וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

530 פסיכולוגים קוראים לנתניהו: עצור את גירוש מבקשי המקלט

24.1.2018 / 8:47

פרסום ראשון: במכתב ששלחו ללשכת ראש הממשלה, כתבו המטפלים כי התכנית להעברת מבקשי המקלט לרואנדה ואוגנדה "תצרף את מדינת ישראל למעגל הפגיעה בפליטים". הפסיכולוגים קראו למדינה "להיות מודל לחיקוי לשאר עמי העולם ולאפשר שיקום והחלמה במקום פירוד שנאה ופיצול"

צילום: מתוך הטוויטר של איליה פיש ועמית אלכסנדר, עריכה: שניר דבוש

פרסום ראשון: 530 פסיכולוגים ופסיכולוגיות ברחבי הארץ שלחו הלילה (רביעי) מכתב אל לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו שבו קראו לממשלה לעצור לאלתר את גירוש מבקשי המקלט, להכיר במצוקתם הממשית ולמצוא פתרון זמני שיבטא את הכרה בזוועות שעברו ויאפשר שיקום נפשי.

במכתב ששלחו לנתניהו כתבו כי, "לצד עבודתנו הפסיכולוגית עם אוכלוסיות שונות ומגוונות בחברה הישראלית, חלקנו גם עובדים עם קהילת הפליטים ועם אלה מתוכם שנפשם הצליחה להביאם לבקש עזרה למצוקתם ושמספרים את סיפורם האישי המלמד על התופעה הרחבה ועל האופן שבו הזוועות שעברו מחוללים נזקים נפשיים נוראיים", כתבו הפסיכולוגים במכתבם.

עוד בוואלה! NEWS:
אח ואחות בני 13 ו-8 נהרגו בתאונה בשומרון; אמם במצב קשה
"התובע המיוחד מולר שוקל לתשאל את טראמפ על מעורבות רוסיה"
בראש טבלת השכר בישראל - גברים ממוצא אשכנזי שנולדו בחו"ל

הפגנה של מאות מבקשי מקלט מפגינים במחאה על תוכנית הממשלה לגירוש זרים, שגרירות רואנדה, הרצליה. יותם רונן
הפגנת מבקשי מקלט מול שגרירות רואנדה, השבוע/יותם רונן

עוד הוסיפו, כי מציאות חייהם של הפליטים עתידה להוביל לנזק נפשי רב "חלק גדול מאוד ממבקשי המקלט חוו אירועים קשים ובהם רדיפה במדינת המוצא תחת שלטון דכאני ורודני. באריתריאה סירוב לגיוס או ניסיון בריחה עלולים להביא למאסר בתנאים מזעזעים, לעיתים עד מוות או בהענשת בני המשפחה באופן שמתחזק חווית אשמה". הפסיכולוגים מנו את שלל האיומים שצפויים למבקשי המקלט עם החזרתם למדינת המקלט וכתבו, "לאירועים טראומטיים אלה מתווספים קשיי הגירה עמם יכולים להזדהות מרבית אזרחי מדינת ישראל, פערי תרבות ושפה וקשיי היטמעות, ופערים בין דוריים".

הפסיכולוגים כתבו במכתבם כי מעמדם של מבקשי המקלט מונע מהם לקבל את הטיפול הראוי בישראל. "הידע הפסיכולוגי שהצטבר לאורך שנים רבות מעיד על כך שמתקיים סיכוי אפסי להחלמה ושיקום מטראומה כה מורכבת המתווספת לחוויה של פליטות וניכור. לצערנו בישראל יש אלפי בקשות מקלט שמוגשות אך לא נבדקות לאורך שנים ארוכות. כך נותרים הניצולים חסרי מעמד ובעל נגישות מוגבלת ביותר לשירותי רווחה ובריאות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה של מאות מבקשי מקלט מפגינים במחאה על תוכנית הממשלה לגירוש זרים, שגרירות רואנדה, הרצליה. יותם רונן
הפגנת מבקשי מקלט מול שגרירות רואנדה, השבוע/יותם רונן

הפסיכולוגים חתמו את מכתבם וכתבו "אנחנו מרגישים מחויבים לזעוק את הדאגה שלנו כלפי אותם ניצולים, שגירושם רק יחשוף אותם לסכנות ממשיות, לסכנות ולטראומה נוספת ויעמיד אותם בסכנת מוות, אלא שאקט הגירוש יהדהד את הכשלון שלנו כחברה להכיר במצוקה. הגירוש ייצרף את החברה הישראלית למעגל הפגיעה באותם הפליטים".

הפסיכולוגים קראו לממשלה לקחת אחריות על פניה של החברה כולה במדינת ישראל ולחזור בה מההחלטה להרחיק ממנה את הניצולים היושבים בקרבה, "לתת הזדמנות להוכיח לעצמה שעדיין קיימות בתוכה תעצומות נפש שיאפשרו לה להוות מודל לחיקוי לשאר עמי העולם ושיאפשרו לה שיקום, החלמה ואיחוי במקום פירוד שנאה ופיצול".

מבקשי מקלט בישראל. עיבוד תמונה
מבקשי מקלט בישראל/עיבוד תמונה

לפי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, מספר הנתינים הזרים שנכנסו לישראל ממדינות אפריקה בדרך לא חוקית עומד על 64,312 בני אדם, ובסוף שנת 2017 נותרו בגבולות המדינה 37,885 מהם (המספר לא כולל ילדים). מתחילת שנת 2017 ועד לחודש יולי עזבו את ישראל מרצון 2,081 מסתננים. מדינת ישראל הצהירה בעבר כי לא תכיר באף אחד מעשרות אלפי הזרים כפליטים.

בסך הכל, אושרו עד היום על ידי שר הפנים 33 בקשות מקלט בישראל, והן כוללות נתינים זרים ממדינות שאינן באפריקה. כרגע נותרו 29,700 בקשות מקלט שטרם נענו בחיוב או בשלילה. החל מתחילת חודש אפריל יתחילו פעולות אכיפה מוגברות וגובה המענק יופחת באופן הדרגתי, גם למי שייצא מיוזמתו. המיועדים ליציאה הם מסתננים שלא הגישו בקשה למקלט, מסתננים שהגישו בקשה למקלט ונדחו, ומסתננים שהגישו בקשה מאז תחילת השנה. מהמהלך מוחרגים קטינים, נשים והורים לילדים, שלא ייצאו למדינה שלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully