וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית: "הסנקציות החדשות נגדנו הן הכרזת מלחמה"

24.12.2017 / 7:57

משרד החוץ בפיונגיאנג כינה את החלטת מועצת הביטחון בסוף השבוע נגד המדינה המבודדת "מצור כלכלי" ואיים לפעול נגד מדינות שהצביעו בעדה - בהן סין ורוסיה. "ארה"ב מפחדת מעוצמתנו הגרעינית"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית הגיבה היום (ראשון) לאישור סנקציות נוספות נגדה במועצת הביטחון שלשום וכינתה את המהלך "הכרזת מלחמה". בהודעה מטעם משרד החוץ שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה KCNA כונו הסנקציות החדשות "מצור כלכלי" ונמסר כי "ארצות הברית מבוהלת מעוצמתה הגרעינית ופעלה מתוך סערת רגשות להפעלת לחץ חסר תקדים נגדנו".

להודעה נלווה איום "להעניש" את המדינות שתמכו באישור ההחלטה, שעברה פה אחד לרבות רוסיה וסין, בדיון במועצת הביטחון בליל שבת. "נראה במדינות שהצביעו בעד ההחלטה אחראיות להשלכותיה ונפעל לכך שהן ישלמו מחיר כבד על מעשיהן", נמסר עוד.

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג אוון, צופה בעוד ניסוי של שיגור טיל מוצלח 16 בספטמבר. רויטרס
קים ג'ונג און צופה בשיגור טיל במהלך ניסוי בספטמבר/רויטרס

שורת הסנקציות החדשות, שהוטלו בתגובה לשיגור הטיל הבליסטי הבין-יבשתי הוואסונג-15 שערכה פיונגיאנג ב-29 בנובמבר, כוללת בין היתר הגבלת ייצוא נפט גולמי ומוצריו למדינה וכן דרישה להחזרת אזרחי המדינה המועסקים מעבר לים לתחומיה, בתוך 24 חודשים. "אנו רואים ב'החלטת הסנקציות', שיזמו ארצות הברית ותומכיה, הפרה בוטה של ריבונותנו", נמסר עוד בהודעת משרד החוץ הצפון קוריאני. "זו פעולה מלחמתית המפרה את השלום והיציבות בחצי האי הקוריאני ובאזור כולו".

בהודעה צוין כי כלי הנשק הגרעיניים שמחזיקה פיונגיאנג נועדו למטרות הרתעה והגנה עצמית וכי הדבר אינו מנוגד לחוק הבינלאומי. "אנו דוחים את 'ההחלטה' הזו", נכתב עוד. "נוסיף לחזק את תכנית הגרעין שנועדה להשמיד מהיסוד את איומי הגרעין של ארצות הברית המשמשים לסחיטתנו ונפעל להשגת מצב של מאזן אימה מול מהלכיה העוינים". בהמשך ההודעה נטען כי "על ארצות הברית אסור לשכוח ולו לשנייה אחת" שקוריאה הצפונית היא מדינה "המסוגלת להציב איום גרעיני משמעותי על שטחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully