וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גליק נפגש עם סגן הקנצלר האוסטרי: "לחנך לזיכרון השואה"

13.2.2018 / 16:58

חרף הביקורת, נפגשו היום ח"כ גליק ומנהיג מפלגת החירות האוסטרית היינץ כריסטיאן שטראכה. גליק: "לא להכחיש ולא לטשטש את זיכרון השואה ולא לסבול נאו-נאציזם". שטראכה: "מי שיתבטא בגזענות ובשנאה יוצא מהמפלגה"

צילום: אורי בנק

ח"כ יהודה גליק (הליכוד) נפגש היום (שלישי) עם סגן קנצלר אוסטריה היינץ כריסטיאן שטראכה ועם שרת החוץ של אוסטריה, קרין קנייסל. המפגש התקיים על רקע ביקורת חריפה שנמתחה על קיומו, וכן בניגוד להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לקיים מגעים רשמיים עם מפלגת החירות בראשותו של שטראכה, שנכנסה לממשלה אחרי הבחירות האחרונות.

גורמים בלשכת נתניהו, מסרו בשבוע שעבר כי "הנסיעה של ח"כ גליק והמפגש עם חברי מפלגת החירות לא תואמה איתנו ולא ידענו על קיומה".

בשיחתו עם סגן הקנצלר אמר גליק כי הוא "נציג של עם ישראל, ששישה מיליון מבניו ובנותיו נטבחו, נשרפו ונרצחו על אדמת אירופה, וכן של עם שהקים מדינה לתפארת בארץ ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
כשנתניהו לא הותיר לארה"ב ברירה אלא לשפוך עליו דלי קרח מול העולם
טראמפ לפוטין: זה הזמן לעבוד על הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים
מבוכה דיפלומטית: הבית הלבן מכחיש בתוקף דיונים על תכנית סיפוח

ח"כ גליק וסגן קאנצלר אוסטריה, שטראכה, 13 בפבראר 2018. אורי בנק, מערכת וואלה! NEWS
"נחזק את הקשרים". גליק ושטראכה/מערכת וואלה! NEWS, אורי בנק

ח"כ גליק אמר לשטראכה כי עם ישראל מצפה ממנו לדאוג שלא ישכח את העבר. "לא הכחשה, לא טשטוש של זיכרון השואה, לחנך את הנוער והצעירים של אוסטריה להבין את מה שהיה ולא לסבול תופעה שכזו שעלולה להתחדש- נאו נאציזם, גזענות ושנאה", אמר לו.

בתגובה אמר שטראכה כי הוא "עומד על המשמר". "אוציא מהמפלגה את כל מי שיבטא אמירה קרובה לנאו-נאציזם, שנאה או אנטישמיות", אמר.

"אני מבטיח שלמרות שאינני נציג רשמי של הממשלה או של מדינת ישראל, אעשה ככל אשר לאל ידי כדי לחזק את הקשרים של ישראל ואוסטריה ולנרמל את היחסים עם מפלגת החירות", הוסיף גליק.

הח"כ הודיע כי פתח מול סגן הקנצלר "ערוץ קבוע וישיר לכל שאלה או בעיה שתעלה בכל נושא הקשור למפלגה, ולכל טענה שתגיע בנוגע לפעילותה". סגן הקנצלר, מצדו, הבטיח לגליק כי יטפל באופן מידי בכל טענה שתגיע אליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ח"כ גליק וסגן קאנצלר אוסטריה, שטראכה, 13 בפבראר 2018. אורי בנק, מערכת וואלה! NEWS
גליק ושטראכה, היום/מערכת וואלה! NEWS, אורי בנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully