וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון נועד עם רה"מ הפלסטיני: "שובו למו"מ עם האמריקנים"

19.2.2018 / 20:40

שר האוצר נפגש עם ראמי חמדאללה בעיר הפלסטינית בפעם השנייה לשנה הנוכחית, בנוסף לפעמיים שבהן אירח אותו בלשכתו בירושלים. "האמריקנים הם המתווך ההגון והיחידי באיזור", אמר כחלון

צילום: שי מכלוף וניב אהרונסון, עריכה: ורד לידני

שר האוצר משה כחלון נפגש הערב (שני) ברמאללה עם ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה, במסגרת דיאלוג כלכלי הדוק שהשניים מקיימים בשנה האחרונה, על רקע מאמצי ממשל טראמפ להניע מחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. בפגישה השתתף גם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי. בפגישה השתתפו גם שר השר לעניינים אזרחיים חוסיין א-שייח ובכירים נוספים ברשות, וסגן שר האוצר איציק כהן ובכירים ישראלים נוספים. השניים קבעו להיפגש פעם נוספת בעוד שלושה שבועות בירושלים.

זו הפעם השנייה שכחלון מבקר ברמאללה בשנה האחרונה, בנוסף לשתי פגישות שבהן אירח את חמדאללה בלשכתו בירושלים, ובהן נידונו צעדים כלכליים ואזרחיים לשיפור מצב האוכלוסיה הפלסטינית ברצועה ובגדה. כחלון הוא האישיות הישראלית הבכירה ביותר שמקיימת קשר רציף עם הנהגת הרשות הפלסטינית, וגם הישראלי הבכיר ביותר שביקר ברמאללה בשנים האחרונות.

כחלון קרא לפלסטינים לחזור לשולחן המשא ומתן ולהפסיק את החרם על ארצות הברית. "האמריקנים הם המתווך ההגון והיחידי באיזור. אני קורא לכם לחזור לשולחן המו"מ במעורבותם באמצעות שליחו של הנשיא טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט", אמר. בין היתר נידונו נושאים הקשורים בפעולות הבנקים הפלסטינים, הקמת אזורי תעשייה ויצירת מקומות תעסוקה, והסדרת משק החשמל והמים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קשר רציף בצל המשברים. כחלון וחמדאללה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפגישה בין כחלון לחמדאללה היא האחרונה בשורה של מפגשים בין ישראל והפלסטינים בשבועות האחרונים, על רקע המשבר במאמץ האמריקני לחידוש המשא ומתן. בעוד הפלסטינים הכריזו חרם על ארצות הברית בעקבות ההכרה בירושלים כבירת ישראל בדצמבר האחרון, בין ישראל והפלסטינים החל דיאלוג מוגבר, שמתרכז ברובו במישור הכלכלי-אזרחי: בחודש שעבר, כחלון חנך לצדה של שרת הכלכלה הפלסטינית אביר עודה משקף מכולות חדש במעבר אלנבי, ובשבוע שעבר שרת הכלכלה עודה השתתפה בוועידת פסגה משולשת בארמון האליזה, בו נשיא צרפת עמנואל מקרון אירח את עודה ומקבילה הישראלי אלי כהן לשיחות על חיזוק שיתוף הפעולה בתחומי הסחר, המכס והייבוא.

במקביל, על רקע החשש ממשבר הומניטרי ברצועת עזה, התכנסה בחודש שעבר ועידת התורמות לרשות הפלסטינית בשבוע שעבר ראש הממשלה חמדאללה והאלוף מרדכי נפגשו עם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, ודנו בצעדי שיקום לסיוע לתושבי הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully