וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש מגבה את המלצות המשטרה: "תיקי נתניהו נוהלו לפי הספר"

16.2.2018 / 0:39

מנדלבליט יצא להגנת הארגון ואמר בכנס באוניברסיטת ת"א כי פרסום ההמלצות להעמיד לדין את נתניהו בעבירות שוחד, נעשה בתיאום מלא איתו: "לא תהיה לי כל בעיה מקצועית להגיש כתב אישום נגד נתניהו". כמו כן, סירב להתייחס לאפשרות שרה"מ חשוד בפרשת הצוללות

צילום: אוניברסיטת תל אביב, עריכה: תום זואילי

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט גיבה אמש (חמישי) את התנהלות המשטרה בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "השבוע הועברו לפרקליטות תיקי החקירה בפרשות 1000 ו-2000. החקירות נוהלו לפי הספר באופן שבו מצופה מרשויות החוק לטפל בתיקים מסוג זה, ובחתירה מתמדת לגילוי האמת".

דברי היועץ המשפטי לממשלה נאמרו ברקע תגובתו של ראש הממשלה, שהפרידה בין המשטרה והפרקליטות והדגישה את תפקידו של היועץ המשפטי לממשלה כמי שיקבע בסופו של דבר מה יעלה בגורל התיקים. המשטרה המליצה להעמיד לדין את נתניהו בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיק 1000 ובתיק 2000.

מנדלבליט הדגיש בנאומו דוקוא את הקשר בין המשטרה והפרקליטות, והבהיר כי החקירה נוהלה תוך שיתוף פעולה מלא בין אגף החקירות והמודיעין במשטרה, לבין פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. "אני שומע על מתיחויות וניסיונות לפלג בין הגופים. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא להפוך כל אבן ולהוציא את האמת לאור. אין איש מעל החוק ואין אדם חסין מפניו. זה לא אומר שאין בינינו חילוקי דעות. צריך להבין שזה סדר הדברים, כך מתנהלות חקירות". הדברים נאמרו בכנס אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב.

עוד בוואלה! NEWS:
ישראל מחכה לו: האם אביחי מנדלבליט קורץ מהחומר הנכון?
ארדן קרא למנדלבליט: בדוק את הטענות למעקבים אחרי חוקרי נתניהו
קרב בוץ סיציליאני: אחרי אלשיך והתקשורת, נתניהו סימן את לפיד כאויב קיומי

אביחי מנדלבליט באירוע של אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב, 15 בפברואר 2018. אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב, מערכת וואלה! NEWS
"אין קיצורי דרך ואסור שיהיו". מנדלבליט בכנס בתל אביב, הערב/מערכת וואלה! NEWS, אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב

היועמ"ש הוסיף כי "כולנו חלקים באותה מערכת אכיפת החוק. כשזיהינו נושאים הדורשים בירור והעמקה, עשינו כל שביכולתנו כדי להעמיק בהם ולברר אותם. לצד זאת, כשעלו בחקירה נושאים צדדיים שאינם מצדיקים בירור בשדה הפלילי, נמנענו מלהשקיע בהם זמן ומשאבים. כשזיהינו גורם שהעדות שלו חיונית על מנת להגיע לחקר האמת, לא חסכנו מאמצים על מנת לגבות את עדותו". מנדלבליט נושא לראשונה דברים לאחר פרסום המלצות המשטרה להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין שוחד.

עוד הבהיר מנדלבליט, כי פרסום ההקלטות תואם איתו באופן מלא. "פרסום הודעת המשטרה ביום שלישי נעשה בהתאם להנחיית היועמ"ש הרלוונטית. הדבר נעשה באישורי ובאישור פרקליט המדינה מראש, כנדרש וכמקובל. בהחלט קיימת אפשרות כי אגב בדיקת חומרי החקירה, יידרשו השלמות חקירה בהמשך. זו דרכה של כל חקירה. הדבר נובע ממחויבותנו לברר את החשדות ולהוציא את האמת לאור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך במהלך יום ההצדעה למשטרת ישראל, בנוכחות ארדן ואלשיך, כנסת ישראל 5 פברואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"דוחה בתוקף טענות כאילו מי מהגורמים המעורבים פעל מתוך שיקולים זרים". אלשיך וארדן בכנסת, בתחילת החודש/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

"אני דוחה בכל תוקף טענות כאילו מי מהגורמים המעורבים פעל מתוך שיקולים זרים שאינם מקצועיים. כל הגורמים פעלו ופועלים כנאמני שלטון החוק במדינת ישראל", אמר מנדלבליט. "אני גם ער לעניין הציבורי הרב, וחשוב לי להדגיש שכל ההחלטות שהתקבלו ויתקבלו מבוססות רק על הראיות והדין".

היועמ"ש הוסיף: "עתה תחל מלאכת הלימוד המשפטי של החומרים, כדי להכריע אם מתגבש על בסיסן סיכוי סביר להרשיע. הראיות יישקלו, הסוגיות המשפטיות שמתעוררות ילובנו לאורכן. התהליך יתקיים קודם כל בפרקליטות מחוז תל אביב, ולאחר מכן יועברו לפרקליט המדינה שי ניצן. לאחר מכן יובאו מכלול חומרי החקירה והעמדות השונות להכרעתי. זה תהליך מקצועי, אין בו קיצורי דרך ואסור שיהיו. בכוונתי לקיים את ההליך ללא עיכובים מיותרים. רק הראיות ידברו ורק הדין יקבע. זו חובתנו לאזרחי המדינה".

נתניהו הגיב להמלצות המשטרה להעמידו לדין לשוחד בתיקים 1000 ו-2000: "לא פעלתי למען סיגרים או סיקור אוהד". אתר רשמי
"ראש הממשלה חף מפשע כל עוד לא הוכח אחרת". נתניהו/אתר רשמי

מנדלבליט נשאל בריאיון עם העיתונאית נחמה דואק מיד לאחר נאומו, אם לא תהיה לו בעיה להגיש כתב אישום נגד נתניהו, אם יידרש לכך. "אני מכיר את ראש הממשלה רק ברקע מקצועי. מעולם לא הייתי בביתו בקיסריה. בבית בבלפור הייתי כמה פעמים בנסיבות מקצועיות. בוודאי שיהיה קשה לי להגיש נגד כל ראש ממשלה, וכל שר, זה לא דבר נעים. אבל אני מחפש את האמת - ואם אלו יהיו הראיות וזה יהיה הדין, לא תהיה לי בעיה", אמר.

בתשובה לשאלה אם לא ראוי שנתניהו יכריז על נבצרות, השיב היועמ"ש: "זה עניין שלו בשלב הזה, ולא מתפקידי להציע לו דברים כאלה. הוא חף מפשע כל עוד לא הוכח אחרת. ברור שיש משקל להמלצות - אבל אין להן תוקף חוקי. תוקף חוקי יש רק כשהיועץ מקבל החלטה, ובוודאי שאנחנו לא בשלב הזה עכשיו. כשנגיע נשקול את הדברים". כמו כן, סירב מנדלבליט להתייחס לאפשרות שראש הממשלה חשוד בפרשת הצוללות.

אביחי מנדלבליט באירוע של אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב, 15 בפברואר 2018. אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב, מערכת וואלה! NEWS
"אני מכיר את ראש הממשלה רק ברקע מקצועי". מנדלבליט בריאיון לאחר נאומו, הערב/מערכת וואלה! NEWS, אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול לפני יציאתו לגרמניה כי הוא ורעייתו "נפעמים, אין מילה אחרת, מהתמיכה, האהדה והחום שאזרחים כה רבים בישראל מגלים כלפינו", ברקע פרסום ההמלצות נגדו. נתניהו הוסיף: "אני אמשיך לשרת אותם, את המדינה שלנו באחריות, בנחישות ומתוך תחושת ביטחון גדולה, כי אני בטוח שהאמת סופה לנצח".

שלשום שלח השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ליועמ"ש מנדלבליט, ובו קרא לו למצות את בדיקת הטענות לפיהן בוצעו מעקבים אחרי חוקרים בכירים במשטרה שהיו מעורבים בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. ארדן התייחס לטענות שעלו בריאיון שהעניק המפכ"ל רוני אלשיך ל"עובדה", ושם טען כי "גורמים רבי כוח" עקבו אחר חוקרי משטרה.

שר האוצר משה כחלון אמר אמש בכנס בחיפה כי "יש אדם אחד שהחוק הסמיך אותו לקבוע בעניין ראש הממשלה בנימין נתניהו והוא היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. אני קורא לצד ימין ושמאל לאפשר לרשויות החוק לעשות את העבודה כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר".

(עדכון רשון: 19:43)

אינפו חשדות עקריים המלצות משטרה על בנימין נתניהו. עיבוד תמונה
אינפו חשדות עקריים המלצות משטרה על בנימין נתניהו/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully