וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש על חקירות נתניהו: אנחנו בישורת האחרונה; הראיות יקבעו

31.1.2018 / 18:13

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס לחקירות ראש הממשלה ועדכן כי "אנחנו בישורת האחרונה", "נחקרו עשרות עדים, בוצעו פעולות חקירה רבות שעל רובן לא שמעתם", אמר בכנס בתל אביב

צילום: פורום היועצים המשפטיים, עריכה: שניר דבוש

"אנחנו בישורת האחרונה של החקירה. תנו למשטרה ולמערכת האכיפה לעשות את העבודה". כך אמר היום (רביעי) היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בהתייחסו לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. את הדברים אמר מנדלבליט בהשקת פורום היועצים המשפטיים במשרדי ממשלה שנערך בתל אביב. "איש אינו עומד מעל החוק", אמר. "המבחן הראייתי הוא אחיד לכולם. כך היה בפתיחת החקירות, וכך יהיה אם נמצא כי יש ראיות המצדיקות כתב אישום".

"רק הראיות יקבעו", הדגיש היועץ המשפטי לממשלה, "לא הסיסמאות ולא הציוצים. אנחנו לא קבלני הרשעות, ולא נפחד לקבל החלטות קשות". הוא הוסיף כי "עד כה נחקרו עשרות עדים, נחתם הסכם עד מדינה משמעותי, בוצעו פעולות חקירה רבות ומשמעותיות שעל רובן לא שמעתם. אין מקום לייחס לאנשי המשטרה או למישהו שמעורב בחקירות נגד ראש הממשלה שיקולים זרים או שיקולים פוליטיים".

עוד בוואלה! NEWS:
פרקליט המדינה: מקווה שחקירות נתניהו יסתיימו תוך כמה שבועות
פרקליט המדינה: להגביר סגירת תיקים בשל חוסר אשמה - ולא חוסר ראיות
פרסום ראשון: בעקבות הביקורת - מח"ש שינתה נהלי חקירה

אביחי מנדלבליט בכנס לציון 15 שנה להקמת הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, אוניברסיטת ת"א, 26 בדצמבר 2017 1. ראובן קסטרו
"הישורת האחרונה". מנדלבליט/ראובן קסטרו

היועמ"ש התייחס בדבריו גם לעימות החריף שאירע לפני שבוע בוועדת הכלכלה, בינו לבין שרת המשפטים אילת שקד. במהלך הדיון על החוק להצלת ערוץ 20, טענה נציגת משרד המשפטים, עו"ד אלידור בליטנר, כי הליך החקיקה המזורז לא תקין, וכי הדברים נאמרים על דעת מנדלבליט. בתגובה נשלח נציג מטעם שקד, והקריא את עמדת השרה. "שרת המשפטים לא חושבת שנציגת משרדה אמורה לתת ציונים לכנסת. השרה סבורה שראוי היה שהדברים כלל לא היו נאמרים".

"אותה משפטנית פעלה בדיוק כפי שאני מצפה מכל משפטן מהשירות הציבורי המופע בכנסת ומציג עמדה משפטית", אמר היום היועמ"ש, "היא מקבלת את מלוא הגיבוי". במהלך הכנס הפגינו מחוץ למקום כ-15 איש, המשתתפים במחאה נגד השחיתות השלטונית בפתח תקווה עירו של מנדלבליט.

עוד בוואלה!

עם חבילת הסלולר של וואלה תשלמו פחות! בואו לחסוך

לכתבה המלאה
הפגנה של תמוכי אלדד יניב מחוץ לנאום היועמ"ש בהשקת פורום היועצים המשפטיים במשרדי ממשלה, בית הפקרליט, תל אביב 31 בינואר 2018. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים מחוץ לכנס, היום/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן
בנימין נתניהו במליאת הכנסת לציון 69 שנים לכינון הכנסת, 31 בינואר 2018. יצחק הררי, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו. החקירות בדרך לסיומן/מערכת וואלה! NEWS, יצחק הררי, דוברות הכנסת

מוקדם יותר החודש אמר מנדלבליט בוועידת ישראל לעסקים של גלובס כי "מדינת ישראל איננה מדינה מושחתת, היא מדינה שנלחמת בשחיתות. יש כאן רשויות אכיפה חזקות, עצמאיות ויעילות. אין איש חסין בפני החוק. מערכת אכיפת החוק מורכבת מרשויות שונות שעובדות בשיתוף פעולה ובסנכרון".

מנדלבליט דחה גם בכנס ההוא את הביקורת שהוטחה במשטרה על ידי גורמים פוליטיים ואמר כי היא "מבצעת את החקירות, שבתיקים רגישים מתנהלות בליווי הפרקליטות. בסיכום כל חקירה המשטרה מסכמת את הממצאים, ומעבירה את החומר לפרקליטות. לאחר מכן תשב הפרקליטות על המדוכה ותבחן את הדברים.

במקרה הצורך בוחן את הדברים פרקליט המדינה, ולפעמים הדברים גם מגיעים להכרעתי. אכיפת החוק אינה מושפעת לכאן או לכאן מרעשים שונים בזירה הציבורית", הוסיף.

באותו כנס התייחס לחקירות גם פרקליט המדינה שי ניצן, שאמר כי "החקירה תסתיים ברגע שייגרמו כל צרכי המדינה. אם אתם מדמים שחקירת ראש ממשלה היא דבר קל - זהו דמיון שווא. כל הטענות המופרכות לפיהן מעכבים את החקירה בכוונה הן טענות סרק", הוסיף. "אני מקווה שהמשטרה תגיש המלצות בשבועות הקרובים".

(עדכון ראשון 17:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully