וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרה דו-צדדית והקפאת בניה: אבו מאזן הציג תכנית שלום במועצת הביטחון

20.2.2018 / 20:24

יו"ר הרשות הפלסטינית דרש בנאומו להקים מנגנון תיווך בינלאומי חדש במקום זה של וושינגטון, בעקבות ההכרה בירושלים כבירת ישראל, וקרא לכינוס ועידת שלום בינלאומית. היילי: "מוכנים לדבר, אך לא נרדוף אחריך". נתניהו: "אבו מאזן משלם לטרוריסטים 347 מיליון דולר בשנה".

צילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא הערב (שלישי) בנאום במועצת הביטחון של האו"ם להכיר במדינה פלסטינית ולהקים מנגנון תיווך בינלאומי חדש בסכסוך עם ישראל, במקומה של ארצות הברית. הוא הזהיר כי פתרון שתי המדינות נמצא בסכנה בעקבות ההכרה בירושלים כבירת ישראל, צעד שגרם לסירובה של רמאללה לכך שהממשל האמריקני ימשיך לשמש מתווך בין הצדדים. עוד קרא אבו מאזן לכינוס של ועידת שלום בינלאומית עד אמצע השנה הנוכחית.

אבו מאזן פירט את תכנית השלום שלו עם ישראל - הכרה דו-צדדית בשתי המדינות, על בסיס גבולות 67'; משא ומתן במסגרת בינלאומית, תוך הצבת לוח זמנים ליישומו; בזמן המשא ומתן, על הצדדים להימנע מפעולות חד-צדדיות כולל פעולת ההתנחלות; הקפאת ההחלטה לגבי ירושלים, והפלסטינים יימנעו במקביל מהצטרפות לארגונים בינלאומיים; יישום היוזמה הערבית אחרי פתרון הסכסוך.

"מעולם לא סירבנו לשבת למשא ומתן", אמר אבו מאזן, שסקר את ועידות השלום וההסכמים בין הפלסטינים לישראל. "אנחנו חושבים שבמחיר של טנק אנחנו יכולים לבנות בית ספר, אנחנו לא רוצים ולא צריכים כלי נשק", אמר. לדבריו, "ממשלת ישראל הכשילה את כל המאמצים האלה. אף אחד לא דרש דין וחשבון מישראל כשהיא כבשה את שטחינו ב-1948. ועדיין, למרות כל זה, האו"ם כשל למלא את החלטותיו".

עוד בוואלה! NEWS:
כחלון נועד עם רה"מ הפלסטיני: "שובו למו"מ עם האמריקנים"
נתניהו לראש ממשלת פולין: "לא נקבל השוואה בין יהודים לפולנים בשואה"
נתניהו חשף במינכן חלק מהמל"ט האיראני: "זריף, מזהה?"

נאום נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן במועצת הביטחון של האו"ם 20 בפברואר 2018. רויטרס
אבו מאזן במועצת הביטחון, היום/רויטרס

בדבריו, ביקר אבו מאזן את האו"ם וגם את ארצות הברית. "70 שנים חלפו מאז הנכבה", אמר. "מאז שישה מיליון פליטים סובלים מהאכזריות של הגלות. הם חלק מ-13 מיליון פלסטינים שארצם טרם הוכרה כחברה מלאה באו"ם למרות כמה החלטות שאישרו את ההכרה בזכות הפלסטינים להגדרה עצמית. אנחנו רוצים שאנשינו יחיו בחופש ובכבוד, הרחק מטרוריזם ואלימות. מטרתנו היא אחת בלבד: להילחם בטרור", אמר.

"אין לנו בעיה עם היהדות, אלא רק עם הכובשים של ארצנו", המשיך אבו מאזן, שתקף את נשיא ארצות הברית. "נפגשנו עם טראמפ והבענו כל הסכמה להגיע להסכם שלום על בסיס גבולות '67 ועדיין הממשל לא הבהיר את עמדו: האם הם תומכים במדינה אחת או שתיים?.

הוא אמר כי ההכרה בירושלים כבירת ישראל הייתה פעולה לא חוקית שנדחתה על ידי הקהילה הבינלאומית. "הם החליטו להעניש את הפליטים הפלסטינים על ידי קיצוץ הסיוע לאונר"א. ארצות הברית סתרה את עצמה, היא סתרה את המחויבות שלה והפרה את החוק הבינלאומי בהחלטה בנוגע לירושלים", תקף. "אף מדינה לבדה לא יכולה לפתור סכסוך אזורי ללא שותפים נוספים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שגרירת ארה"ב ניקיי היילי במהלך דיון במועצת הביטחון של האו"ם 20 בפברואר 2018. רויטרס
לא תרדוף אחרי אבו מאזן. היילי, לצד קושנר וגרינבלט/רויטרס

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, אמרה לאבו מאזן, שלא נותר בדיון אחרי דבריו, כי הנציגים האמריקנים "מוכנים לדבר, אך לא ירדפו אחריך". לצדה של היילי היו חתנו של טראמפ ויעצו הבכיר, ג'ארד קושנר, והשליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, שעמלים על תכנית שלום חדשה באזור.

גם בבית הלבן הגיבו לנאומו של אבו מאזן, ואמרו: "קיווינו לשמוע משהו חדש, וההכרה בירושלים כקדושה ליהודים בנוסף למוסלמים ולנוצרים היא צעד בכיוון הנכון". עוד נמסר כי "נוסיף לעבוד על התכנית שלנו, שמועצבת כדי להיטיב עם העם הישראלי והן עם העם הפלסטיני".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון, שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי וג'ראר קושנר במהלך דיון במועצת הביטחון של הא"ום 20 בפברואר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
דנון עם שגרירת ארה"ב היילי ושני השליחים של הממשל למזה"ת, קושנר וגרינבלט/מערכת וואלה! NEWS, -

אחרי נאומו של אבו מאזן, נשא דברים השגריר דני דנון, שתקף את יו"ר הרשות. "הבהרת היטב באמצעות דבריך ומעשיך, כי אתה כבר לא חלק מהפתרון אלא שאתה הבעיה. דיברת כעת על מחויבות לשלום בפני חברות מועצת הביטחון, אך כשאתה מדבר לאנשיך, אתה שולח מסר שונה לחלוטין", אמר דנון ופירט בפני המועצה שורת ציטוטים מנאומיו של אבו מאזן, הכוללים התבטאויות מסיתות ואנטישמיות, לדבריו.

לדברי דנון, "ההסתה של אבו מאזן לא מסתיימת רק ברטוריקה. הוא הפך את מימון הטרור למדיניות פלסטינית רשמית". הוא אמר כי בשנה שעברה הוא הפנה כ-345 מיליוני דולר מתקציב הרשות למימון משכורות של מחבלים שרצחו אזרחים ישראלים. "הסכום הזה מהווה מחצית מהסיוע הבינלאומי השנתי שמקבלת הרשות הפלסטינית. בכסף הזה הוא יכול היה לבנות ארבעים בתי חולים ולמעלה ממאה בתי ספר מדי שנה", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו על דברי אבו מאזן: "עבאס לא חידש שום דבר. הוא ממשיך לברוח מהשלום, וממשיך לשלם לטרוריסטים ולמשפחות שלהם 347 מיליון דולר".

(עדכון ראשון: 16:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully