וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אח ואחות בני 13 ו-8 נהרגו בתאונה בשומרון; אמם במצב קשה

מאיה הורודניצ'אנו כתבתנו בשטחים ואור רביד

24.1.2018 / 8:59

אורי ורואי ליפניק משבי שומרון נהרגו בהתנגשות בין שני כלי רכב בסמוך למקום מגוריהם, אבי המשפחה נפצע באורח קל, ושני ילדים נוספים נפצעו קשה ובינוני. מהחקירה עולה כי רכב פלסטיני איבד שליטה וחסם את נתיב הנסיעה של משפחת ליפניק. ההורים אישרו את תרומת איברי הילדים

צילום: מד"א וניב אהרונסון

התאונה בשבי שומרון | כל העדכונים:

- אורי ליפניק בת ה-12 ואחיה רואי בן השמונה נהרגו בהתנגשות כלי הרכב שבו נסעו ליד שבי שומרון
- אמם בת ה-35 ואח נוסף בן 13 נפצעו באורח קשה, אח נוסף בן שמונה חודשים נפצע באורח בינוני ואבי המשפחה באורח קל
- גבר פלסטיני נהרג גם הוא בתאונה, וחמישה נוספים נפצעו, בהם אחד באורח קשה ושלושה באורח בינוני
- מחקירה ראשונית עולה כי הרכב הפלסטיני נסע במהירות, איבד שליטה וחסם את נתיב הנסיעה של משפלת ליפניק

אורי ליפניק בת ה-12, אחיה רואי בן השמונה וגבר פלסטיני נהרגו הלילה (רביעי) ושמונה בני אדם נוספים נפצעו בדרגות שונות בתאונת דרכים בין שני כלי רכב בכביש 557, בסמוך לצומת שבי שומרון. ההורים שירלי ואהוד בשנות ה-30 לחייהם משבי שומרון נפגעו גם הם בתאונה באורח קשה וקל, וכן בן נוסף של הזוג ליפניק בן 13 במצב קשה ובנם התינוק בן חמישה חודשים במצב בינוני.

מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי הרכב הפלסטיני איבד שליטה לאחר שככל הנראה נסע במהירות שאינה מתאימה לתנאי הדרך, פגע במעקה בטיחות, נזרק למרכז הכביש וחסם את נתיב הנסיעה של כלי הרכב של משפחת ליפניק.

חובשים ופרמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל נאלצו לקבוע את מותה של בתם של הזוג בזירת התאונה.
צוותי הרפואה פינו חמישה פצועים לבית החולים מאיר בכפר סבא, בהם הילד בן השמונה במצב אנוש, תוך פעולות החייאה. מותו של הילד נקבע במהלך הלילה בבית החולים. יחד עמו פונתה גם אם המשפחה, שירלי בת 35, עם פגיעה רב-מערכתית, אביו אהוד, בן 37, כשהוא סובל מחבלת בטן. בהסכמת אב המשפחה, איבריהם של הילדים ההרוגים נתרמו. חגיגת בר המצווה של בן ה-13 שנפצע אמורה הייתה להתקיים בעוד כשלושה שבועות. אח נוסף בן ארבע נשאר בבית עם סבתו ולא נפגע בתאונה.

חמישה מנוסעי הרכב השני נפגעו בתאונה. מותו של אחד מהם נקבע בשטח ושלושה פצועים במצב בינוני פונו לבתי חולים בשטח הרשות הפלסטינית. צעיר פלסטיני בן 25 שנפצע אף הוא באורח קשה פונה באמצעות מסוק צבאי לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, הוא סובל מפגיעת ראש קשה.

עוד בוואלה! NEWS:
האיום האיראני וקידום המו"מ: טראמפ ונתניהו ייפגשו בדאבוס
אחרי החיבוקים, הליטופים ופסוקי התנ"ך - נתניהו ייאלץ לחזור לחיים עצמם
ניצב ריטמן למפכ"ל: מבקש לעזוב את תפקידי כראש להב 433

ההרוגים בתאונה בשומרון 24 בינאור 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
חגיגות בר המצווה של הבן הבכור היו אמורות להתקיים בקרוב. שירלי ואהוד ליפניק עם חלק מילדיהם/מערכת וואלה! NEWS, -
תאונת דרכים קטלנית בצומת שבי שומרון 
8 פצועים מתוכם חמישה קשה. מד"א,
מותם של הנערה והגבר נקבע בשטח. זירת התאונה, הלילה/מד"א

בעקבות התאונה נחסם כביש 557 לשני כיווני הנסיעה בקרבת הזירה וכוחות משטרה הוזעקו למקום. בוחני תנועה של המשטרה הגיעו למקום ופתחו בחקירת נסיבות התאונה.

ענת גילגל ותומר פיין, פרמדיקים של מד"א שטיפלו בפצועים, סיפרו כי זירת התאונה הייתה חשוכה, גשומה ובוצית וכי שני כלי הרכב היו "מעוכים לחלוטין". לדבריהם, מצאו את הנערה כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה ובסיוע פרמדיקים נוספים ורופא צבאי החלו להעניק לה טיפול רפואי. "ביצענו פעולות החייאה ולאחר מאמצים נאלצנו לקבוע את מותה במקום", הוסיפו.

עוד סיפרו השניים כי טיפלו בזירה בילד כבן עשר שהיה מחוסר הכרה ופינו אותו תוך כדי ביצוע פעולות החייאה בניידת טיפול נמרץ צבאית לבית החולים מאיר בכפר סבא. "הנפגעים מהרכב הפלסטיני קיבלו טיפול ראשוני מכוחות רפואה של צה"ל שסייעו לנו ופונו באמבולנסים של הסהר האדום שהגיעו למקום, למעט אחד מהם שנפגע באורח קשה ופונה במסוק של צה"ל", אמרו הפרמדיקים.

הרוגה ועשרה פצועים בתאונה בין רכב ישראלי לפלסטיני בצומת שבי שומרון, 24 בינואר 2018. מד"א,
אחד הפצועים הפלסטינים פונה בידי צה"ל. זירת התאונה, הלילה/מד"א

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, שכנם וחברם של משפחת ליפניק, היה עם בני המשפחה לאורך הלילה בבית החולים "אנחנו קמים לבוקר קשה מאוד. משפחה צעירה ויפה. חברים טובים ותורמים לקהילה, איבדה אמש את היקר מכל. שני ילדים מקסימים כל כך. שני מלאכים. אי אפשר לתאר את הזעזוע והכאב. משפחת ליפניק עברה את הגירוש משא-נור והיא משפחה מדהימה ומיוחדת, מעמודי התווך של הקהילה בשבי שומרון. המועצה האזורית שומרון ומשפחת שבי שומרון באבל כבד. אנחנו נפעל לסייע למשפחה המורחבת, לאם ולאב המשפחה ולאחים, לחזק אותם מכאן והלאה ולנסות לסייע בכל מה שניתן".

(עדכון ראשון: 0:35)

הרוגה ועשרה פצועים בתאונה בין רכב ישראלי לפלסטיני בצומת שבי שומרון, 24 בינואר 2018. דוברות המשטרה, מערכת וואלה!
צוותי רפואה בזירת התאונה, הלילה/מערכת וואלה!, דוברות המשטרה
הרוגה ועשרה פצועים בתאונה בין רכב ישראלי לפלסטיני בצומת שבי שומרון, 24 בינואר 2018. כיבוי והצלה מחוז ירושלים, דוברות כב"ה
אחד מכלי הרכב בזירת התאונה, הלילה/דוברות כב"ה, כיבוי והצלה מחוז ירושלים
הרוגה ועשרה פצועים בתאונה בין רכב ישראלי לפלסטיני בצומת שבי שומרון, 24 בינואר 2018. כיבוי והצלה מחוז ירושלים, דוברות כב"ה
זירת התאונה, הלילה/דוברות כב"ה, כיבוי והצלה מחוז ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully