וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרים נמתחו לדום - ואליה בן ה-5 יצא מטיפולי הכימותרפיה לתפוס גנב

27.2.2018 / 19:33

למשך יום אחד, אליה יכול היה לעזוב את הטיפולים ולעלות על מדי השוטר כפי שחלם. שוטרי תחנת נהריה, שבה שירת סבו, קיבלו אותו בחצוצרות - וליוו אותו כשתפס "שודד" והוביל אותו ללקיחת טביעות אצבע. "המטרה הייתה לשמח אותו, זו התרופה שלנו"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: יאיר דניאל

חג פורים מיוחד במינו עובר על אליה בן החמש מקיבוץ ראש הנקרה, שבחודשים האחרונים עובר טיפולים כימותרפיים קשים בשל מחלת הסרטן שהתגלתה אצלו. אליה חולם להיות שוטר, חלום שאיננו זר למשפחה וגם לא לתחנת המשטרה בנהריה שבה שירת סבו במשך שנים ארוכות.

עם בוא חג הפורים זכה אליה למחווה יוצאת דופן שנתנו לו שוטרי ושוטרות תחנת המשטרה ובזכות הסיוע הזה, אליה יכול היה להותיר את הטיפולים מאחור ליום אחד ולהתחפש לשוטר. ביום המיוחד הזה השתתפו גם סבו והוריו - האמא מורן והאבא ניסן.

ניידת משטרה הגיעה הבוקר (שלישי) לאסוף את אליה מהקיבוץ והובילה אותו לנהריה כשהוא לבוש מדי שוטר שנתפרו למידתו הקטנה. בחצר התחנה המתין לו כבר משמר כבוד שבראשו עמדה המפקדת סגן-ניצב מרי דניאלי ומפקד מרחב אשר תת-ניצב בני אבלייה, שהביט בסיפוק על שוטריו וקציניו שנרתמו למשימה הלא שגרתית.

עוד בוואלה! NEWS:
"כשלים מערכתיים": המלצה להעמיד לדין משמעתי את השופטת בפרשת המסרונים
החרדים תועדו: "קיבלו פליק טוב. נעביר את הגיוס, ידברו רק על השופטת"
בית המשפט דחה את הערעור: אלוביץ' וחפץ יישארו במעצר

הגשמת חלום לאלייה בן ה-5 החולה בסרטן להיות שוטר תנועה, 27 בפברואר 2018. אדריאן הרבשטיין
שוטר ליום אחד. אליה בפעולה/אדריאן הרבשטיין

בחודש נובמבר האחרון גילו בבית החולים נהריה כי אליה חולה במחלת הסרטן מסוג לימפומה, שמתבטאת בגידולים סרטניים של קשרי הלימפה או של מערכת הלימפה בכללותה. אליה עבר ניתוח וכרתו לו חלק מהמעי. אימו מורן סיפרה בעיניים לחות: "את הכל הוא עבר בגבורה, מה שמבוגרים וחסונים ממנו עושים - הוא עשה עם חיוך ומצב רוח טוב". כיום מטופל אליה בבית החולים רמב"ם שבחיפה שם הוא עובר את האשפוזים הרבים ומקבל טיפולי כימותרפיה. "המחלקה מדהימה, מאד עוטפת, הצוות טוב ומקצועי, כזה שתמיד נותן לנו הרגשה טובה", הוסיפה מורן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הגשמת חלום לאלייה בן ה-5 החולה בסרטן להיות שוטר תנועה, 27 בפברואר 2018. אדריאן הרבשטיין
אליה מתרגל פעילות שיטור יומיומית/אדריאן הרבשטיין

לאחר החלק הטקסי שכלל תקיעה בחצוצרות, הצדעות וסקירת המסדר לכבודו, הגיעה העת לתרגל מעט מעבודת השיטור היומיומית. ממכשיר הקשר יצאה הודעה על שוד כביכול, של תיק שנלקח מאישה, והשוטרים ביחד עם אליה הקטן, יצאו לטפל באירוע בתוך ניידת כשברקע קולות הסירנה. עברו מספר דקות והם שבו לתחנה - אליה הוביל את השודד כשהוא אזוק אל חדר החקירות, שם נלקחו ממנו טביעות אצבעות. לאחר מכן העביר את השודד מאחורי סורג ובריח בתא המעצר של התחנה.

"ההירתמות מגיעה מהלב והנשמה, לא לומדים את זה"

על ההתגייסות של התחנה להפקת האירוע אמרה המפקדת סנ"צ דניאלי כי "לא לומדים את זה בבית ספר לשוטרים, כנראה שלומדים את זה מהחיים וזה מגיע מהלב והנשמה".
סנ"צ דניאלי סיפרה כי הפנייה הגיעה אליה מגדי שבתאי - פעיל חברתי שידוע כ"מגשים החלומות", דרך השוטר הקהילתי עופר פרוים.

"היה לי ברור שאנחנו ניעתר לבקשה ונממש את החלום הזה", אמרה. עוד סיפרה שמרגע שהשוטרים קיבלו את ההודעה על האירוע, הנושא תפס תאוצה והם נכנסו לעניינים מהר מאוד. "היה רצון גדול של כולם להיות נוכחים ולהשתתף ביום הזה", הוסיפה.

סנ"צ דניאלי אמרה כי השותפות עם הקהילה חשובה מאוד לה וליתר השוטרים, והודתה שלהיות שוטר זה לא רק לתפוס גנבים. "חשוב לנו להגיע לאוכלוסיות שצריכות אותנו ואנחנו באמת מצליחים להגיע להמון אוכלוסיות בהן בתי ספר, קשישים וניצולי שואה".

לאחרונה אף החלו בפרויקט מיוחד שבו מסייעים שוטרי התחנה לחיילים בודדים בשיפוץ מתחמי המגורים שלהם. לסנ"צ דניאלי חשוב היה לציין שההיענות מצד השוטרים לפרויקטים האלו היא עצומה ומתקיים גם שיתוף פעולה עם גורמים בקהילה - "זה הכיף האמיתי בעניין הזה, חיבור של כולם ביחד", אמרה.

הגשמת חלום לאלייה בן ה-5 החולה בסרטן להיות שוטר תנועה, 27 בפברואר 2018. אדריאן הרבשטיין
סיום היום המיוחד בתחנת משטרת נהריה/אדריאן הרבשטיין

היום המיוחד של אליה הסתיים - הגיע הזמן לאסוף את המתנות והמזכרות שהכינו השוטרים לו ולמשפחתו, ולחזור לחיים האמיתיים. אימו מורן סגרה את היום עם בשורה משמחת, שלפיה הבדיקה שנערכה לאליה ביום הולדתו ב-31 בינואר חזרה תקינה. היא סיפרה כי "הוא מסיים את הטיפול וימשיך במעקבים". עוד הוסיפה, "לכל אורך הדרך המטרה הייתה לשמח אותו, ושמחה זו התרופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully