וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה דיפלומטית: הבית הלבן מכחיש בתוקף דיונים על תכנית סיפוח

12.2.2018 / 20:01

שעות אחדות לאחר שנתניהו הודיע בישיבת סיעת הליכוד כי הוא "מנהל שיח מול האמריקנים" בעניין החלת הריבונות ביהודה ושומרון, טען הבית הלבן כי לא התנהלו מגעים שכאלה. "הדיווחים שקריים, ארה"ב וישראל מעולם לא דנו בהצהרה כזאת"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: כנס מרכז הליכוד בנושא החלת הריבונות ביהודה ושומרון)

שעות אחדות לאחר הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על הצגת תכנית הסיפוח החלקית של יהודה ושומרון בפני וושינגטון וקידומה יחד עם הממשל האמריקני, הוציא הערב (שני) הבית הלבן הכחשה גורפת בעניין, שמהווה את המשבר הדיפלומטי הראשון בין ממשל טראמפ לממשלת נתניהו. "הדיווחים לפיהם ארצות הברית דנה עם ישראל על תכנית סיפוח בגדה המערבית הם שקריים", נמסר מדוברות הבית הלבן. "ארצות הברית וישראל מעולם לא דנו בהצעה כזאת, הנשיא מתמקד ביוזמת השלום הישראלית-פלסטינית".

במהלך שעות אחר הצהריים, התנהלו חילופי מסרים בין לשכת נתניהו לבין הלבן, לאחר שהצהיר בישיבת הסיעה: "אני יכול לומר שמזה זמן אני מנהל שיח בנושא מול האמריקנים". בבית הלבן הופתעו לשמוע מהתקשורת על האמירה של נתניהו, ודקות אחדות אחריה הוציא גורם מדיני הבהרה בעניין, ולפיה לא הוצעה תכנית סיפוח ספציפית אלא התקיימו שיחות על "האינטרסים הלאומיים".

לאחר פרסום הודעת הבית הלבן, נמסרה הצהרה נוספת מלשכת ראש הממשלה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן את האמריקנים ביוזמות העולות בכנסת, והאמריקנים הביעו את עמדתם החד-משמעית שהם מחויבים לקדם את תכנית השלום של הנשיא טראמפ".

בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 11 בפברואר 2018. רויטרס
נתניהו/רויטרס

נתניהו הדגיש דווקא בישיבת הסיעה כי כי אחד העקרונות שמובילים אותו בסוגיית החלת הריבונות בחלקים מיהודה ושומרון הוא "תיאום ככל האפשר מול האמריקנים", שהקשר איתם, לדבריו, הוא נכס אסטרטגי למדינת ישראל וגם להתיישבות. העיקרון השני, לדברי נתניהו, הוא כי היוזמה לכך צריכה להיות ממשלתית ולא פרטית, מאחר ש"מדובר במהלך היסטורי".

בהבהרת הגורם המדיני הבכיר שנמסרה מיד לאחר הצהרת נתניהו, אמר כי "ראש הממשלה משוחח זמן רב עם הממשל האמריקני על האינטרסים הלאומיים של ישראל במסגרת כל הסדר שלום עתידי. ראש הממשלה לא הציג בפני ארצות הברית הצעות סיפוח ספציפיות, וממילא ארצות הברית לא הביעה את הסכמתה להצעות".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאום מצב האומה. רויטרס
הבית הלבן: "דיווחים שקריים"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully