וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אכזרי ומזוויע": מאסר עולם לפלסטיני שרצח את בת זוגו הישראלית

25.2.2018 / 15:15

מוחמד חארוף הורשע ברצח מיכל חלימי על רקע לאומני והושת עליו תשלום פיצוי בסך 258 אלף שקל למשפחתה. שופט בית המשפט המחוזי תל אביב רענן בן יוסף מתח ביקורת על הפרקליטות וכינה את הסדר הטיעון מקל מדי

צילום: אבי כהן

בית המשפט המחוזי תל אביב גזר היום (ראשון) עונש מאסר עולם על מוחמד חארוף, תושב שכם בן 29, שהורשע במסגרת הסדר טיעון ברצח מיכל חלימי בחודש אוגוסט האחרון. בנוסף, בהתאם להסדר הטיעון, הוטל על חארוף לשלם למשפחתה של חלימי פיצוי בסך 258 אלף שקלים. ראש ההרכב השופט רענן בן יוסף קבע כי מדובר ברצח "אכזרי, ברוטלי ומזוויע".

השופט בן יוסף מתח ביקורת על הפרקליטות על שהסכימו להסדר טיעון מקל מדי. לטענתו ניתן היה לדרוש להטיל על חארוף עונשים נוספים בגין עבירות שביצע במסגרת הפרשה, בהן: גניבת רכב, ניסיון הונאה בכרטיס אשראי וקשירת קשר לביצוע פשע לכניסה לישראל שלא כחוק.

השופט אף טען כי הפרקליטות הייתה יכולה לדרוש שלא להתיר את קציבת עונשו של חארוף. בסופו של דבר החליט השופט בן יוסף להטיל עליו חמש שנות מאסר נוספות בגין העבירות הללו, אך קבע כי חארוף ירצה אותן בחופף למאסר העולם.

לקריאה נוספת:
אחרי המחלוקת: פלסטיני הורשע ברצח זוגתו הישראלית ממניע לאומני
השיחות למשטרה והפגישה בחולות: כך הידרדר הרומן הסודי לרצח אכזרי

גזר דין למוחמד לטרוף, משכם שרצח את חברתו מיכל חאלימי ממניע לאומני, מחוזי ת"א 25 בפברואר
 2018. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
ישלם פיצוי למשפחתה של חלימי. חארוף בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

הסדר הטיעון נחתם לאחר חילוקי דעות סביב סוגיית המניע לרצח. משפחתה של חלימי, שהייתה נשואה והתגוררה בהתנחלות גבע בנימין, טענה כי בניגוד לכיוון החקירה שבדקה המשטרה בתחילה, היא לא ניהלה רומן עם חארוף וכי מדובר ברצח על רקע לאומני. ואולם, המשטרה טענה כי חארוף מנסה לקבל כספי פיצוי מהרשות הפלסטינית ולכן טוען למניע לאומני.

חלימי התחתנה כשנה וחצי לפני הרצח, ועברה עם בעלה להתנחלות שבמועצה האזורית בנימין. מחקירת המשטרה עלה כי היא עזבה את הבית בסוף מאי, וקבעה להיפגש באזור המרכז עם חארוף בחולות של חולון, ככל הנראה בשעות אחר הצהריים.

עוד באותו נושא

משפחתה של מיכל חלימי על הרשעת רוצח בתם: "צדק למיכל ולשמה"

לכתבה המלאה
מיכל חלימי. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
מיכל חלימי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

עם הודעת בעלה על העדרותה, דבר שחזר על עצמו באותה תקופה כמה פעמים, החלו במשטרה לחקור את המקרה וגילו את מערכת היחסים הרומנטית ואת כוונתם של השניים להתארס. חארוף נעצר ובחקירתו מסר גרסאות סותרות לגבי מקום הימצאותה של חלימי, מה שהגביר את החשד כי הוא מעורב בהיעלמותה.

בקרב חוקרי היחידה המרכזית במחוז ש"י במשטרה התחזק החשד שחלימי כבר לא בין החיים. חשודים אחרים שנעצרו בפרשה, תושבי טייבה שהיו בקשר עם חארוף, סיפרו כי הוא אכן קבע עם בת זוגו בחולות של חולון באותו יום.

לאחר חיפושים וסריקות נרחבות באזור, נמצאה גופתה של חלימי, כחודשיים לאחר היעלמותה, והיא זוהתה במכון לרפואה משפטית באבו כביר. עם התמשכות החקירה, הודה חארוף במעשה וקשר את עצמו לרצח. הוא שחזר אותו וסיפר כי בפגישם הוא חנק אותה, הטיח אבנים בראשה, כיסה את גופתה ועזב את המקום ברכבה.

(עדכון ראשון: 14:55)

זירת הנרצחת מיכל חלימי. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
הזירה שבה נמצאה גופתה של חלימי, באוגוסט/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully