וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסי מסלק את יריביו בבחירות: הרמטכ"ל לשעבר נעצר בגין הסתה

23.1.2018 / 16:53

סאמי ענאן, שהכריז על התמודדתו לנשיאות מצרים, נעצר בקהיר. זאת משום שלטענת הצבא הוא זייף מסמכים המראים כי הוא סיים את שירותו הצבאי. לאחר מכן, הוא ביטל את מועמדתו ובכך פינה את הדרך לניצחון קל של הנשיא המכהן

צילום: רויטרס

רמטכ"ל צבא מצרים לשעבר סאמי ענאן נעצר היום (שלישי) בקהיר אחרי שהצבא זימן אותו לחקירה בשל הודעתו על התמודדות בבחירות לנשיאות - כך מסרו אנשי הקמפיין שלו. בעקבות זאת, הוא ביטל את התמודדותו ובכך הסתלק מהזירה המועמד המוכר ביותר שקרא תיגר על הנשיא עבד אל-פאתח א-סיסי. משרד הפנים טרם הגיב וגם בצבא לא התייחסו לטענות על מעצרו.

בטלוויזיה הממלכתית הוקראה מוקדם יותר הודעה של הצבא, ולפיה "הכוחות המזוינים לא יתעלמו מהפרות בוטות שהוא (ענאן) ביצע, שהן פגיעה חמורה בחוק השירות הצבאי". עוד נמסר כי הוא הכריז על מועמדותו "ללא קבלת רשות מהכוחות המזוינים או נקיטת הצעדים ההכרחיים לסיום שירותי הצבאי".

עד ראיה, המכיר את ענאן, אמר לרויטרס כי המועמד נסע למשרדו בקהיר כשלפתע נעצר על ידי חמושים, שככל הנראה משרתים במשטרה הצבאית.

רמטכ"ל צבא מצרים לשעבר סאמי ענאן, 2014. רויטרס
רוצה לשנות את המדיניות של מצרים. ענאן, ב-2014/רויטרס

קציני צבא לשעבר חייבים לסיים את שירותם ולקבל אישור מהצבא בטרם הם מנסים להיכנס לפוליטיקה המקומית. הצבא האשים את ענאן בכך שזייף מסמכים רשמיים שטוענים כי שירותו הצבאי הסתיים.

ענאן הכריז בשבוע שעבר על התמודדותו בבחירות, שיתקיימו במרץ הקרוב, בהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו. הוא אמר כי הוא מתמודד כדי "להציל את מצרים מהמדיניות השגויה" שלה וקרא למוסדות המדינה להישאר מחוץ להליך הבחירות.

הנשיא המכהן עבד אל-פאתח א-סיסי, שהיה בעצמו מפקד הצבא בעבר, הכריז בשבוע שעבר על התמודדותו על כהונה שנייה. הוא צפוי לזכות בקלות בבחירות, בין היתר בשל העובדה כי יתר המתמודדים נתקלו בקשיים שונים.

מועמדים פוטנציאליים אחרים תיארו מאמצים מרוכזים - לעתים גם מוצלחים - לסכל את הקמפיין שלהם עוד בטרם התחיל.

(עדכון ראשון: 15:02)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בניקוסיה, קפריסין, נובמבר 2017. רויטרס
צפוי לזכות בכונה שנייה קלות. סיסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully