וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ייתכן שאסד ממשיך להשתמש בנשק כימי, רוסיה נושאת באחריות

23.1.2018 / 21:16

שר החוץ טילרסון תקף את המשטר בדמשק אחרי דיווחים על תקיפה בגז כלור ואמר כי מוסקבה אשמה מאחר שהיא מעורבת בלחימה. "רוסיה הפרה את התחייבויותיה", אמר בכינוס בצרפת שעסק בהענשת האחראים לשימוש בנשק כימי

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון אמר היום (שלישי) כי ייתכן שסוריה ממשיכה להשתמש בנשק כימי נגד אזרחיה. זאת בעקבות דיווחים על מתקפת גז כלור במעוז של המורדים בסמוך לדמשק. טילרסון אמר כי רוסיה, התומכת במשטרו של בשאר אסד, נושאת באחריות.

עובדי סיוע במזרח רוטה, שבפרברי הבירה, האשימו את המשטר בשימוש בגז כלור במהלך הפצצה באזור אתמול. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי 13 איש נפגעו בתקרית. המשטר מכחיש שהוא עושה שימוש בנשק כימי, אך הסכים להשמיד את מצבוריו ב-2013 כחלק מהסכם בין רוסיה לארצות הברית, שנחתם אחרי שמאות נהרגו באותו אזור במתקפה שבה נעשה שימוש בסארין.

"רוסיה נושאת בסופו של דבר באחריות לקורבנות במזרח רוטה ולאינספור סורים אחרים שנפגעו מנשק כימי בסוריה מאז שהיא התערבה בסוריה", אמר טילרסון במהלך כינוס שמתקיים בצרפת במטרה להעניש גורמים האחראים למתקפות כימיות, בעיקר בסוריה. היוזמה נולדה אחרי שרוסיה בלמה חקירה של האו"ם בנובמבר האחרון.

גבר נושם דרך מסכת חמצן במרכז רפואי בדואמה סוריה 22 בינאור 2018. רויטרס
לפחות 13 נפגעו משאיפת גז כלור. תושב אזור פרברי דמשק מטופל לאחר המתקפה/רויטרס

החקירה תפסה תאוצה בעקבות המתקפה הכימית בחאן שייחון שבמחוז אידליב באפריל. בדוח של האו"ם ושל הארגון הבינלאומי למניעת הפצת נשק כימי נקבע כי סוריה השתמשה בסארין באותה מתקפה ובגז כלור בכמה מקרים ב-2017. בדמשק מכחישים זאת ובמוסקבה השתמשו בזכות הווטו במועצת הביטחון כדי למנוע ענישה של משטר אסד.

"כישלונה של רוסיה לפתור את סוגיית הנשק הכימי בסוריה מטילה ספק ברלוונטיות שלה לפתרון המשבר בכללותו", אמר טילרסון. הוא הוסיף כי ישנן עדויות רבות מאז אפריל 2014 שלפיהן דמשק עדיין מחזיקה בנשק כימי. "אי אפשר להכחיש שרוסיה, באמצעות הגנה על סוריה, הפרה את מחויבויותיה לארצות הברית כצד להסכם", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון במהלך פגישת שרי החוץ בפריז, צרפת, 23 בינואר 2018.. רויטרס
תוקף את מוסקבה. טילרסון בכינוס בפריז/רויטרס

בכינוס בפריז, נציגים מ-24 מדינות הסכימו להגביר את שיתוף הפעולה כדי לפעול נגד מי שאחראי למתקפות כימיות ולהטיל סנקציות במידת הצורך. כצעד ראשון, הטילה צרפת באופן חד-צדדי סנקציות על 25 אנשים וחברות, בין היתר מסין, מלבנון ומצרפת, בהן יבואניות ומפיצות של מתכות, אלקטרוניקה ומערכות תאורה. בפריז טוענים כי החברות הללו מסייעות לתכנית הנשק הכימית של סוריה.

"המצב הנוכחי לא יכול להימשך", אמר שר החוץ של צרפת ז'אן-איב לה דריאן. "הפושעים שהשתמשו ועיצבו את הנשק הברברי הזה חייבים לדעת שהם לא יחמקו מעונש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully