וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התאונה הקטלנית: צה"ל אסר על נסיעה בהאמרים בכבישים ראשיים

20.2.2018 / 14:30

שלושה לוחמי גולני נהרגו מפגיעת משאית בכביש 6 בשבוע שעבר, ומפקד זרוע היבשה הורה בעקבות זאת על העברת הג'יפים על גבי משאיות להובלת כלי רכב. גורם בפיקוד הצפון אמר כי נדרשת מיומנות גבוהה לנסיעה בהאמר בכביש ארוך ומהיר בשונה מנהיגת שטח

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

בעקבות הפערים שהתגלו בתחקיר תאונת הדרכים בכביש 6 שבה נהרגו שלושה לוחמי גולני ולוחמים נוספים נפצעו, החליט מפקד זרוע היבשה להורות על העברת ג'יפים מסוג האמר על גבי מובילים כדי למנוע אירועים דומים בעתיד. גורמים בפיקוד הצפון סיפרו הבוקר (שלישי) כי קיימים חילוקי דעות על אודות האופן שבו מתנהלת משימת העברת כלי השטח בדגש על כביש מהיר.

אחד הגורמים אמר כי נדרשת מיומנות גבוהה לנסיעה בג'יפ כמו האמר בכביש ארוך ומהיר בשונה מנהיגת שטח. עוד הדגיש הגורם כי המפקדים שמכשירים את הנהגים ואלו שמשלחים את המשימה חייבים ליצור אבחנה בין שיירה בשטח לשיירה בכביש מהיר.

עוד בוואלה! NEWS:
אלשיך על חקירות נתניהו: אנחנו בצד של החוק, לא בימין או בשמאל
בתום חקירה בינלאומית: נעצרו ארבעה חשודים במתן שוחד לפקידים זרים
לאחר שבוע: נווט ה-F16 שנפצע במהלך הנטישה שב לטייסת

ג'יפ צבאי מדגם "האמר" עם תת מקלע, אותו הדגם שבו נהרג סמל יובל מנע בהתהפכות. אמיר בוחבוט
כלי רכב מסוג האמר של צה"ל/אמיר בוחבוט

מדובר צה"ל נמסר כי "בעקבות תאונת הדרכים שהתרחשה ביום שלישי שעבר בה נהרגו שלושה חיילי צה"ל, הנחה מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק כי העברת האמרים מקו לאימון תתבצע אך ורק על גבי מובילים, עד לקבלת המלצות ועדת החקירה שהוקמה בנושא. צה"ל משתתף בצער המשפחות השכולות וימשיך ללוות אותן ואת הפצועים".

בבית החולים תל השומר נקבע אתמול מותו של החייל שילה סימן-טוב, שנפצע בתאונת הדרכים בכביש 6 סמוך למחלף ניצני עוז בשבוע שעבר. הלווייתו תתקיים היום ב-14:30 בבית העלמין סגולה שבפתח תקווה. משפחתו של סימן-טוב הסכימו לתרום את איבריו.

בתאונה, שאירעה ביום שלישי, נהרגו גם סמל-ראשון בר יעקוביאן, וסמל-ראשון אשר טספו. תשעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, אחד באורח בינוני ושמונה באורח קל. נהג המשאית שנפצע גם הוא באורח קל שוחרר מבית החולים. מיד לאחר מכן הוא עוכב לחקירה שבסיומה הוא נעצר.

עוד באותו נושא

מת מפצעיו חייל נוסף שהיה מעורב בתאונה בכביש 6 בשבוע שעבר

לכתבה המלאה
תאונת דרכים במחלף ניצני עוז שבכביש 6, פברואר 2018. מד"א
התאונה בכביש 6, בשבוע שעבר/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully