וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלתה שלט נגד גירוש מבקשי המקלט - וקיבלה התראה מהעירייה

גל קרמרסקי תלתה על מרפסת ביתה שלט מחאה עם הכיתוב: "הצילו, הגירוש הזה הורג". בתגובה נתנה לה עיריית ירושלים התראה לפינוי מפגעים והודיעה כי היא עלולה לעמוד בפני צעדים משפטיים. לאחר פניית וואלה! NEWS, מהעירייה נמסר כי ההתראה תבוטל

תושבת ירושלים שתלתה על מרפסת דירתה שלט נגד המבצע לגירוש מבקשי מקלט קיבלה מהעירייה התראה לפינוי מפגעים על בסיס חוק עזר שילוט עירוני, 15 בפברואר 2018. גל קרמסקי, מערכת וואלה! NEWS
"הצילו, הגירוש הזה הורג". השלט שנתלה על מרפסת ביתה של קרמרסקי/מערכת וואלה! NEWS, גל קרמסקי

תושבת ירושלים קיבלה אתמול (חמישי) התראה מהעירייה לפינוי מפגעים על בסיס חוק עזר שילוט עירוני, לאחר שתלתה על מרפסת דירתה שלט נגד המבצע לגירוש מבקשי המקלט. ואולם, לאחר פניית וואלה! NEWS הודיעה העירייה כי תבטל את ההתראה.

בהודעת העירייה, שהתקבלה בשעות אחר הצהריים, נכתב כי אם לא תמלא אחר ההוראות, "העירייה באמצעות מי מטעמה, רשאים אך לא חייבים לבצע את הפינוי או העבודות במקומך, וזאת בהתאם להוראות חוק עזר עירוני". זאת, "בנוסף לצעדים משפטיים שניתן לנקוט נגדך בהתאם להוראות החוק".

על השלט נכתב: "הצילו, הגירוש הזה הורג". התושבת, גל קרמרסקי, אמרה: "תלינו את השלט בדירה הפרטית שלנו מתוקף הזכות שלנו להביע מחאה בישראל, ועיריית ירושלים מצאה לנכון להגיד שזה נוגד החוק והסדר בירושלים". היא הוסיפה כי "היום זה מבקשי מקלט, מחר זה מישהו אחר".

עוד בוואלה! NEWS:
ג'יימי נעלמה, ארון הגן בגופו על התלמידים: סיפורי ההרוגים בפלורידה
בכיר פולני לאזרחים החיים בחו"ל: דווחו על "פגיעה בשמנו הטוב"
ראשי המכינה בעלי על "הדלפות הרבנים": "מרדף נבזי של התקשורת"

תושבת ירושלים שתלתה על מרפסת דירתה שלט נגד המבצע לגירוש מבקשי מקלט קיבלה מהעירייה התראה לפינוי מפגעים על בסיס חוק עזר שילוט עירוני, 15 בפברואר 2018. גל קרמסקי, מערכת וואלה! NEWS
"ניתן לנקוט צעדים משפטיים בהתאם לחוק". ההודעה שקיבלה קרמרסקי מהעירייה/מערכת וואלה! NEWS, גל קרמסקי

לדברי קרמרסקי, "זה נוגד את הזכות שלנו למחאה. זו עבירה על החוק. ככה לא מתנהלת חברה דמוקרטית. מה יהיה הצעד הבא? בבחירות לא יהיו רשאים לתלות שלטים שתומכים באופוזיציה?".

עו"ד יוסי וולפסון, שמטפל במקרה, אמר כי מדובר ב"שערורייה שלא נתקלתי בה בכלל". לדבריו, "היה מקרה כזה בבאר שבע, בשנת 1996, שהעירייה הורתה להסיר שלטי מחאה ובג"ץ התערב בעניין וקבע שחוק העזר העירוני לא חל על שלטים מהסוג הזה. מאז, לא שמעתי על מקרה שבו אדם תלה שלט על המרפסת והתבקש להוריד אותו".

חבר המועצה איתי גוטלר אמר, בטרם ביטול הקנס: "פניתי בנושא למי שצריך בעירייה ואני משוכנע שבקרוב הקנס יבוטל. חבל שלא הפעילו שיקול דעת. המאבק שלעצמו צודק וראוי לאפשר כל שלט ללא קשר במסגרת חופש הביטוי".

בתגובה לפניית וואלה! NEWS, נמסר מהעירייה: "בנסיבות העניין, לאחר בחינה מחודשת, ההתראה שניתנה תבוטל".

(עדכון ראשון: 19:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully