וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ עונה לקים: "הכפתור הגרעיני שלי גדול משלך - והוא עובד"

נשיא ארצות הברית השיב לאיומי שליט קוריאה הצפונית שאמר כי "כפתור גרעיני" מונח תמיד על שולחנו. קים הורה לחבר מחדש את קו הטלפון האדום עם קוריאה הדרומית, שנותק ב-2013

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב הלילה (רביעי) למנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און שסיפר כי יש לו כפתור גרעיני על השולחן. בציוץ בטוויטר כתב הנשיא האמריקני כי הכפתור הגרעיני שלו "גדול בהרבה וחזק יותר משלו, והכפתור שלי עובד!". טראמפ התייחס לדברים של קים בנאום שלשום, שבו אמר כי "כל ארצות הברית נמצאת בטווח הנשק הגרעיני שלנו, וכפתור גרעיני מונח תמיד על שולחני. זו המציאות, ולא איום".

הלילה הורה קים לחבר מחדש את קו הטלפון האדום בין דרום קוריאה לצפון, כך הודיע בכיר בממשל הצפון קוריאני. הקו האדום בין שתי המדינות נותק ב-2013 כחלק מהמתיחות בחצי האי. השיחות שיתקיימו בין המדינות נוגעות למשלחת פיונגיאנג לאולימפיאדת החורף בדרום קוריאה בחודש הבא, מסר הבכיר. ההצהרה מגיע יום אחרי שקוריאה הדרומית הציעה לקיים שיחות עם הצפון, בעקבות דברי קים בפתח השנה החדשה, שבהם אמר כי הוא מוכן להידבר עם סיאול.

בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית, אמר קים כי פיונגיאנג היא "מעצמת גרעין אחראית ושוחרת שלום" וקרא להפחתת המתיחות בחצי האי ולשיפור היחסים עם סיאול.

טראמפ אמר בפגישתו עם נשיא סין, כי הוא מאמין ש"יש פתרון לסוגיית צפון קוריאה". רויטרס
טראמפ/רויטרס

"כשזה נוגע ליחסים בין הצפון לדרום, עלינו להפחית את המתיחות הצבאית בחצי האי כדי ליצור אווירה שלווה", אמר קים, בתום שנה של ניסוי גרעיני ושורת שיגורים של טילים בליסטיים בין-יבשתיים, לצד איומים הדדיים בינו לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "על שני הצדדים לעשות מאמצים".

הוא אף אמר כי ישקול לשלוח משלחת למשחקי החורף שיתקיימו בפברואר בעיר פיונגצ'נג שבקוריאה הדרומית. "זאת תהיה הזדמנות טובה להפגין גאווה לאומית ואני מקווה שהמשחקים יהיו הצלחה. גורמים רשמיים משתי המדינות צריכים להיפגש בדחיפות כדי לדון באפשרות הזו", אמר קים.

בקוריאה הדרומית בירכו על הצעתו של קים. "תמיד הבענו את רצוננו לדיאלוג עם קוריאה הצפונית בכל זמן ובכל מקום, אם זה יסייע להשיב בין הקוריאות ויוביל לשלום בחצי האי הקוריאני", נמסר מטעם לשכתו של הנשיא מון ג'ה-אין. "אנחנו מקווים ששתי הקוריאות ישבו יחד וימצאו פתרון להפחתת המתיחות ולכינון שלום בחצי האי הקוריאני".

קים ג'ונג און: יש לי כפתור גרעיני על השולחן, אך אני פתוח לדיאלוג עם סיאול. רויטרס
קים בנאומו השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully