וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא לבנון לשר החוץ האמריקני: לא רוצים מלחמה עם ישראל

15.2.2018 / 14:01

עאון נועד עם טילרסון בביירות ודן עמו במתיחות בגבול, כשהדגיש שהוא רוצה לשמור על השקט בגבול הדרומי. הוא דחק בו "לפעול כדי למנוע מישראל את המשך מתקפותיה נגד ריבונותה של לבנון". טילרסון: פועלים כדי לפתור את הסכסוך"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא לבנון, מישל עאון, אמר היום (חמישי) כי ארצו לא מעוניינת במלחמה ורוצה לשמור על שקט בגבולה הדרומי. הוא אמר זאת במהלך שיחה עם שר החוץ של ארצות הברית, רקס טילרסון, המבקר בביירות. טילרסון, מצדו, אמר כי חיזבאללה מסכן את לבנון ואמר כי וושינגטון מחפשת פתרון לסכסוך הימי בין לבנון לישראל.

לפי לשכת הנשיאות בביירות, עאון דחק בטילרסון "לפעול כדי למנוע מישראל את המשך מתקפותיה נגד ריבונות לבנון" דרך היבשה והים. עוד אמר נשיא לבנון כי ארצו פועלת במסגרת גבולותיה המוכרים ודחה את תביעותיה של ישראל על שטח שנוי במחלוקת בים התיכון.

לפני תחילת הפגישה, נרשם רגע מביך כשטילרסון המתין כמה דקות לבדו, כשמאחוריו רק דגל לבנון. מלשכת הנשיאות נמסר כי זה לא היה במכוון.

לקריאה נוספת בנושא
טילרסון: תכנית השלום במזרח התיכון נמצאת בשלבים מתקדמים

נשיא לבנון, עאון, לוחץ את ידו של מזכיר המדינה האמריקני טילרסון רגע לפני פגישתם בלבנון 15 בפברואר 2018. רויטרס
ביקור ראשון של שר חוץ אמריקני בלבנון מאז 2014. עאון וטילרסון, היום/רויטרס

טילרסון הזהיר מפני ארסנל הטילים של חיזבאללה ואמר כי מעורבותו של הארגון השיעי בסכסוכי האזור מאיימת על ביטחונה של לבנון.

"חיזבאללה הוא לא מקור לדאגה רק עבור ארצות הברית", אמר טילרסון במהלך מסיבת עיתונאים שכינס לצד ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי. טילרסון, שר החוץ האמריקני הראשון שמבקר בלבנון מאז 2014, דחה דיווחים שלפיהם וושינגטון קראה לביירות לוותר על חלק מבלוק 9, השטח הימי השנוי במחלוקת עם ישראל.

טילרסון הגיע לביירות במסגרת מסע ביקורים באזור, שאינו כולל את ישראל. הוא ביקר במצרים ובירדן, ודן עם עמיתיו במשברים באזור.

שר החוץ של ארצות הברית אמר עוד כי וושינגטון מקיימת מגעים עם לבנון ועם ישראל כדי לשמור על השקט בגבול. בתקופה האחרונה גברה המתיחות בצפון ברקע החשש של ישראל מפני התבססות איראן בלבנון והתעצמות חיזבאללה. זו הגיעה לשיא בשבת, אז הפיל חיל האוויר מל"ט איראני שחדר מסוריה ולאחר מכן הופל מטוס קרב על ידי מערכות הנ"מ של צבא סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully