וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: הכוח ירה לעבר המבוקש ביריחו, פספס - ונאלץ להפעיל כוח

22.2.2018 / 19:59

בצה"ל ייבחנו את מידת הפעלת הכוח נגד הפלסטיני בן ה-31 שהוכה למוות הלילה במבצע מעצרים ביריחו. לפי דיווחים פלסטיניים הוא נעצר והוכה, ובצה"ל טוענים כי הוא רץ עם מוט ברזל, ונמצאה אצלו סכין

עריכה: שניר דבוש

בצה"ל ממשיכים לחקור את הדיווח לפיו מבוקש פלסטיני כבן 31 הוכה למוות על ידי חייל הלילה (חמישי) ביריחו. מהערכות ראשונות, עולה אפשרות כי החיילים ירו לעבר המבוקש ולא פגעו בו, מה שאילץ אותם להפעיל נגדו כוח פיזית על מנת לנטרלו. בצה"ל יבחנו את מידת הפעלת הכוח, אך יחד עם זאת מדגישים כי לא ניתן יהיה לבחון באופן חד משמעי אם הקליע פגע במבוקש, ולקבוע את הסיבה למותו, ללא נתיחת הגופה.

לפי הדיווח הפלסטיני בסוכנות הידיעות "ווטניה", משפחת ההרוג אמרה למועדון האסיר הפלסטיני כי בנה נעצר והוכה, וכי לפני כן היה בריא ולא סבל מאף מחלה. בתיעוד שהופץ בכלי התקשורת הפלסטיניים נראה העצור, עומר אל-סראדיח, רץ באחת מסמטאות העיר, כשבידו מוט ברזל. בשלב מסוים, החיילים שהסתתרו מאחורי עמודי הסמטה הפתיעו אותו ונאבקו בו.

עוד בוואלה! NEWS:
"חפץ לא משתף פעולה": מעצרם של יועצו של נתניהו ואלוביץ' הוארך
טלוויזיה בשירות נתניהו: הפגישה החשאית וההצעה מהאחיין של שרה
מזג אוויר: טמפרטורות נוחות לרצים במרתון ת"א; גשמים בדרום

מכים עצור. --, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד התקרית ביריחו/מערכת וואלה! NEWS, --

בצה"ל אמרו כי האירוע התרחש במהלך פעילות למעצר מבוקשים בעיר, אז התפתחה הפרת סדר אלימה. אותו פלסטיני נטל לידיו את מוט הברזל, ולדברי הצבא ניסה לתקוף את הכוח. עוד נמסר כי הכוח הגיב בירי, התעמת איתו מטווח קרוב והצליח לבלום אותו.

בנוסף נטען כי על גופו של הפלסטיני נמצאה סכין. הוא פונה על ידי הכוח מהנקודה לקבלת טיפול רפואי. בהמשך נקבע מותו. בתחילה אמרו בצה"ל כי הפלסטיני ניסה לחטוף את נשקו של אחד החיילים אולם טענה זו שונתה לאחר מכן. עוד נמסר מדובר צה"ל כי "נסיבות האירוע נבדקות".

גיסו של אל-סראדיח, אסמעיל אל מסרי אמר לסוכנות וופא כי מספר גדול של חיילים היכו אותו כשהתקרב לבית דודו שכוח צה"ל פשט עליו. לברי אל-מסרי, החיילים היכו אותו בכל חלקי גופו ובמיוחד באזור הבטן והגב ולאחר מכן עצרו אותו. אחיו של אל-סראדיח אמר "כי החיילים היכו אותו מול התושבים וכי היה בחור בריא". שר האסירים עיסא קראקע אמר כי "אנו נוקטים הליכים משפטיים כדי להשתתף בניתוח הגופה בנוכחות רופא פלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully