וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל ומדינות נוספות דנו בדרכים לתמרן את קושנר

28.2.2018 / 4:50

ב"וושינגטון פוסט" נכתב כי בכירים בעולם דנו בניצול חוסר הניסיון והקשיים הכלכליים של יועצו וחתנו של טראמפ לצרכיהם, אך לא ברור האם שיחות אלה הבשילו לכדי מעשים. עוד דווח כי קשריו של קושנר עם מדינות מסוימות השפיעו על הורדת הסיווג שלו

צילום: צלמי וואלה!NEWS, רויטרס ו-CNN, עריכה: יוסי אלטר

בכירים בארבע מדינות לפחות דנו בדרכים להשפיע על ג'ארד קושנר או לתמרן אותו, תוך ניצול חוסר הניסיון שלו בממשל והחובות של חברות הנדל"ן של משפחתו - כך דיווח הלילה (רביעי) ה"וושינגטון פוסט" מפי פקידים בכירים בממשל שנחשפו לדוחות מודיעין בנושא. בין המדינות: ישראל, סין, איחוד האמירויות ומקסיקו. מדינות אלה קשורות בדרך כזו או אחרת ל"תיק" שבו מטפל יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסגרת משימותיו בתחום מדיניות החוץ.

לפי הדיווח, בכירים בממשל סיפרו כי לא ברור האם אותן מדינות פעלו כדי להשפיע על קושנר, אך "הקשרים של קושנר עם אישים בממשלות מסוימות העלו חשש בבית הלבן וזו הסיבה בגינה הוא לא יכול היה להשיג סיווג ביטחוני". עוד נכתב כי היועץ לביטחון לאומי, הגנרל הרברט מקמאסטר, גילה כי לקושנר ישנם מגעים מול בכירים בממשלות זרות שלא תואמו דרך המועצה לביטחון לאומי ולא דווחו באופן רשמי.

עוד בוואלה! NEWS:
אמו של אביתר הגיעה לקבור את בנה שנרצח ע"י אביו: "אי אפשר לעכל"
סוהר ושמו נתניהו: הסיבה המרכזית שהותירה את חפץ ואלוביץ' במעצר
מזג אוויר: התחממות שתימשך עד סוף השבוע וערפילים בלילה

ג'ארד קושנר בפורום סבן 3 בדצמבר 2017. רויטרס
בכירים מודאגים כי "היה נאיבי ורימו אותו". קושנר/רויטרס

בכירים בבית הלבן היו מודאגים מכך שקושנר "היה נאיבי, ורימו אותו" בשיחות שקיים עם בכירים זרים, שהעדיפו בחלקם לעבוד ישירות מולו ולא מול גורמי ממשל אחרים. ב"וושינגטון פוסט" כתבו כי בכירים באיחוד האמירויות, למשל, זיהו את קושנר כמי שניתן לתמרן אותו בגלל שמשפחתו חיפשה משקיעים בחברת הנדל"ן שברשותם.

עורכי הדין של קושנר מסרו לעיתון: "לא נגיב למקורות אנונימיים שמשווקים ספקולציות, רכילות ושמועות וממשיכים להדליף מידע לא מדויק". שגרירות ישראל בוושינגטון לא הגיבה לדיווח.

אמש פורסם כי בסוף השבוע האחרון הורד הסיווג הביטחוני הזמני שאיתו עובד קושנר מ"סודי ביותר" ל"סודי", אחרי שראש הסגל בבית הלבן, ג'ון קלי, לא הסכים להמשיך ולאפשר ליועצים לעבוד עם אישור זמני. מדובר בבעיה לא פשוטה עבור קושנר, האמון על חידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים, ולא יוכל יותר להשתתף בישיבות עם סיווג "סודי ביותר" או להיחשף לדוח המודיעין של הנשיא.

יש לציין כי המתיחות בין בני הזוג ג'ראד קושנר ואיוונקה טראמפ לבין ראש הסגל ג'ון קלי החריפה בשבועות האחרונים, והשניים השמיעו ביקורת באוזני הנשיא על תפקודו של ראש הסגל. לפי דיווח של ה"ניו יורק טיימס", השניים מרגישים כי ניסו להגן על קלי, אך זכו בתמורה ליחס לא הוגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully