וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל על הרג המפגין ביריחו: "כנראה נחשף לגז שגרם למותו"

23.2.2018 / 12:08

תחקיר ראשוני של התקרית בה נהרג בן 31 במהלך הפרות סדר ביריחו מעלה כי החיילים ירו לעברו, ומשלא פגעו נאלצו כנראה להשתמש בכוח. הפלסטינים טוענים כי המפגין הוכה למוות, ובצה"ל יבצעו נתיחה בגופתו

עריכה: שניר דבוש

בצה"ל ערכו תחקיר ראשוני של הרג המפגין שלשום (חמישי) ביריחו, בעת מעצרו. מהתחקיר עולה כי בפעילות גדוד מעורב התפתחה הפרת סדר של כ-50 פלסטינים. במהלך האירוע, כך נמסר מצה"ל, רץ עומר אל-סראדיח, בן 31, עם מוט ברזל בידו לעבר החיילים, שירו לעברו אך ככל הנראה לא פגעו. לאחר מכן הפעילו כוח על מנת לעצרו, והוא ניסה לאחוז ולחטוף את נשקו של אחד החיילים.

בהמשך החיילים עצרו את המחבל ואזקו אותו, והוא נבדק על ידי חובשת שקבעה שמצבו תקין. הכוח המשיך להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות לכיוון הפרת הסדר בסמוך למקום בו הוחזק העצור, ונראה שהוא נחשף לגז שייתכן שאף גרם למותו, כך מעריכים בצבא. מצבו הידרדר והוא טופל על ידי כוח צה"ל, שקבע את מותו. בחיפוש התברר כי נשא על גופו סכין. חקירת מצ"ח נפתחה ובמסגרתה ייבחנו נסיבות מותו ותבוצע נתיחה בגופתו.

עוד בוואלה! NEWS:
"חפץ לא משתף פעולה": מעצרם של יועצו של נתניהו ואלוביץ' הוארך
מגדל הקלפים קרס: כשנתניהו ויתר אפילו על יוני
הטבח בפלורידה: מאבטח התיכון עמד בחוץ בזמן הירי ולא התערב

יאסין עומר אל סראדיח ההרוג במעצר ביריחו. --, מערכת וואלה! NEWS
אל-סראדחי, המפגין שנהרג ביריחו/מערכת וואלה! NEWS, --

לפי דיווח פלסטיני בסוכנות הידיעות "ווטניה", משפחת ההרוג אמרה למועדון האסיר הפלסטיני כי בנה נעצר והוכה, וכי לפני כן היה בריא ולא סבל מאף מחלה. בתיעוד שהופץ בכלי התקשורת הפלסטיניים נראה העצור רץ באחת מסמטאות העיר, כשבידו מוט ברזל. בשלב מסוים, החיילים שהסתתרו מאחורי עמודי הסמטה הפתיעו אותו ונאבקו בו.

גיסו של אל-סראדיח, אסמעיל אל מסרי, אמר לסוכנות וופא כי מספר גדול של חיילים היכו אותו כשהתקרב לבית דודו שכוח צה"ל פשט עליו. לדברי אל מסרי, החיילים היכו אותו בכל חלקי גופו ובמיוחד באזור הבטן והגב ולאחר מכן עצרו אותו. אחיו של אל-סראדיח אמר כי "החיילים היכו אותו מול התושבים וכי היה בחור בריא". שר האסירים עיסא קראקע אמר כי "אנו נוקטים הליכים משפטיים כדי להשתתף בניתוח הגופה בנוכחות רופא פלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully