וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פולני לאזרחים החיים בחו"ל: דווחו על "פגיעה בשמנו הטוב"

15.2.2018 / 17:50

מנהיג הסנאט פרסם מכתב ובו קרא לפולנים החיים המתגוררים מחוץ למדינה ליידע את הרשויות על התבטאויות "אנטי-פולניות". זאת אחרי העברת "חוק השואה" השנוי במחלוקת

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

מנהיג הסנאט בפולין, ירוסלב קרצ'בסקי, קרא לאזרחי המדינה הגרים בחו"ל לדווח לרשויות על כל התבטאות שיכולה להיחשב כ"פגיעה בשמה הטוב של פולין" - כך דיווחו אתמול(חמישי) כלי תקשורת בגרמניה, שפרסמו את המכתב שעלה לאחרונה באתר הרשמי של הסנאט.

קריאתו היא חלק מקמפיין של הממשלה בוורשה "להגן" על המדינה נגד מה שהיא מכנה עיוותים היסטוריים ופגיעה בכבודה. המכתב פורסם ברקע העברתו של "חוק השואה", האוסר לקשור בין אזרחי פולין או האומה הפולנית לפשעי הנאצים במלחמת העולם השנייה, מוקדם יותר החודש.

החוק, האוסר גם לכנות את מחנות ההשמדה שהוקמו על אדמת פולין מחנות השמדה פולניים ועלול להוביל לעונש של עד שלוש שנות מאסר, הועבר חרף ביקורת והתנגדות רבה מצד ישראל, ארצות הברית ומדינות אחרות.

עוד בוואלה! NEWS:
ממשלת פולין ליהודים ברשת: "סבלנו מהנאצים ביחד"
יועץ של נשיא פולין: "היהודים היו פסיביים בשואה"
טילרסון: "ארצות הברית מאוכזבת מנשיא פולין על אישור החוק"

נשיא פולין, אנדז'יי דודה, 6 בפברואר 2018. רויטרס
חתם על החוק. נשיא פולין דודה/רויטרס

מבקרי הממשלה סבורים כי הקמפיין של הממשלה, שכולל גם פרסום ביוטיוב, נועד לבסס את כוחה של מפלגת "חוק וצדק" השלטת סביב הרעיון שפולין צריכה להתגונן מפני אלו העוינים אותה.

במכתב ששלח בשבוע שעבר לארגונים פולניים בעולם, קרא קרצ'בסקי למיליוני חבריהם "לתעד ולפעול" במקרה שהם נתקלים בהתבטאויות אנטי-פולניות ו"בהצהרות ובדעות שפוגעות בשמה הטוב של פולין". הוא הפציר בהם לדווח על כך לנציגויות של פולין. המכתב מכיר בכך שחלק מאזרחי פולין אחראים ל"מעשים מבישים", אך הם לא מייצגים את האומה כולה.

בגרמניה, שנמנעה מלבקר את חוק השואה, תקף גורם בכיר במפלגתה השמרנית של הקנצלרית אנגלה מרקל את מדיניותה של ממשלת פולין. "ההתנהגות הפוליטית של הממשלה ושל מנהיג המפלגה ירוסלב קצ'ינסקי היא מבישה ומעצרת מאוד", אמר נורברט רוגטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully