וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טילרסון: "ארצות הברית מאוכזבת מנשיא פולין על אישור החוק"

6.2.2018 / 23:47

שר החוץ האמריקני הביע אכזבה מהחלטתו של נשיא פולין אנדז'יי דודה לאשר את החוק השנוי במחלוקת האוסר על אזכור חלקה של המדינה בפשעי הנאצים. הוא הסביר כי "החוק ייפגע בחופש הביטוי ובמחקר האקדמי"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון אמר היום (שלישי) כי ארצות הברית "מאוכזת מכך שנשיא פולין חתם" על החוק האוסר להאשים את המדינה או את אזרחיה באחריות לפשעי הנאצים במלחמת העולם השנייה. לדבריו, "חקיקת החוק פוגעת בחופש הביטוי ובמחקר האקדמי".

מוקדם יותר הערב חתם נשיא פולין אנדז'יי דודה על החוק שקובע עונש מאסר של עד שלוש שנים למי שישתמש במונח "מחנות השמדות פולניים" ועל מי שירמוז "בניגוד לעובדות" על שיתוף פעולה של האומה או של המדינה הפולנית עם פשעי גרמניה הנאצית.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לרצח: נער בן 17 נדקר למוות בפנימייה ליד קריית גת
רעידת אדמה בטייוואן: לפחות שני הרוגים ו-100 פצועים; מבנים קרסו
20 פרות תמורת ילד: המלחמה מחריפה, והחטיפות בדרום סודאן מתגברות

מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון במהלך פגישת שרי החוץ בפריז, צרפת, 23 בינואר 2018.. רויטרס
"החוק פוגע בחופש והביטוי ובמחקר האקדמי". טילרסון/רויטרס

בהצהרה מיוחדת שמסר בשידור חי בטלוויזיה, הוסיף דודה כי הוא יפנה לבית המשפט החוקתי כדי לבקש הבהרות, אך זה צפוי לקרות אחרי שהחוק ייכנס לתוקף. לדבריו, "החוק יגן על כבודה של פולין ועל האמת ההיסטורית, כך שלא נספוג עלבונות כאומה וכמדינה".

ממשרד החוץ נמסר כי ירושלים תמשיך לפעול מול הרשויות בפולין ותביע בפניה את הסתייגויותיה מהחוק. בנוסף לכך, נמסר כי ישראל מקווה שיוכנסו כמה תיקונים לחוק עד להכרעת בית המשפט החוקתי וכי "לישראל ולפולין אחריות משותפת לחקור ולשמור את ההיסטוריה של השואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully