וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל סרבנית גט: בית הדין הרבני אישר נישואים לאישה שנייה

30.1.2018 / 12:10

תושב חיפה טוען כי נפרד מאשתו לפני שמונה שנים והם מתגוררים בנפרד. אשתו מצדה סירבה לדון בגירושים: "רק המוות יפריד בינינו". בית הדין הרבני התבסס על עשרות פוסקים ספרדים ואשכנזים ועל אישור מיוחד מנשיא בית הדין הגדול כדי להתיר לו לשאת אישה

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
אישר באופן מיוחד. נשיא בית הדין הרבני הגדול, הרב יצחק יוסף/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

בית הדין הרבני האזורי בחיפה התיר היום (שלישי) לבעל הנשוי לסרבנית גט לשאת באופן חריג אישה שנייה. המבקש, תושב העיר, טען כי הוא למעשה נפרד מאשתו לפני שמונה שנים והם מתגוררים בנפרד, וכל ניסיון לנהל עמה דיאלוג לגירושים גרר התפרצויות וקללות. לטענתו, היא ניהלה בעבר קשרים פסולים עם גברים אחרים והוא אף הודיע כי הוא מוכן לוותר לה על דירתם כדי שתוכל לגור בה עד סוף ימיה.

האישה אישרה בפני בתי הדין כי בארבע השנים האחרונות היא ובעלה פרודים ואין ביניהם יחסים. עם זאת, היא סירבה להתגרש ואמרה שוב ושוב: "אני לא מתגרשת בשום אופן. רק המוות יפריד בינינו. אני לא אתן לו גט. עזה כמוות אהבה". במשך השנים, ניסה בית הדין לחזור בה מסרבנותה לגט, אך ללא הועיל.

ראש אבות בתי הדין בחיפה, הרב אברהם מאיר שלוש, והדיינים אברהם חזן ורפאל גלב, פטרו את הבעל גם מהליך של חתימת מאה רבנים והשלשת גט, והסתפקו באישור של נשיא בית הדין הגדול, הרב יצחק יוסף. פסק הדין משתרע על פני עמודים רבים ומבוסס על עשרות פוסקים ספרדים ואשכנזים. "בית הדין התרשם שהצדדים לא ישובו לעולם לחיים משותפים", נכתב בהחלטתם. "הבעל מאס באשתו והאישה מאסה בבעלה ועל פי פוסקים רבים יש מקום לגרסה בעל כורחה".

עוד בוואלה! NEWS:
פסיכיאטר המחוזי קבע: החשוד ברצח איתי מור לא כשיר לעמוד לדין
"גנור העיד ששמרון הבטיח לערב את נתניהו בעסקת הצוללות"
"מצב מזעזע": אלפי פניות בתור - ומשרד הפנים בקלנדיה סגור כבר 5 שנים

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
נישואים שניים אושרו רק לאחר חתימת מאה רבנים. הרבנות הראשית/רוני כנפו

עוד נכתב בפסק הדין כי האישה "אינה מוכנה לקבל את גיטה בבחינת 'אחזתי ולא ארפנו' ובמקום 'עזה כמוות אהבה' נראה כי 'עזה כמוות הנקמה'. למרות החלטות חוזרות ונשנות של בית הדין הוסיפה האישה להתבצר בעמדתה וסירבה להתגרש".

על פי הרמ"א, המבוסס על חרם דרבנו גרשום, בנסיבות כאלה יש מקום לאשר לבעל לשאת אישה שנייה לאחר שמאה רבנים יחתמו על הסכמה להיתר. כך נוהגים עד היום בתי הדין הרבניים ברחבי הארץ כלפי בעלים אשכנזים כאשר אישרו במקרים נדירים לשאת אישה שנייה. חברי בית הדין הרבני בחיפה החליטו כי מאחר שהבעל הוא בן עדות המזרח, שלא קיבלו עליהם את חרם דרבנו גרשום, אין צורך בחתימת מאה רבנים - והסתפקו באישור של נשיא בית הדין הרב יוסף, כנדרש על פי תקנות הדין.

"לאחר קבלת אישור כבוד הנשיא שליט"א יופיע המשיב בבית הדין על מנת להתיר את השבועה שהתחייב בכתובה ולקבל בקניין התחייבות להופיע בבית הדין", נכתב בנוסף בהחלטת בית הדין. "בכל עת שבו תרצה המשיבה להתגרש היא תוכל לתבוע גם את כתובתה ובית הדין ידון בדבר אחר קבלת הגט. בית הדין חוזר וקורא למשיבה לסיים פרק זה בהקדם ולהתגרש בהסכמה מבלי להזדקק להיתר נישואין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully