וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה נתינים זרים סירבו לעזוב את הארץ - והועברו לכלא סהרונים

20.2.2018 / 20:53

השבעה, נתינים זרים מאפריקה ששהו במתקן הדרומי, הועברו לכלא לאחר שהודיעו כי הם מסרבים לצאת מהארץ במסגרת תכנית הגירוש החדשה. בחודש שעבר חולקו 200 מכתבי התראה לשוהי המתקן, שנדרשו להחליט אם יעזבו או ייכלאו

צילום: חלי ממן/TPS

(בווידאו: הפגנה בירושלים נגד גירוש מבקשי המקלט, החודש)

שבעה נתינים זרים מאפריקה ששהו במתקן חולות הועברו היום (שלישי) לכלא סהרונים לאחר שהודיעו כי הם מסרבים לצאת מהארץ. העברתם של השבעה היא הביצוע בפועל לראשונה של תכנית הגירוש החדשה של הממשלה.

בחודש שעבר חולקו 200 מכתבי התראה ליציאה מהארץ לשוהים במתקן חולות, ובהם הודיעה להם המדינה כי עליהם להחליט בתוך 30 יום אם יצאו מהארץ מרצון או נשארים וצפויים להיכלא בסהרונים. בניגוד לשוהי המתקן, לשאר הנתינים הזרים מאפריקה ניתנו מכתבי התראה של 60 יום, מכיוון שמעמדם שונה. כיום שוהים במתקן חולות כאלף בני אדם.

מבקשי מקלט במתקן חולות.. המוקד לפליטים ומהגרים, מערכת וואלה! NEWS
נתינים זרים מאפריקה במתקן חולות, בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, המוקד לפליטים ומהגרים

בשבוע שעבר נחשפו בוואלה! NEWS נתונים שלפיהם 255 נתינים זרים מאפריקה יצאו מהארץ ברצון בחודש ינואר. 55 עזבו למדינה שלישית והשאר למדינות מוצאם - אריתריאה וסודאן. בשבוע הראשון למבצע חולקו 600 מכתבי התראה לנתינים הזרים מאפריקה, ובתקופה זו הם עוברים שימועים שבהם יצטרכו להסביר ולנמק מדוע יש להחריגם מתכנית הגירוש.

עוד פורסם בוואלה! NEWS כי בשיחות סגורות עם פעילים חברתיים וחברי מועצת עיריית תל אביב אמר יוסי אדלשטיין, בכיר ברשות ההגירה, כי לפי שעה בוגרי מערכת החינוך הישראלית מעל גיל 18 לא יקבלו מכתבי התראה או יגורשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully