וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכיסים הריקים של קים: "לצפון קוריאה נגמר הכסף בגלל הניסויים"

שני גורמים סיניים המקורבים לצמרת השלטונית במדינה המבודדת אמרו כי קים בזבז את רוב הכסף שירש מאביו, וכי ההחלטה להשתתף במשחקים האולימפיים היא חלק מתכנית לשקם את הכלכלה הכושלת. "הבכירים מודעים לכך, זה לא סוד", אמר אחד מהם

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

כספי המשטר של קוריאה הצפונית אוזלים בשל סדרת הניסויים שעורך המנהיג קים ג'ונג און - כך מסרו שני גורמים סיניים המקורבים לצמרת המשטר הצפון-קוריאני לרשת "Radio Free Asia" (RFA). לדברי הגורמים, קים, שזו השנה השביעית לשלטונו במדינה המבודדת, בזבז את רוב הכסף שירש מאביו קים ג'ונג איל וכמעט לא נשאר לו כסף כדי לנהל את שלטונו.

הם הוסיפו כי ההחלטה להשתתף במשחקים האולימפיים שייערכו בחורף בקוריאה הדרומית היא חלק מתכנית לנסות לשקם את כלכלתה הכושלת של המדינה. "בשל ההוצאות הבזבזניות מאגר הכסף של קים אוזל", אמר אחד הגורמים. הוא הוסיף כי "לא יהיה קל לשלוט בבכירי קוריאה הצפונית, שהם ערמומיים כמו דביבונים".

לקריאה נוספת:
מחוות שלום או טקטיקה צינית? שתי הקוריאות מתכוננות למשחקי החורף
עם חליפה מערבית וביטחון עצמי: הסגנון החדש והמפויס של קים
טראמפ לקים: "הכפתור הגרעיני שלי גדול משלך - והוא עובד"

קים ג'ונג' און, מנהיג קוריאה הצפונית, יחד עם חניכי האקדמיה הצבאית בארצו, 14 באוקטובר 2017. רויטרס
"לא יהיה קל לשלוט בבכירים". קים/רויטרס

הגורם הוסיף כי הוא "מכיר היטב" בכירים ממשרד מס' 39 - ארגון חשאי תחת מפלגת הפועלים הצפון-קוריאנית השולטת, אשר פועל כדי לספק למשטר סכום מוערך של בין 500 מיליון למיליארד דולרים בשנה באמצעות פעילויות בלתי חוקיות, לרבות זיוף, סחר בסמים והונאות ביטוח בינלאומיות.

"כמה פעמים שמעתי שהם מודאגים מכמות המימון המגיע דרך משרד 39", סיפר הגורם. "המנהלים בכירים בקוריאה הצפונית מודעים לכך, זה לא סוד. אנחנו יכולים לשער כי הוא הוציא הרבה כסף על שיגורי הטילים הבליסטיים והניסויים הגרעיניים, ורוב המימון לכך הגיע מהקרן שהוריש לו אביו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קים בוחן פצצת מימן שפיתחה המדינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי הגורם, מלבד תכנית הטילים, בזבז קים כסף רב על פרויקט מגורים ראוותני בשכונת ריומיאנג בבירה פיונגיאנג, וכן בפיתוח אתר סקי יוקרתי. גם הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על המשטר בעקבות פיתוח תכנית הגרעין חיבלו בכלכלה המקומית וקיצצו את הגישה למטבע זר. הסנקציות הובילו גם להגירה של כמאה אלף עובדים אל מחוץ למדינה.

ההחלטה על השתתפות באולימפיאדת החורף בחודש הבא התקבלה מתוך תקווה לקבל סיוע כלכלי מסיאול. בשנות ה-90 וה-2000 הציעה קוריאה הדרומית סובסידיות לצפון בתמורה ליחסי שלום. "תהיה התחממות של היחסים בין הקוריאות במהלך האולימפיאדה", הוסיף גורם נוסף. "גם אם התגובה של קוריאה הדרומית לא תספק את פיונגיאנג, בסופו של דבר היא תחזק את הקשרים בין הצפון והדרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully