וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויין חשף - וטראמפ זעם: סין עוקפת סנקציות על צפון קוריאה

29.12.2017 / 1:05

נשיא ארה"ב אמר כי הוא מאוכזב מכך שבייג'ינג "מאפשרת לנפט להיכנס" לשכנתה המבודדת, אחרי שתמונות מלווייני ריגול קלטו עשרות עסקאות חשאיות למכירת נפט בלב ים. "לא יהיה פתרון ידידותי למצב אם זה יימשך", הזהיר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף אמש (חמישי) את סין, בעקבות תצלומי לוויין שחשפו כי היא ממשיכה למכור נפט לקוריאה הצפונית חרף הסנקציות עליה. בבייג'ינג מכחישים את הטענות של וושינגטון ושל סיאול, שמגיעות בזמן שמושקעים מאמצים דיפלומטיים רבים כדי לרסן את תכנית הגרעין של פיונגיאנג ולרתום לכך את בעלת בריתה הכמעט יחידה.

"זה מאוד מאכזב שסין מאפשרת לנפט להיכנס לצפון קוריאה. לא יהיה פתרון ידידותי למצב אם זה ימשיך לקרות!", הזהיר טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. מאז נכנס לתפקידו בבית הלבן לפני כשנה, טראמפ תקף ושיבח לסירוגין את פעולותיה של סין מול קוריאה הצפונית.

תמונות לווייני הריגול פורסמו אתמול בארצות הברית ובקוריאה הדרומית ודווח כי הם קלטו יותר מ-30 מקרים - רק בחודשיים האחרונים - שבהם ספינות סיניות העבירו בחשאי נפט לספינות צפון קוריאניות. זאת בניגוד לסנקציות של מועצת הביטחון, שבהן תמכה סין רק בחודש ספטמבר האחרון כתגובה לניסוי הגרעיני של המשטר בפיונגיאנג, במה שנחשב להישג דיפלומטי עבור ארצות הברית.

תמונת לוויין של עסקת מכירת נפט בין ספינה סינית לספינה צפון קוריאנית בים המערבי, אוקטובר 2017. משרד האוצר האמריקני, מערכת וואלה! NEWS
תמונת לוויין של עסקת מכירת נפט בין ספינה סינית לספינה צפון קוריאנית בים המערבי, אוקטובר 2017/מערכת וואלה! NEWS, משרד האוצר האמריקני

קוריאה הצפונית תלויה במידה רבה בייבוא נפט מסין, וזו גם הסיבה שבעקבות ההצבעה במועצת הביטחון בחודש ספטמבר הביעו בקהילה הבינלאומית אופטימיות זהירה כי הצעד יכול לגרום לקים ג'ונג און לחשב מחדש את צעדיו.

סין טענה כי לא עברה על אף אחד מן האיסורים שהוטלו על ידי האו"ם בנוגע למכירת נפט לספינות צפון קוריאניות. בתדרוך לעיתונאים בבייג'ינג, התייחס דובר משרד ההגנה הסיני למצב ואמר כי "הסיטואציה שאתם מציינים מעולם לא התקיימה", אולם סירב לפרט או להרחיב בנושא.

בשבוע שעבר אישרה מועצת הביטחון פה אחד הטלה של סנקציות נוספות על קוריאה בעקבות ניסוי הטילים הבין יבשתי מן החודש שעבר, והגבילה עוד יותר את הגישה של המשטר לנפט גולמי. לפי ההחלטה, תוגבל מכירת הדלקים לקוריאה לחצי מיליון חביות נפט מזוקק, ולארבעה מיליון חביות של נפט גולמי בשנה בלבד. לפי ההחלטה, אם קוריאה הצפונית תמשיך בניסויים הגרעיניים, יוטלו סנקציות נוספות.

(עדכון ראשון: 22:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully