וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליח גרינבלט: "שיתוף פעולה של ישראל וקטאר יסייע לתושבי עזה"

9.2.2018 / 20:42

שליחו של נשיא ארצות הברית צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי שותפות בין המדינות תביא להקלת הסבל של התושבים ברצועה הקורסת. "סיום התמיכה בחמאס והתמקדות בסיוע הומניטרי ובשיקום יביאו קץ לסבל", אמר. ראש הוועדה לשיקום עזה בקטאר העיד על יחסים מול מתאם פעולות הממשלה

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

השליח המיוחד של הנשיא טראמפ ג'ייסון גרינבלט התייחס הערב (שישי) למצב ההומניטרי בעזה וטען כי שיתוף פעולה בין ישראל לקטאר ישפר את מצבם של תושבי הרצועה, ואף ליחסים המתנהלים מול מתאם פעולות הממשלה בשטחים. "שותפות של קטאר וישראל יכולה להביא הקלה אמיתית לעם בעזה. סיום התמיכה בחמאס והתמקדות בסיוע הומניטארי ובשיקום יביא לסיום הסבל", צייץ גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו.

לציוץ צירף גרינבלט קישור לריאיון של סוכנות הידיעות AP עם ראש הוועדה לשיקום עזה בקטאר, מוחמד אל אמאדי, בעקבות הודעת קטאר על העברת תשעה מיליון דולר לסיוע הומניטרי ברצועה. בראיון אמר אל אמאדי כי הוא עובד "בשיתוף פעולה הדוק עם ישראל" ואמר כי פיתח מערכת יחסים "טובה", כהגדרתו, עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב מרדכי.

עוד בוואלה! NEWS:
לא רק טרור: כך נערכים בחיל הים לקרבות מול צי אויב
הנחל שסימל את הקשר העכור יביא לסיום הסכסוך בגליל?
נתניהו במתקפה חריפה נגד ריטמן: "היה צריך להשעות עצמו מהחקירות"

השליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט עם האלוף יואב מרדכי במעבר גלבוע. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
גרינבלט בפגישתו עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים יואב מרדכי/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

אל אמאדי הדגיש בראיון כי עבודתו היא מקצועית, ולא פוליטית "כדי לעזור לעם בעזה, זהו היעד היחיד שלנו", ואמר שהעולם אינו יכול להזניח את עזה בזמן סכסוכים פוליטיים מתמשכים. "זה חלק מהמאמץ שלנו, עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם ישראל, עובדים קרוב מאוד לכל אחד בעזה, כדי למנוע הסלמה ומלחמה. אנחנו רוצים שלום באזור, ולעזור לעם בעזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

דברי גרינבלט באים על רקע הסקירה שהעביר הרמטכ"ל גיד איזנקוט לשרי הממשלה במהלך השבוע, לפיה חלה החמרה במצב ההומניטרי ברצועה. למרות זאת שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי למרות ההידרדרות, במערכת הביטחון מגדירים את המצב ברצועה "קשה באופן שיש להביאו בחשבון" ולא "כמשבר" כפי שנטען.

בתוך כך, ארגון הבריאות הבילנאומי הודיע כי כ-20 בתי חולים ומרפאות ברצועה ייפתחו בזכות סיוע כספי של איחוד האמירויות הערביות. שלושה בתי חולים ו-16 מרכזים רפואיים הפסיקו את פעילותם בשבועות האחרונים בשל מחסור חמור בדלק שלא אפשר להם להמשיך ולהפעיל את הגנרטורים.

ראש משלחת ארגון הבריאות העולמי בעזה, מחמוד דאהר, אמר כי בעקבות פנייה דחופה של האו"ם, הבטיחו באמירויות להעביר דלק בסך שני מיליון דולר בשנה הקרובה. "זה יטפל במצב למשך כמה חודשים", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית. הוא הוסיף כי הוא מצפה שבתי חולים ומרכזים רפואיים ישובו לפעילות מלאה בימים הקרובים.

אם וילדה פלסטינית בבית החולים דורא ברצועת עזה, 6 בפברואר 2018. רויטרס
אם ובתה בבית החולים דורא בעזה/רויטרס

ראש משלחת ארגון הבריאות העולמי בעזה, מחמוד דאהר, אמר כי בעקבות פנייה דחופה של האו"ם, הבטיחו באמירויות להעביר דלק בסך שני מיליון דולר בשנה הקרובה. "זה יטפל במצב למשך כמה חודשים", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית. הוא הוסיף כי הוא מצפה שבתי חולים ומרכזים רפואיים ישובו לפעילות מלאה בימים הקרובים.

מרבית תושבי הרצועה נשענים על סיוע בינלאומי, שאותו צמצמה ארצות הברית לאחרונה בעקבות סירובם של הפלסטינים לפגוש את סגן הנשיא מייק פנס לאחר ההכרה בירושלים כבירת ישראל. לפי AIDA, קואליציה של 70 ארגוני צדקה, ההחלטה של וושינגטון להשעות חלק מכספי הסיוע של אונר"א תשפיע בעיקר על עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully