וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל "פינוי שקט בדרכי שלום": המדינה מבקשת לדחות את פינוי נתיב האבות

אחרי שבג"ץ קבע כי על המדינה להרוס 15 מבנים במאחז עד 6 במרץ, המדינה ביקשה אתמול במסמך שעליו חתמו המשפחות לדחות את המהלך, וכן "לנסר" מבנים שנמצאים בחלקם על קרקעות פרטיות. שלום עכשיו: "הממשלה מוכנה לעשות הכול כדי לרצות את המתנחלים"

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

(פינוי מבנה הנגרייה בנתיב האבות בחודש אוקטובר האחרון)

המדינה ביקשה אתמול (שלישי) מבג"ץ לדחות בשלושה חודשים את פינוי 15 המבנים במאחז נתיב האבות על מנת להקים אתר מגורים זמני למפונים ולהשלים "מתווה לפינוי בדרכי שלום". בנוסף המדינה ביקשה לנסות להסדיר שישה מבנים שנמצאים בחלקם על קרקעות פרטיות, על אף שבית המשפט דחה בקשה דומה בעבר.

על פי פסיקת בג"ץ על המדינה להרוס עד 6 במרץ את המבנים שנמצאים בחלקם או באופן מלא על קרקעות פלסטיניות פרטיות. בבקשה שהוגשה אתמול הסבירה המדינה כי היא מסתמכת על התחייבות המשפחות במקום להתפנות ללא התנגדות וללא אלימות. הדחייה תאפשר "פינוי שקט ובדרכי שלום של המבנים הבלתי חוקיים שהריסתם מחייבת בהתאם לפסק הדין, כמו גם הותרת חלק מן המשפחות בתוך בתיהם הנוכחיים, תוך הריסת חלקי המבנה המצויים מחוץ לאדמות המדינה המוכרזות והכשרת חלקי המבנים המצויים בתוך תחום אדמות המדינה".

עוד בוואלה! NEWS:
הכרה דו-צדדית והקפאת בניה: אבו מאזן הציג תכנית שלום במועצת הביטחון
שבעה נתינים זרים סירבו לעזוב את הארץ - והועברו לכלא סהרונים
נשיאת העליון העידה: "השופטת מסרה סיפור מעורפל שלא חייב נקיטת צעדים"

הכנה לפינוי נתיב האבות, 29 בנובמבר 2017. TSP, הילל מאיר, מערכת וואלה! NEWS
נתיב האבות/מערכת וואלה! NEWS, TSP, הילל מאיר

במסמך, שעליו חתמו המשפחות, נכתב: "נפנה בכאב רב, מתוך כבוד והערכה לחיילי צה"ל ומתוך אחריות לחינוך ילדיו ללא התנגדות וללא כל אלימות את הבתים ונימנע מהכנסת מתנגדים לביתנו ככל יכולתנו". עוד הבהירו כי ההתחייבות אינה תלויה בהחלטת בג"ץ בנוגע לבקשת הארכה, והם יעמדו בה גם אם לא תתקבל.

עם זאת, בבקשה מצוין כי בעת זו "טרם עלה בידי המדינה להשלים את כלל הפעולות הנדרשות לשם העמדת המרכיבים שבכוחם לאפשר פינוי שקט שיבוצע בדרכי שלום, תוך צמצום הפגיעה בתושבים למינימום ההכרחי". המדינה הבהירה כי "פינוי שקט בדרכי שלום הוא אינטרס ציבורי כבד משקל שאין להפריז בחשיבותו".

לאחר הגשת בקשת הדחייה אמרו התושבים כי הם נאלצו "לחתום על המסמך על מנת לאפשר דחייה בהרס ולמנוע מ-15 משפחות עם 62 ילדים להישאר ללא קורת גג. ממשלת הימין ירדה לשפל חדש בטיפול הלקוי בהתיישבות בכלל ובנתיב האבות בפרט".

הכנה לפינוי נתיב האבות, 29 בנובמבר 2017. TSP, הילל מאיר, מערכת וואלה! NEWS
עימותים בפינוי נתיב האבות בנגרייה באוקטובר האחרון/מערכת וואלה! NEWS, TSP, הילל מאיר

עוד הוסיפו התושבים כי הם "מקווים שהממשלה תתעשת ותעמוד בהבטחותיה להסדיר את נתיב האבות ולאשר תב"ע (תכנית בניין עיר) ל-350 יחידות דיור, ומקווים כי בית המשפט העליון יאשר את הבקשה ולא ישאיר אותנו וילדינו ללא קורת גג, בדיוק כפי שהיה למפונים הקודמים".

מארגון "שלום עכשיו" נמסר בתגובה לבקשת המדינה כי "זוהי בקשת חצופה. בית המשפט נתן לממשלה שנה וחצי! להיערך לפינוי, והממשלה לא עשתה דבר כדי להיות מוכנה בזמן. בעלי הקרקע מחכים כבר 17 שנה לחזור לאדמתם והם כבר שבעים מדחיות והבטחות".

ב"שלום עכשיו" הוסיפו כי "יש לזכור שרעיון ניסור הבתים כבר נדחה במפורש על ידי בית המשפט, אבל לממשלה זה לא משנה והיא מוכנה לעשות הכול, אפילו לזלזל בבית המשפט, רק כדי לרצות את המתנחלים. נלמד את הבקשה, נשקול אותה יחד עם בעלי הקרקע ונמסור את תגובתנו בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully