וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טילרסון: תכנית השלום במזרח התיכון נמצאת בשלבים מתקדמים

14.2.2018 / 13:08

שר החוץ של ארה"ב, המבקר בירדן, אמר כי היוזמה של הממשל לפתרון הסכסוך מתקדמת. "טראמפ יחליט מתי לחשוף אותה", אמר. הוא אף קרא לאיראן להסיג את כוחותיה מסוריה, ברקע התקרית עם ישראל בגבול

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

שר החוץ של ארצות הברית, רקס טילרסון, אמר היום (רביעי) תכנית השלום למזרח התיכון, שאותה מקדמת וושינגטון בחודש האחרונים, נמצאת בשלביה המתקדמים. לדבריו, הנשיא דונלד טראמפ יחליט מתי להכריז עליה.

"ראיתי את התכנית, היא מקודמת במשך כמה חודשים. התייעצתי עמם על התכנית, זיהינו נקודות שדורשות עבודה נוספת", אמר טילרסון, המבקר בירדן. "כך שאני חושב שזה תלוי בנשיא להחליט מתי הוא חשוב שזה הזמן והמקום לקדם את התכנית".

שר החוץ של ארה"ב, רקס טילרסון, עם עמיתו הירדני איימן א-ספדי בעמאן, 14 בפברואר 2018. רויטרס
טילרסון עם עמיתו הירדני, היום/רויטרס

במהלך פגישתו עם שר החוץ של ירדן איימן א-ספדי, חתם טילרסון על הסכם שבמסגרתו תעביר ארצות הברית לירדן יותר ממיליארד דולר בשנה במשך חמש השנים הקרובות. חבילת הסיוע החדשה גדלה ב-275 מיליון דולר, והיא ניתנה חרף איומי הממשל לקצץ בסיוע למדינות שהתנגדו להכרה בירושלים כבירת ישראל.

כלכלת הממלכה נפגעה קשות במהלך שנות הלחימה בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), המתחוללת בעיראק ובסוריה השכנות. ירדן קלטה מאות אלפי פליטים, שהכבידו על הרשויות.

טילרסון, שמבקר באזור אך לא הגיע לישראל, התייחס גם למצב בסוריה. הוא אמר כי על איראן ועל שלוחותיה לסגת מסוריה, אחרי שהתקרית בגבול הצפון בשבת גרמה לדאגה בוושינגטון.

בתגובה לדבריו, אמר עלי אכבר וילאתי, יועצו הפוליטי הבכיר של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, כי נוכחותה הצבאית של איראן בסוריה היא לגיטימית ומבוססת על הזמנת ממשלת סוריה. הוא קרא לכוחות האמריקניים לסגת מסוריה.

טילרסון אמר כי על ארצות הברית למצוא דרך לשיתוף פעולה עם טורקיה, בעלת בריתה בנאט"ו. הוא אמר כי הוא מקווה לקיים שיחות עם אנקרה במטרה להביא להפחתת המתיחות בין שתי המדינות, שהחריפה בעקבות המבצע הטורקי נגד הכורדים בצפון סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully