טיפול רפואי

צילום: בצלם", עריכה: יאיר דניאל

ארגון "בצלם" חושף היום (רביעי) תיעוד חדש מזירת הפרות הסדר ביריחו בשבוע שעבר, במהלכה נהרג יאסין א-סראדיח בן ה-35. בתיעוד נראה א-סראדיח נע במהירות באחת מהסמטאות הסמוכות לזירת הפרות הסדר. בשלב מסוים, חייל שהבחין בפלסטיני, עצר אותו וירה בו מטווח אפס. מיד לאחר הירי, בתיעוד נראים חיילים נוספים מכים את א-סראדיח, בועטים בו בחוזקה בעודו שרוע על הרצפה וגוררים אותו.

בהמשך, מתיעוד מצלמות האבטחה שהפיץ הארגון, נראים החיילים גוררים את א-סראדיח על הרצפה בסמטה ואז מניחים אותו באחד מקצותיה. לטענת הארגון, רק לאחר 25 דקות, החיילים הרימו את א-סראדיח, אחזו אותו ברגליו ובידיו והביאו אותו לג'יפ צבאי כדי לפנותו.

לקריאה נוספת:
צה"ל על הרג המפגין ביריחו: "כנראה נחשף לגז שגרם למותו"
הערכה: הכוח ירה לעבר המבוקש ביריחו, פספס - ונאלץ להפעיל כוח
תיעוד: חיילים מכים למוות עצור פלסטיני; צה"ל: הוא החזיק סכין

תיעוד ירי יאסין א-סראדיח, יריחו, פברואר 2018. בצלם, מערכת וואלה! NEWS
מתוך התיעוד שהפיץ ארגון "בצלם"/מערכת וואלה! NEWS, בצלם

תגובת דובר צה"ל לתיעוד: "בעקבות האירוע ומכיוון שהמחבל מת בעת שכבר היה נתון במעצר בידי כוחות צה"ל, נפתחה חקירת מצ"ח במסגרתה נבחנות נסיבות מותו. כמו כן, בוצעה נתיחה בגופת המחבל ובמקביל נמשך התחקיר המבצעי המלא לאירוע".

האירוע התרחש בזמן פעילות של גדוד לביא למעצר מבוקשים באזור, שהובילה להתפתחות הפרות סדר. לאחר תחקיר ראשוני, אמרו בצה"ל כי הוא לא נפגע מירי, אלא ככל הנראה גז שנחשף אליו. אולם כמה שעות לאחר מכן הפלסטינים טענו כי לאחר נתיחת גופתו, התגלה פצע ירי.

בעקבות טענות הפלסטינים בשבוע שעבר, בצה"ל אמרו כי טרם קיבלו את הדוח הפתולוגי עליו דווח. עם זאת מפרטים שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי במהלך פעילות של גדוד לביא הירדן למעצר מבוקשים ביריחו הבחינו הכוחות בפלסטיני מסתער לעברם ובידו מוט ברזל. הכוח ביצע נוהל מעצר חשוד וירה לעברו.

עוד באותו נושא

הפלסטינים: המפגין שנהרג בהפרות סדר ביריחו נפגע מירי

לכתבה המלאה
יאסין עומר אל סראדיח ההרוג במעצר ביריחו. --, מערכת וואלה! NEWS
אל-סראדיח, המפגין שנהרג ביריחו/מערכת וואלה! NEWS, --

לאחר מכן העריך הכוח כי הפלסטיני החשוד לא נפגע ונטרל אותו בכוח. חובשת שהייתה בכוח ביצעה בדיקה על החשוד ולא זיהתה פגיעת ירי או דימום חיצוני. לאחר מכן זיהתה החובשת ירידה במדדים ובמצבו הרפואי של הפלסטיני והוא פונה לתאג"ד בו צוות רפואי בכיר לקבלת טיפול. פרמדיק בכוח ביצע אף הוא בדיקות, אך גם הוא לא זיהה פגיעה מירי או דימום. מותו נקבע על ידי הכוח בתאג"ד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully