וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואנדה מבהירה: "לא נקבל לשטחנו מהגרים אפריקנים שגורשו בכפייה"

24.1.2018 / 14:26

למרות הכוונה ברשות ההגירה להעביר מבקשי מקלט לאוגנדה ולרואנדה, סגן שרת החוץ הודיע כי ארצו תקבל מהגרים שמגיעים באופן רצוני בלבד. "כל מניפולציה על נשים, גברים וילדים במצוקה היא מחרידה". המדינה הכחישה בעבר כי קיים הסכם הגירה עם ישראל

צילום: מתוך הטוויטר של איליה פיש ועמית אלכסנדר, עריכה: שניר דבוש

סגן שרת החוץ של רואנדה אוליבייה נדוהונגירה הבהיר היום (רביעי) כי ארצו לעולם לא תקבל לשטחה מהגרים אפריקנים שגורשו ממדינות בניגוד לרצונם. נדוהונגירה הוסיף החשבון הטוויטר כי "מדיניות 'הדלת הפתוחה' שלנו פועלת רק במקרים בהם המגיעים לשטחנו עושים זאת באופן רצוני, ללא כל אילוץ. כל מניפולציה על נשים, גברים וילדים במצוקה היא מחרידה".

בתחילת החודש אישרה המדינה את התכנית לעידוד יציאת המסתננים מישראל למדיניות שלישיות - רואנדה או אוגנדה. במסגרת התכנית, בחודשיים הקרובים יינתנו מענקים כספיים לשוהים בלתי חוקיים בתמורה ליציאתם מהארץ, ויחידות האכיפה של רשות האוכלוסין וההגירה יתוגברו.

עוד בנושא:
דרעי על גירוש הזרים: "רובם מסתננים; פליטי מלחמה ישארו בארץ"
530 פסיכולוגים קוראים לנתניהו: עצור את גירוש מבקשי המקלט
טייסים באל על: לא נסכים להשתבץ לטיסות גירוש של מבקשי מקלט

הפגנה של מאות מבקשי מקלט מפגינים במחאה על תוכנית הממשלה לגירוש זרים, שגרירות רואנדה, הרצליה. יותם רונן
הפגנת מבקשי מקלט נגד גירוש לרואנדה, השבוע/יותם רונן

ואולם, לפני כשבועיים הכחישו ממשלות רואנדה ואוגנדה את ההסכם עם ישראל, לפיו מבקשי מקלט יגורשו למדינות. נדוהונגירה אמר כי ישראל מעולם לא הגיעה להסכם עם ארצו. לדבריו, "התנהל משא ומתן לפני שלוש או ארבע שנים אבל הוא מעולם לא נחתם". לדבריו, ארצו מנהלת משא ומתן רק בנוגע לאלפי המהגרים האפריקנים שעוברים התעללות בלוב. שר החוץ של אוגנדה סם קוטסה חיזק את דבריו, ואמר כי "זה 'פייק ניוז'. אני לא יודע מאיפה הסיפור הזה הגיע ולמה הוא עולה מחדש כל הזמן".

"ממשלת ישראל רוצה לגרש אותנו בכוח לרואנדה. אנחנו קוראים לרואנדה לעצור את ההסכמים ואת הגירוש, כי שם מאוד מסוכן", אמר לוואלה! NEWS הלפום סולטן, שארגן הפגנה נגד ההסכמים מול שגרירות רואנדה בתחילת השבוע. "אנשים הולכים לאבד את החיים שלהם, אנחנו לא רוצים לחזור לרואנדה, אנחנו לא רואנדים, אנחנו איתריאים. אם כבר, שיחזירו אותנו לאריתריאה: בשתיהן גם ככה מסוכן. זו סכנה לחיים שלנו. החברים שלנו האחים שלנו הולכים לשם, לוקחים להם את הכסף, אין להם אישור להישאר שם והם צריכים לברוח ללוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מבקשי מקלט בישראל. עיבוד תמונה
מבקשי מקלט בישראל/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully