וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רודן אריתריאה תוקף את ישראל: "לפליטים מגיע יותר מ-3,500 דולר"

אי-פי, דנה ירקצי

31.1.2018 / 20:25

בריאיון לאתר בארצו אמר איסאייס אפוורקי כי אזרחים שנמלטו ממנה שילמו סכומים גבוהים למבריחים וכי בשל כך על ישראל לשלם להם 50 אלף דולר עם גירושם. לדבריו, היו מי שהסיתו את הפליטים להקים אופוזיציה חמושה אך הדבר לא צלח

צילום: מתוך הטוויטר של איליה פיש ועמית אלכסנדר, עריכה: שניר דבוש

נשיא אריתריאה איסאייס אפוורקי תקף הערב (רביעי) את ממשלת ישראל בשל כוונתה לגרש את אזרחי ארצו מתחומה אל רואנדה ואמר כי המענקים שיינתנו להם בסך 3,500 דולר אינם מספיקים. בריאיון נדיר שהעניק לאתר אינטרנט בבעלות ממשלתית אמר אפוורקי כי בשל המחיר הכבד ששילמו אזרחים אריתראים, וכאלה מסודאן, למבריחים כדי להגיע לישראל יש להעלות את סכום המענקים למגורשים ל-50 אלף דולר.

אפוורקי, המכהן כנשיא המדינה מאז זכתה לעצמאות בשנת 1993, הוסיף בריאיון כי ארצו הציעה לנהל רישום של כל האזרחים שעזבו את שטחה אל ישראל, אך כי רשויות המדינה סירבו לכך. לדבריו, הפליטים מארצו הוסתו במהלך שהותם בישראל, ובארצות אחרות, לכדי הקמת אופוזיציה חמושה אך "מזימות חתרניות" מעין אלו סוכלו. הוא הוסיף כי בשל כך הפכו האריתראים לנטל על המדינות שאליהן הגיעו.

לקריאה נוספת:
ח"כ זנדברג בדיון על הגירוש לרואנדה: "אתם חברים של נאצים"
בכיר ברשות ההגירה: "ארגוני הזרים מנצלים את ניצולי השואה ומשקרים להם"
"הדם על הידיים שלכם": ראשי בובות כרותים הונחו ברשות ההגירה בת"א

איסאייס אפוורקי נשיא אריתריאה במהלך נאומו באו"ם 7 באוגוסט 2018. AP
האשים את הפליטים מארצו במעורבות במזימה שסוכלה. אפוורקי באו"ם, ב-2011/AP

המבצע להרחקת אזרחי אריתריאה וסודאן היה אמור להתחיל מחר, ב-1 בפברואר, אך הערב הודיע משרד הפנים על דחייתו ליום ראשון הקרוב. במסגרת המבצע יחולקו למיועדים לגירוש צווי התראה לפיהם עליהם לעזוב את המדינה בתוך 60 יום.

בריאיון לוואלה! NEWS השבוע אמר ראש מנהל אכיפה וזרים ברשות האוכלוסין וההגירה יוסי אדלשטיין כי המדינה מתכוונת להרחיק משטחה 20 אלף גברים רווקים. הוא הדגיש כי נשים, ילדים והורים לילדים לא מיועדים לגירוש ומחה על האופן שבו מוחים ארגוני זכויות אדם נגד צעדי המדינה בנושא. בנוסף לכך, הבהיר אדלשטיין כי מי שהגישו בקשת מקלט לפני 1 בינואר 2018 לא יגורשו עד לסיום בדיקת פנייתם.

בדיון שנערך שלשום בוועדת הפנים של הכנסת אמר שר הפנים אריה דרעי כי המדינה תדבוק בכוונתה לגרש את אזרחי אריתריאה וסודאן מתחומה "גם אם מדובר בגירוש בכוח למדינה שלישית". דרעי נשאל בידי ח"כ מיכל רוזין (מרצ) על אודות פרטי ההסכם עם רואנדה לגירוש השוהים הבלתי חוקיים לשטחה אך סירב להשיב בנימוק שקיים צו איסור פרסום בנושא. "הכל בהסכמה של המדינה השלישית שמתואמת איתנו עד הפרט האחרון", הוסיף דרעי.

עוד באותו נושא

התכנית לגירוש הזרים מאפריקה - כל השאלות והתשובות

לכתבה המלאה
מבקשי מקלט בישראל. עיבוד תמונה
מבקשי מקלט בישראל/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully