וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ברשות ההגירה: "ארגוני הזרים מנצלים את ניצולי השואה ומשקרים להם"

28.1.2018 / 15:00

יוסי אדלשטיין, העומד בראש מנהל אכיפה וזרים ברשות האוכלוסין וההגירה, גינה את השחתת לשכת הרשות בתל אביב ואמר כי "המחאה עברה לפסים של הסתה". לדבריו, בניגוד לטענות ארגוני הסיוע ילדים לא יגורשו. "היעד הוא הרחקת 20 אלף גברים"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

יום למחרת השחתת לשכת רשות האוכלוסין וההגירה בתל אביב מאשים ראש מנהל אכיפה וזרים ברשות יוסי אדלשטיין את ארגוני הסיוע למבקשי המקלט ב"הפצת דיס-אינפורמציה" וב"ניצול ניצולי שואה לטובת קמפיין שקרי המהול בהסתה נגד העובדים". אתמול הונחו ראשי בובות כרותים ונשפכו דליי צבע אדום בכניסה ללשכה ברחוב אברבנאל בדרום העיר, כשברקע נמשכת המחאה נגד החלטת הממשלה על "העברה מרצון" של אזרחי אריתריאה וסודאן למדינה שלישית.

לדברי אדלשטיין, "עובדי הרשות הם עובדי מדינה שמחויבים לבצע את החלטות הממשלה ואת החוקים שמחוקקים במדינת ישראל. הם עומדים בתווך בין המשימות המוטלות עליהם לבין התקפות של ציבור שאינו יודע את הדברים לאשורם". הוא הוסיף כי ארגונים "הטוענים שהם ארגוני זכויות אדם" מפיצים מידע כוזב ו"אומרים לניצולי שואה שמדינת ישראל שולחת אנשים אל מותם". ראש המנהל אמר עוד כי הוא רואה בכך "אמירה חמורה שאין לה בסיס בכלל" וכי מסרים כאלה רק מכניסים אנשים לחרדות.

לקריאה נוספת:
תיעוד: פעילים נגד גירוש מבקשי מקלט מחו נגד שקד בטקס הסמכה לעורכי דין
רואנדה מבהירה: "לא נקבל לשטחנו מהגרים אפריקנים שגורשו בכפייה"
דרעי על גירוש הזרים: "רובם מסתננים; פליטי מלחמה ישארו בארץ"

IFB עם יוסי אדלשטיין, ראש מנהל אכיפה וזרים במשרד ההגירה. מערכת וואלה!
"צריך לדבר על עובדות". אדלשטיין/מערכת וואלה!

"בכל העצומות הם כותבים שאנשים נשלחים אל מותם. אין כזה דבר, זה שקר וכזב", הוסיף אדלשטיין. "הרי צריך לדבר על עובדות, בשנים האחרונות יצאו מישראל מרצון יותר מ-20 אלף מסתננים, לא מכפייה. אם היו יוצאים מאה, 200, 300 איש וכשהיו מגיעים למדינות שלהם היה קורה להם משהו הם היו ממשיכים לצאת?". לדבריו, העובדות מראות כי אזרחי אריתריאה וסודאן שיצאו עד כה מהמדינה העדיפו לחזור לארצותיהם. "גם שם אמרו שאלו מדינות מסוכנות ושיהרגו אותם שם, ועובדה שחצי מהם החליטו לחזור", הוסיף. "אנחנו מחזירים אותם למדינות שלישיות או מדינות מערביות. עם מספרים אי אפשר להתווכח, אם היו שולחים אותם אל מותם אנשים היו מפסיקים לצאת מישראל, הם לא טיפשים".

על פי הנתונים שפרסמה רשות האוכלוסין וההגירה בשבוע שעבר נכון עד לשנת 2017 נכנסו לישראל 64,312 בני אדם שהגיעו ממדינות אפריקה בדרך לא חוקית. יחד עם זאת, צוין כי נכון לסוף השנה שעברה נותרו בישראל 37,885 מהם, לא כולל ילדים. עוד עולה מהנתונים כי מתחילת 2017 ועד לחודש יולי האחרון עזבו את ישראל מרצון 2,081 אזרחים ממדינות אפריקה שהוגדרו במסמכי המשרד כ"מסתננים".

עוד באותו נושא

"הדם על הידיים שלכם": ראשי בובות כרותים הונחו ברשות ההגירה בת"א

לכתבה המלאה

"ניצוץ ראשון של הסתה"

את התקרית שאירעה אמש שבה הושחתה לשכת הראשות בתל אביב כינה אדלשטיין "ניצוץ ראשון של קמפיין ההסתה שמובילים ארגוני זכויות האדם". לדבריו, "מדובר באירוע חמור מאוד ואתמול נחצו כל הקווים האדומים האפשריים". אדלשטיין טוען כי בשבועיים האחרונים מתנהל "קמפיין גדול של דיס-אינפורמציה במהלכו כל הזמן מעבירים מסרים שקריים לכל האוכלוסיות ואנשים חותמים על עצומות שהם לא יודעים מה תוכנן". הוא הוסיף כי המחאה עברה לפסים של הסתה והזכיר מקרה שבו "עיתונאי כתב שצריך לתקוף את העובדים ובני המשפחות שלהם"; על אף שלא ציין באיזה עיתונאי מדובר או היכן הדברים נכתבו.

ראשים כרותים וצבע אדום בכניסה לרשות האוכלוסין וההגירה בתל אביב המחאה נגד גירוש המסתננים ב-27 בינואר 2018. דוברות המשטרה, אתר רשמי
השחתת לשכת רשות האוכלוסין וההגירה בתל אביב, אתמול/אתר רשמי, דוברות המשטרה

לדברי אדלשטיין, לא ניתן לעבור לסדר היום על התקרית שאירעה אתמול. "אני מקווה שהמשטרה תעבוד בנחישות ובמהירות כדי לתפוס את פורעי החוק האלה. לא ייתכן שיהיו שיטות של איומים על עובדים בגלל החלטת ממשלה", הוסיף. לדבריו ההסתה לא תשפיע על המשך עבודת הרשות. "זאת החלטה של הממשלה ואנחנו, כעובדי ציבור שאמונים על ביצוע החלטות הממשלה, לא נרתעים", אמר. "זה החוק ונפעל לאכוף את החוק כלשונו".

להסתה שהוא מתאר יש לדבריו השפעה על התחושה הכללית בציבור במדינה. "זה לא ישפיע על הממשלה ועל החלטותיה. הם (ארגוני הסיוע, ד"י) פנו לבית המשפט, זה עבר למחוזי וכל עוד שהפסיקות בעליון מנעו מאתנו להוציא אותם (את הזרים אזרחי אריתריאה וסודאן, ד"י) הם היו בעדו. היום כשבג"ץ אומר שאפשר להוציא אז פתאום בג"ץ לא מוסרי", הוסיף. לדבריו ישנו מידע שקרי המופץ גם לגבי התכנית ליציאת האזרחים הזרים מהמדינה.

הפגנה של מאות מבקשי מקלט מפגינים במחאה על תוכנית הממשלה לגירוש זרים, שגרירות רואנדה, הרצליה. יותם רונן
מיצג מחאה של אזרחים זרים בהפגנה נגד שגרירות רואנדה בהרצליה, בשבוע שעבר/יותם רונן
"כל הזמן לוקחים את הסיפור לילדים, הילדים וההורים שלהם לא במשחק"

"אנחנו לא מגרשים", הסביר על אופן יישום התכנית. "ביקשנו מכולם לבוא ולהירשם כדי לצאת מרצון. אנחנו נסייע להם לצאת, נחלק מענקים, כרטיסי טיסה, נלווה אותם בכל התהליכים ביציאה. אנחנו נודיע לאוכלוסייה של גברים רווקים שהם צריכים לצאת ממדינת ישראל ב-1 באפריל. מעבר לכך נעביר הודעות פרטניות שיש להם חודשיים להתארגן ולצאת מישראל".

לדבריו, "הם יכולים לבחור, או לחזור למדינות המקור שלהם - או, למי שיש חשש כזה או אחר נציע לו מדינה שלישית בטוחה. מי שהודענו לו שהוא צריך לצאת בתוך חודשיים ולא יצא יהפוך להיות שוהה בלתי חוקי כמו כל השוהים הבלתי חוקיים במדינת ישראל". אדלשטיין ציין כי במקרה כזה תפתח הרשות בהליכי אכיפה - כליאת השוהים הבלתי חוקיים ו"הרחקתם", כדבריו, מהכלא למדינה שלישית.

על השאלה אם המדינה, שב"ס וכל הגופים הרלוונטיים ערוכים למבצע הרחקת השוהים הבלתי חוקיים השיב אדלשטיין בחיוב. לדבריו, נמסרה הודעה מפורשת כי ההנחיות להרחקה לא חלות על ילדים, הורים או חד-הוריים. "במסגרת הדיס-אינפורמציה כל הזמן לוקחים את הסיפור לילדים, הילדים וההורים שלהם לא במשחק", הדגיש אדלשטיין והוסיף כי "הארגונים מנסים למשוך לילדים ולהורים".

"היעד הוא הרחקת 20 אלף גברים רווקים מישראל"

ראש המנהל הוסיף עוד כי הממשלה אישרה לרשות האוכלוסין וההגירה לגייס מאה עובדים נוספים, שחלקם מיועדים ליחידה לטיפול במבקשי מקלט (RSD). זאת, לדבריו, "על מנת להאיץ את הטיפול בבקשות מקלט שנמצאות אצלנו על השולחן, על מנת שנוכל לתת תשובות לכל הפונים". חלק אחר מתוספת כוח האדם יוקצה לפעולות אכיפה נגד השוהים הבלתי חוקיים.

אדלשטיין ציין כי היעד שהוצב בתכנית הממשלה הוא הוצאתם של 20 אלף איש מקרב אוכלוסיית השוהים הבלתי חוקיים מתחומי ישראל. "אם מורידים את הנשים והילדים, 20 אלף גברים רווקים זרים צפויים לחזור חזרה. אנחנו גם הבהרנו שמי הגיש בקשת מקלט לפני 1 בינואר נציע לו לא לצאת עד שנבדוק את הבקשה שלו", הוסיף.

לשאלה על עמדתה של ממשלת רואנדה כפי שעלתה מהפרסומים האחרונים בנושא, לפיה לא תקבל מגורשים מישראל, השיב אדלשטיין בלקוניות וסירב לחשוף את פרטי ההסכמים בין המדינות. לדבריו, "למדינת ישראל יש הסכמים חסויים עם שתי מדינות שלישיות (שאינן אריתריאה או סודאן, ד"י) ואנחנו עובדים מולן בתיאום. אני לא יודע מי מדבר על מה ומי מצהיר על מה. רואנדה יכולה להגיד מה שהיא רוצה, אנחנו מתואמים עם המדינות האחרות ואנחנו עובדים איתן".

מבקשי מקלט בישראל. עיבוד תמונה
מבקשי מקלט בישראל/עיבוד תמונה
הפגנה של מאות מבקשי מקלט מפגינים במחאה על תוכנית הממשלה לגירוש זרים, שגרירות רואנדה, הרצליה. יותם רונן
הפגנה של אזרחי אריתריאה וסודאן מול שגרירות רואנדה בהרצליה, בשבוע שעבר/יותם רונן
הפגנה של מאות מבקשי מקלט מפגינים במחאה על תוכנית הממשלה לגירוש זרים, שגרירות רואנדה, הרצליה. יותם רונן
ההפגנה בהרצליה, בשבוע שעבר/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully