וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב טעות בזיהוי: שמונה נהרגו בהפצצה אמריקנית בעיראק

התקיפה אירעה ממערב לבגדאד לאחר שכוחות עיראקיים מיוחדים שפעלו באזור זיהו בטעות שיירת רכבים כשייכת לארגון טרור. כמעט כל הנפגעים היו אנשי כוחות הביטחון שנשלחו לסיוע נגד דאעש

צילום: רויטרס

שמונה בני אדם נהרגו ו-20 נפצעו הלילה (שבת) בתקיפה אמריקנית שפגעה בהם בטעות בעיירה אל-בגדאדי, כ-250 קילומטרים ממערב לבגדאד, בירת עיראק. רוב ההרוגים הם אנשי כוחות הביטחון שנהרגו בזמן שנסעו בשיירה שנשלחה לתמיכה במבצע נגד לוחמי "המדינה האסלאמית" (דאעש) באזור.

גורם רשמי במערב עיראק מסר כי ההרוגים הם "גורם מודיעיני בכיר, חמישה שוטרים ואישה", וכי "נראה שהתקיפה הייתה טעות". ההפצצה הרסה את רוב כלי הרכב שנעו בשיירה המדוברת, ובין הפצועים נמנה גם מפקד המשטרה המקומית, שנפגע באורח קשה מאוד.

עוד בוואלה! NEWS
ארדואן מאיים: "נעמיק את המבצע נגד הכורדים עד לעיראק"
ארה"ב: ייתכן שאסד ממשיך להשתמש בנשק כימי, רוסיה נושאת באחריות
סיסי מסלק את יריביו בבחירות: הרמטכ"ל לשעבר נעצר בגין הסתה

הריסות בעקבות הקרבות בין צבא עיראק ודאעש, מוסול, עיראק. 30 ביוני 2017. רויטרס
הריסות בעקבות התקיפות נגד דאעש במוסול, בשנה שעברה/רויטרס

מפקדת המבצעים המשותפים של עיראק, המתאמת את המתקפות נגד דאעש, מסרה כי היא הורתה לכוחות המיוחדים לפשוט על אל-בגדאדי לאחר שקיבלה מודיעין על "פגישה שבה אמור היה להשתתף בכיר בדאעש, כרים אל-סמרמד". לפי המפקדה, היא ביקשה תמיכה אווירית מהקואליציה נגד דאעש.

עוד נמסר כי בזמן שאל-סמרמד נעצר ובזמן שחיילים ערכו חיפושים באזור, הושלך על הכוח רימון מבניין סמוך. בזמן שהכוחות המיוחדים חזרו לבסיסם, הם נתקלו בשיירה שנשלחה לתמוך בהם. בשיירה נסעו רכבים מסחריים ובשל כך, הכוח המיוחד שגה וחשב כי מדובר בחמושים, ולכן ביקש מהקואליציה לבצע את התקיפה האווירית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully