וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת המסרונים: השופטת תסיים פעילותה בתיק; היועמ"ש הורה על חקירה

השופטת פוזננסקי כץ הודיעה כי היא מבקשת להשתחרר מניהול התיקים בפרשת בזק בעקבות פרסום ההתכתבות עם חוקר הרשות לניירות ערך. במקביל הורה היועמ"ש על פתיחה בחקירה משמעתית נגד החוקר. "רואה בחומרה רבה את האירוע"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: תום זואילי

ההתכתבות בין החוקר לשופטת - כל הפרטים

- בחדשות עשר פורסם כי שופטת המעצרים בפרשת בזק, רונית פוזננסקי כץ, תיאמה הארכות מעצר עם החוקר מטעם הרשות לניירות ערך
- החוקר כתב לשופטת: "תיראי מופתעת"
- השרה שקד ונשיאת העליון חיות הודיעו: נפנה לנציב התלונות על השופטים
- יו"ר הרשות לניירות ערך: "אירוע חריג, יהיה בירור דחוף"
- עורכי דינם של שאול ואור אלוביץ': "לשחררם באופן מידי"
- בעקבות הפרסום: השופטת ביקשה להשתחרר מעיסוק בתיק
- היועמ"ש הורה על פתיחת חקירה משמעתית נגד החוקר

השופטת רונית פוזננסקי-כץ הודיעה אמש (ראשון) לנשיא בית משפט השלום בתל אביב, אביחי דורון, כי היא מבקשת להשתחרר מניהול התיקים בפרשת בזק. זאת, בעקבות הפרסום בחדשות עשר על התכתבות שניהלה עם החוקר המופקד על התיק מטעם הרשות לניירות ערך, ערן שחם-שביט. הנשיא דורון הורה כי הדיונים בכל התיקים בפרשה יישמעו בפני השופט עלאא מסארווה.

היום צפוי להתקיים דיון נוסף בהארכת מעצרם של בעל השליטה בחברת בזק, שאול אלוביץ', של בנו אור, המכהן כחבר דירקטוריון, של הסמנכ"ל עמיקם שורר ושל המנכ"לית סטלה הנדלר.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן הורו על פתיחת חקירה משמעתית בעניין התנהגותו של החוקר. ממשרד המשפטים נמסר כי "היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה רואים בחומרה רבה את האירוע. הוא מנוגד לעקרונות היסוד שלפיהם נדרשים לפעול גורמי התביעה הכללית".


עוד בנושא בוואלה! NEWS:
"התפתחויות חדשות בתיק בזק": מעצרו של אלי קמיר הוארך ב-5 ימים
נתניהו ייחקר ביום שישי במעונו בפרשת בזק ובפרשת הצוללות
מעצר ניר חפץ לא הוארך בפרשת גרסטל; מאמצים לגייסו כעד מדינה

ההתכתבויות בין השופטת כץ לעו"ד עם קרדיט של המהדורה מהפרסום של דורון הרמן, 25 בבפרואר 2018. דורון הרמן, מהדורת ערוץ 10, מערכת וואלה! NEWS
"זיהום ההליך המשפטי". צילום ההתכתבות/מערכת וואלה! NEWS, דורון הרמן, מהדורת ערוץ 10

מוקדם יותר הודיעו שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות כי שוחחו ביניהן על הפרסום. השתיים מסרו כי החליטו לפנות יחד לנציב התלונות על השופטים בבקשה שיברר את המקרה. לדבריהן, הן יפעלו בהתאם לתוצאות הבירור.

על פי הפרסום כתב החוקר ערן שחם-שביט: "תיראי מופתעת". השופטת, רונית פוזננסקי-כץ, השיבו לו: "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת". "(לגבי) סטלה ואיריס נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו שלושה, את בהחלט, אבל בהחלט יכולה לתת יומיים", כתב החוקר לגבי הארכת מעצרן של סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, ואיריס אלוביץ', אשתו של בעל השליטה בחברה. "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני אאלץ להיראות ממש ממש מופתעת", השיבה לו השופטת. "אז אולי המתווה שחשבנו עליו אינה כה רחוק מהמציאות", הוסיפה, והוא השיב לה: "זה עלה לי בדם, כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב".

אביחי מנדלבליט בכנס לציון 15 שנה להקמת הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, אוניברסיטת ת"א, 26 בדצמבר 2017 1. ראובן קסטרו
הורה על פתיחה בחקירה משמעתית. מנדלבליט/ראובן קסטרו
השופטת רונית פוזננסקי כץ. אתר בתי המשפט, מערכת וואלה! NEWS
"להשעותה מיד". השופטת פוזננסקי כץ/מערכת וואלה! NEWS, אתר בתי המשפט

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב לסערה בציוץ בחשבון הטוויטר שלו. "אני מצפה מנשיאת בית המשפט העליון להשעות מיד את השופטת. אסור לתת לציבור לאבד אמון במערכת המשפט", כתב.

יו"ר הקואליציה דוד אמסלם אמר: "אני מניח שאם היו מוצאים את ההתכתבות הזו בטלפונים של אלוביץ' וחפץ, הם היו עצורים עד תום ההליכים. אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר?".

סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ רויטל סויד, אמרה כי "מדובר בחציית גבולות חמורה מאוד. תיאום עמדות בין פרקליט ושופטת מהווה פגיעה קשה באמון הציבור במערכת המשפט ופגיעה בקודש הקודשים של שלטון החוק - הזכות להליך הוגן וצודק".

"‏הסיפור שנחשף הערב בחדשות עשר על ההתכתבות והתיאום בין השופטת פוזננסקי כץ לחוקר הרשות לניירות ערך, הוא בלתי נתפס", אמרה סגנית שר החוץ ציפי חוטבלי. "רגע של שפל מקצועי שחייב לקבל טיפול הולם. פעם בגין אמר 'יש שופטים בירושלים', אבל נראה לי שהוא לא היה מעלה בדעתו שכך ינהגו שופטים בישראל".

הוועדה לבחירת שופטים בראשות שרת המשפטים אילת שקד, 22 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
פנו לנציב התלונות על השופטים. השרה שקד והנשיאה חיות/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
עו"ד ז'ק חן. ראובן קסטרו
"קשה לתאר את עוצמת הזעזוע". עו"ד ז'ק חן/ראובן קסטרו

עורכי דינם של שאול ואור אלוביץ' דרשו אמש לשחררם ממעצר באופן מידי. "קשה לתאר את עוצמת הזעזוע שמן הסתם שותף לו כל אדם הגון שנחשף להתנהלות הסתרים הזו", אמר עו"ד ז'ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ'. "כעת נחשף לאור השמש כי מדובר במעצר בלתי חוקי בעליל. בכוונתנו לפנות עוד הערב לבית המשפט בבקשה שיורה על שחרורו לאלתר, ובהמשך נשקול את צעדינו הנוספים".

עו"ד דרור מתתיהו, סנגורו של אור אלוביץ', מסר כי "חלופת המסרונים בין השופטת לבין נציג הרשות החוקרת זיהמה את ההליך המשפטי ומחייבת את שחרורו של מרשי לאלתר. האירוע חסר תקדים ומחייב בירור יסודי ומעמקי ביותר והסקת מסקנות קשות".

הארכת מעצר לאלי קמיר, השלום ת"א, 25 בפברואר 2018. ניב אהרונסון
קמיר בבית המשפט, אתמול/ניב אהרונסון

מוקדם יותר אתמול האריכה השופטת פוזננסקי-כץ בחמישה ימים את מעצרו של היועץ האסטרטגי אלי קמיר, החשוד גם הוא בפרשה.

"מעצרו של החשוד מתקיים בחקירה רחבה, שעניינה שחיתות בחברת בזק ובמערכת השלטון", אמר השופטת. "בחקירה זו שבעה חשודים שעניינים הובא בפני מעת לעת", הוסיפה. בהתייחס לקמיר אמרה כי "הוא נעצר היום בפרשה לאור התפתחות חקירתית".

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully