וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התיעוד חשוד בפריצה שוחרר ממעצר; ביהמ"ש: "לא ניתן לזהותו"

צעיר מהעדה האתיופית בן 19 נעצר בבית שמש בחשד לפריצה לבתי עסק ובדיון בהארכת מעצרו הציגה המשטרה סרטון מאחד המקרים שיוחסו לו. השופט קבע כי לא ניתן לאמת את זהות החשוד והורה לשחררו. פרקליטו: מצער שהמשטרה ממהרת לעצור לפני בחינת הראיות

בית משפט השלום בירושלים הורה אתמול (ראשון) על שחרורו של צעיר אתיופי בן 19 שנעצר בחשד לשורת פריצות לבתי עסק בבית שמש לפני שבוע, לאחר שנקבע כי לא ניתן לקשור אותו למעשים שיוחסו לו. בדיון הארכת המעצר הציגה המשטרה סרטון המתעד לכאורה פריצה שביצע החשוד למשרד עורכי דין בעיר, אך השופט דניאל מרדכי דמביץ קבע כי לא ניתן לאמת את זהותו של החשוד לפי הסרטון שהוצג.

נציג המשטרה בדיון ביקש להאריך את מעצרו של החשוד בחמישה ימים ואף הציג את רישומו הפלילי, הכולל הרשעה משנת 2014 בעבירות דומות. בנוסף, טען נציג המשטרה כי נתפס אצל העצור רכוש החשוד כגנוב. בנוסף לדחיית בקשת המשטרה להאריך את מעצר החשוד מתח השופט דמביץ ביקורת על החקירה וקבע כי לא התנהלה כהלכה מפני שפעולות רבות שהיו צריכות להתבצע בשלב מוקדם יותר, לא התקיימו. החלטת השופט התקבלה למרות עברו הפלילי של הצעיר ונקבע כי לא נשקפת ממנו מסוכנות.

עוד בוואלה! NEWS:
"קשרים עסקיים וחבריים אסורים": בכיר ברשות האוכלוסין נעצר
עשר שעות בנמל התעופה: מאות נוסעי אל על נתקעו בברלין
הפנטגון מחפש פתרונות נגד טרור בישראל: "תרבות של חדשנות"

1918336

הפגנת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 22 ביוני 2015. ראובן קסטרו
הפגנת יוצאי אתיופיה נגד הגזענות, קיץ 2015/ראובן קסטרו

מעצרי שווא של צעירים אתיופים היו אחד הנדבכים המרכזיים שעמדו בלב המחאה של בני העדה בשנים האחרונות. טענות רבות נשמעו מצד המוחים על אודות תווית שהוטבעה על צעירים שנחשדו בביצוע עבירות פליליות רק על בסיס צבע עורם ולא בהסתמך על ראיות מוצקות.

עו"ד חן הולנדר, שמייצג את הצעיר מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר: "מצער מאד שמשטרת ישראל ממהרת לעצור צעיר בחשדות כה חמורים בטרם בחינה מדוקדקת של הראיות". הולנדר בירך על ההחלטה לשחרר את הצעיר ללא כל תנאי וזאת לאחר שבית המשפט בחן את הראיות לעומקן.

ממשטרת ישראל נמסר כי הצעיר נעצר בחשד למעורבות באירוע פריצה ולאחר שנאספו כנגדו ראיות הקשורות לביצוע עבירה זו. עוד נמסר כי "שחרורו של חשוד ממעצר איננו מעיד על חפותו ובוודאי לא על תוצאות החקירה בעניינו. בכוונתנו להמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ובמקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully