וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי המכינה בעלי על "הדלפות הרבנים": "מרדף נבזי של התקשורת"

16.2.2018 / 0:27

לאחר שרבנים במכינה אמרו בשיעורים כי "צה"ל הרסני למעמד האישה", וכי "היכולת הרוחנית של נשים מוגבלת", הרבנים סדן ולוינשטיין פרסמו התנצלות חלקית: "היו משפטים של היה נכון לומר". במכתבם הצהירו כי "ניאבק נגד הניסיון לסתום פיות במכינה ולהפכה לשק חבטות"

עריכה: יסוי אלטר

המכינה הקדם צבאית בעלי הגיבה אתמול (חמישי) להתבטאויות השנויות במחלוקת של רבניה, וב"גילוי דעת" שפרסמו העומדים בראשה - הרב יגאל לוינשטיין והרב אלי סדן - הם האשימו כי מאחורי הפרסומים השונים עומדים "חורשי רעה ומזימה", אך הודו כי נאמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר. "אין ספק שהיו משפטים ואמירות שנאמרו בקונטקסט של שיעור תורני באוהלה של תורה שלא היה נכון לומר אותם", כתבו השניים, "חלקם שגויים בתוכנם וחלקם לא מכובדים בסגנונם וחבל שנאמרו. אין זו דרכנו ואין זו תורתנו".

שני הרבנים העומדים בראש המכינה היוקרתית בציונות הדתית מצאו עצמם בשנה האחרונה תחת סערה תקשורתית לאור התבטאויות שנויות במחלוקת של רבני המוסד. למרות זאת, השניים האשימו כי "באחרונה התפתחה לה פרקטיקה של תלישת משפטים מניפולטיבית מתוך שיעורים שנאמרו בין כותלי בית המדרש והפיכתם לאייטם חדשותי, נטול הקשר ורקע מתאים. הדברים מגיעים לכדי השחרת פנינו ועיוות דמותנו, עד כי אין אנו מכירים כלל את דמותנו המוצגת בתקשורת".

עוד בוואלה! NEWS:
נשיא לבנון לשר החוץ האמריקני: לא רוצים מלחמה עם ישראל
ישראל מחכה לו: האם אביחי מנדלבליט קורץ מהחומר הנכון?
ביקור נדיר: שר החוץ של עומאן סייר במסגד אל-אקצא

הרב לוינשטיין נגד נשים בשירות קרבי: "אין מקום יותר הרסני למעמד האישה מאשר צה"ל". אתר רשמי
"מכירים בכבודו של כל יהודי באשר הוא". הרב לוינשטיין/אתר רשמי

הם הצהירו כי "נאבק בכל עוז ותוקף אמיתתנו נגד הניסיון לסתום את פיות רבנינו בבית המדרש ולהפוך את מוסדות 'בני דוד' לשק החבטות של הכוחות הליברליים, העויניים את המהפכה הרוחנית והמעשית שמוסדותינו מחוללים". לטענתם, "קצה נפשנו במרדף הנבזי של גורמים תקשורתיים וסייעניהם, אחר חלקי משפטים וקטעי שיעורים שנאמרו במוסדות והפיכתם לקרדום להכות בנו. לא נגמגם ולא נתנצל. את הזהירות בה אנו מחויבים בניסוח דברינו נעשה מתוך הבנה פנימית שלנו ולא מכיוון שחורשי רעה, אורבים לנו".

במכתבם התייחסו הרבנים לביקורת להערות שהשמיעו רבנים בעלי נגד נשים וכתבו, "ראשי מוסדות 'בני דוד', הרבנים והמורים, התלמידים והתלמידות, הבוגרים והבוגרות, אמונים ונאמנים, מחנכים ומתחנכים, מחוייבים ומכירים בכבודו של כל יהודי באשר הוא ולמקומה המיוחד והנעלה של האישה, אם הבנים ואבן הראשה של המשפחה היהודית. הדברים ידועים ומוכרים לכל מי שבא בשערינו, או הכיר מי מבוגרינו, תלמידינו או רבנינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"לא ניתן לגיטימציה לשום תופעה המנוגדת לדרכה של תורה"

לסיום המכתב כתבו "מוסדות בני דוד יוסיפו להתייצב בחזית ובקו הראשון בכל נושא וכל תחום למען האומה. מהתגייסות לביטחון ישראל ועד מאבק על דמותה היהודית של מדינת ישראל. נעמוד עמידה תקיפה מול תופעות המבקשות לטשטש אמיתות ידועות. לא ניתן לגיטימציה לשום תופעה המנוגדת לדרכה של תורה ומסורת עמנו".

בינואר האחרון חשף וואלה! NEWS הקלטה של הרב לוינשטיין שבו התבטא כי "אין מקום יותר הרסני למעמד האישה מאשר צבא הגנה לישראל". לוינשטיין הוסיף כי "החברה הישראלית, במובן של מעמד הנשים, סובלת ממחלה מיוחדת, משום שכולם עוברים בצבא".

אבל זו אינה ההתבטאות היחידה שעוררה סערה מתוך המכינה בעלי. הרב יוסף קלנר מסר שיעור לפני חצי שנה במכינה שבו התבטא כי "היכולת הרוחנית של נשים היא מוגבלת. יש להן רוחניות בינונית". נשים שמכהנות בתפקידי מפתח כינה קלנר "בחורילות" וסיפק עוד שלל אמירות שנויות במחלוקת. הרב קלנר התנצל על דבריו, אך מאוחר יותר חזר בו מהתנצלותו.

ח"כ רחל עזריה (כולנו) אמרה כי "הזוי שבמכינת בני דוד חושבים שמותר לרב לומר דברים איומים נגד נשים והעיקר שהתקשורת לא תגלה זאת. עוד יותר הזוי שחושבים במכינה שבמילים בוטות כאלה כלפי נשים נכון לחנך את הבנים הצעירים של הציונות הדתית".

(עדכון ראשון: 18:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully