וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מפצעיו חייל נוסף שהיה מעורב בתאונה בכביש 6 בשבוע שעבר

החייל, שילה סימן טוב, תושב ההתנחלות צופים, פונה במצב קשה לבית החולים לאחר שנפגע בהתנגשות בין משאית לשיירת כלי רכב בניצני עוז. בן דודו: "הוא בכלל לא היה אמור להיות שם. הוא שוחרר אך רצה לעזור לחבר". ראש מועצת שומרון: "דמות מופת לחבריו וליישוב כולו"

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: זירת התאונה בכביש 6, בשבוע שעבר)

בבית החולים תל השומר נקבע היום (שני) מותו של החייל שילה סימן-טוב, שנפצע בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 6 סמוך למחלף ניצני עוז בשבוע שעבר. הלווייתו תתקיים מחר ב-14:30 בבית העלמין סגולה שבפתח תקווה. משפחתו של סימן-טוב הסכימו לתרום את איבריו.

בתאונה, שאירעה ביום שלישי, נהרגו גם סמל-ראשון בר יעקוביאן, וסמל-ראשון אשר טספו. תשעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, אחד באורח בינוני ושמונה באורח קל.

מדובר צה"ל נמסר אז כי שני החיילים שנהרגו הם סמל בר יעקוביאן וסמל אשטו טספו, שניהם לוחמים בחטיבת גולני. שניהם הועלו לדרגת סמל ראשון לאחר מותם. נהג המשאית שנפצע גם הוא באורח קל שוחרר מבית החולים. מיד לאחר מכן הוא עוכב לחקירה שבסיומה הוא נעצר.

לקריאה נוספת:
התאונה בכביש 6: צה"ל יתחקר את תדריך הנסיעה של שיירת ההאמרים
"מדובר ברצח": טענות המשטרה נגד הנהג שפגע והרג חיילים בכביש 6
ההרוגים בתאונה בכביש 6: אשר סייע לאמו, בר הלך אחר אחיו

תאונת דרכים במחלף ניצני עוז שבכביש 6, פברואר 2018. מד"א
זירת התאונה/מד"א

סימן-טוב, תושב ההתנחלות צופים, הוא השלישי מבין שישה אחים. יהודה ברכיה חברו ליישוב ספד לו: "הוא היה חייכן, אוהב להתנדב. צדיק. כולם אהבו אותו והכירו אותו. הוא היה ספורטאי שיחק בליגות השומרון. זו אבדה קשה לישוב".

נריה אבודרהם, בן דודו של שילה, סיפר על רוח ההתנדבות שלו. "הוא בכלל לא היה אמור להיות שם", טען. "הוא קיבל שחרור הביתה אבל החליט לפרגן לחבר אחר".

"סמל-ראשון שילה סימן טוב היה מהשורה הראשונה של הנוער בשומרון", אמר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. "הוא היה כל כולו התנדבות ונתינה למען הכלל, אדם אהוב בישוב צופים ואהוב בקרב חבריו הרבים מנוער השומרון וגם מחוצה לו, שירת בקו בשומרון, בהצטיינות והיה דמות מופת גם לחבריו ביחידה וגם לחבריו בישוב, הישוב צופים וקהילת השומרון כולה, אבלים על מותו הטרגי של שילה. אנו מחבקים ברגעים קשים אלו את המשפחה היקרה, אחת המשפחות השורשיות בצופים, אנו נעמוד לצדם ברגעים אלו ונחזק אותם".

חיים שילה ז"ל, חייל גולני שנהרג בתאונה בכביש 6 ב-13 בפברואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
שילה סימן-טוב/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בצה"ל ממשיכים לחקור את נסיבות התאונה. בנוסף לחקירה המשטרתית והארכת מעצרו של נהג המשאית שחשוד באי שמירת מרחק נהיגה בחוסר זהירות וקלות ראש, נפתחה חקירת מצ"ח ומונה צוות מומחים בראשות מפקד עוצבת כידון אל"מ יאיר נתנס.

במהלך התאונה התנגשה משאית בשיירת כלי רכב צבאיים מסוג "האמר" שהייתה בדרכה מצפון לדרום. גורמים בפיקוד הצפון הדגישו כי צריך לקיים תחקיר דגל שייבחן את האירוע לעומק. בין השאר טענו כי יש לבחון את תהליך הוצאת הנסיעה והתדריך האחרון שניתן לחיילים על ידי הגורמים המקצועיים בגדוד, וכן את התנהלות נהגי הג'יפים הצבאיים שמבוקרים על ידי מערכת טכנולוגית המכונה ענ"ה (מערכת עזר לנהג).

השאלות הקשות שעולות מתאונת הדרכים הן: האם שלושת כלי הרכב נסעו צמוד זה לזה מבלי לשמור מרחק, ואם כן מה הסיבה לכך. כמו כן, תועלה גם שאלת מהירות הנסיעה למול הנהלים. כמו כן ייבדק מה נאמר לנהגים על ידי משלח המשימה בגדוד, שאמור להיות גורם מוסמך על ידי סגן מפקד הגדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully