וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי להתחמק ממשפט: תושבת חדרה נעצרה בחשד שהתחזתה לחולת נפש

26.1.2018 / 13:44

גלינה רובין, בת 46, הואשמה לפני שלוש שנים בגניבת כספים ומאז דיווחה על הידרדרות במצבה הפסיכיאטרי. היא צולמה ללא ידיעתה בידי חוקרי המשטרה ונקבע כי קיים חשד כי זייפה את מחלתה כדי להתחמק מההליכים נגדה. מעצרה הוארך ב-3 ימים

בית משפט השלום, עכו. ינואר 2014. אדריאן הרבשטיין
הואשמה ב-2015 שגנבה כ-800 אלף שקל. בית המשפט בעכו/אדריאן הרבשטיין

גלינה רובין, תושבת חדרה בת 46, נעצרה השבוע בחשד שהתחזתה לחולה פסיכיאטרית כדי להתחמק ממשפט המתנהל נגדה. היא נעצרה בידי חוקרי יחידת ההונאה של מחוז חוף במשטרה ומעצרה הוארך בשלושה ימים בבית משפט השלום בעכו.

נגד רובין הוגש כתב אישום בשנת 2015 בגין גניבת כספים מחברת כוח האדם "תיגבור", שבה עבדה כאחראית תחום סיעוד בסניף חדרה. מאז, המשפט בעניינה לא החל בשל טענותיה על בעיות פסיכיאטריות. לטענת פרקליטות מחוז חיפה, היא גנבה במשך חמש שנים מהחברה כ-800 אלף שקלים באמצעות העברת כספים של עובדי החברה לחשבונות פרטיים של חבריה הקרובים.

מאז, פרקליטות מחוז חיפה אינה מצליחה לקדם את התיק בשל דחיית דיונים בשל "מצבה הרפואי" של החשודה. בדיון הראשון בנובמבר 2016, רובין המתינה מחוץ לאולם המשפט ועורכת דינה, עדי ניב, דיווחה כי "מצבה הרפואי של הנאשמת הולך ומחמיר" וכי היא עצמה "לא יכולה הייתה לדבר איתה עקב מצבה".

עוד בוואלה! NEWS:
הצפות, רוחות וחסימות: מזג אוויר חורפי ברחבי הארץ
משרד הרווחה: קיים ספק ביעילות איסור העסקת בני נוער באתרי בנייה
מסתובבים עם אלות ומשנים מסלולי ריצה: כך משפיעה הכלבת על החיים

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
החוקרים צילמו אותה מתהלכת ברחוב בצורה טבעית לחלוטין. ניידת משטרה/ראובן קסטרו

חצי שנה לאחר מכן, במאי 2017, התקיים דיון שני שבו נטען כי מצבה של רובין בעייתי, אך כי "אשפוז במחלקה סגורה עלול להרע את מצבה". בדיון בחודש שעבר, רובין שוב המתינה מחוץ לאולם והשופט, אהוד קפלן, הורה לפסיכיאטר המחוזי לבדוק אותה ולתת חוות דעת לפי שיקול דעתו המקצועית. מאז, מנסה הסנגורית של רובין להפסיק את ההליכים המשפטיים נגדה.

העבירות המיוחסות לה בפרשה הנוכחית בידי צוות החוקרים ורב-סמל בכיר אלי פרנקו, המכיר אותה מחקירה קודמת ב-2013, הן שיבוש הליכי משפט, זיוף בנסיבות מחמירות וניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

בדיון בעניינה הציג פרנקו סרטון בפני השופט עמית רוזינס, שצולם מבלי ידיעתה של רובין, ובו היא מצולמת "בתנאי יום-יום". לאחר הצפייה, ציין השופט כי "החשודה נראית מתהלכת ברחוב בצורה טבעית לחלוטין, נכנסת לחנות שבה נמצאים אורות ניאון רבים דולקים וחזקים, ללא משקפי שמש. התנהלותה הגופנית תקינה לחלוטין, ללא רעידות, ללא הסתכלות לצדדים והיא נראית מנהלת שיחה תקינה עם האנשים שמסביבה".

לדברי השופט, ממצאי הסרטון סותרים לחלוטין את ממצאי הבדיקה הפסיכיאטרית שעברה רובין. "ממצאי חקירה אלה מקימים חשד סביר לחלוטין שהחשודה אכן מתחזה לחולה פסיכיאטרית על מנת לשבש הליכי משפט", קבע.

בדיון עצמו, עו"ד ניב המייצגת את רובין דרשה לשחררה. לטענתה, "זה המקרה הראשון שנתקלתי שיום לפני בדיקה של הפסיכיאטר המחוזי מגיעה המדינה, מייחסת לעצמה יכולות של מומחה פסיכיאטרי ומחליטה שהגברת הזאת מתחזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully