וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט נגד הרב הראשי לאו: "נותן אמון מלא ביועמ"ש לרבנות"

24.1.2018 / 13:00

בעקבות מתיחות ארוכה בין הרב הראשי ליועמ"ש הרבנות, שבמסגרתה אמר לאו כי היועץ "פועל לייתר את עבודת מועצת הרבנות ומונע לבצע מדיניות", נערכה פגישת פשרה בין הצדדים בהשתתפות היועמ"ש. מנדלבליט: "אין ספק שמדובר בהתפתחות חיובית ביותר"

אביחי מ?נדלבליט קצין משטרה בדרגת ניצב המכהן כמפקד יחידת להב 433 במהלך טקס הפרידה שנערך עבור מני יצחקי בבית שמש 6 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
גיבה את היועץ המשפטי לרבנות. מנדלבליט/ראובן קסטרו

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התערב בימים האחרונים בסכסוך בין הרב הראשי לישראל דוד לאו ליועץ המשפטי לרבנות הראשית לישראל עו"ד הראל גולדברג. במכתב שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS גיבה מנדלבליט את גולדברג וכתב כי הוא "נותן אמון מלא ביועץ המשפטי לרבנות הראשית ובפועלו". בשבוע שעבר פגש מנדלבליט את השניים בניסיון לפשר בין הצדדים לאחר שהרב לאו התלונן בפני מנדלבליט על כך שעו"ד גולדברג מונע ממנו "לבצע את המדיניות שקבעתי לעצמי".

במכתב שעליו חתום ד"ר גיל לימון, עוזר בכיר ליועמ"ש מנדלבליט, בירך האחרון על "הנכונות של הגורמים הנוגעים בדבר לפעול על מנת לשפר את העבודה המשותפת, והכל על מנת להיטיב את עבודתה של הרבנות הראשית". לימון הוסיף כי מנדלבליט "סמוך ובטוח כי העמדת הדברים על כנם תביא לשיפור ההידברות לפתרון המחלוקת". מנדלבליט קבע כי בין השניים יתקיימו פגישות עבודה שבועיות ובמכתב ציין ש"אין ספק כי מדובר בהתפתחות חיובית ביותר".

התערבותו של מנדלבליט באה בעקבות מתיחות ארוכה בין הרב לאו לעו"ד גולדברג. לפני שבועיים שיגר לאו מכתב למנדלבליט נגד גולדברג שבו כתב כי "לצערי היועץ המשפטי מתיר לעצמו לפעול כסמכות על של מועצת הרבנות הראשית ולצערי לייתר אותה ואת החלטותיה".

עוד בוואלה! NEWS
מסתמן: התיק הפלילי נגד הקצין הבכיר שהחזיק מכולה עם ציוד צבאי ייסגר
530 פסיכולוגים קוראים לנתניהו: עצור את גירוש מבקשי המקלט
כמעט 60 שנה אחרי המשפט: תא הזכוכית של אייכמן מוצג בישראל

הרב הראשי לישראל דוד לאו בעצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף. סנהדריה, ירושלים.. מור שאולי
"נקעה נפשי מלנהל מאבקים שמתישים אותי". לאו/מור שאולי

הוא הוסיף: "נקעה נפשי מלנהל מדי יום מאבקים שמתישים אותי, ולא מאפשרים לי לבצע את המדיניות שקבעתי לעצמי". במכתב הצהיר לאו כי "כל עוד הלשכה המשפטית של הרבנות הראשית לא תשנה דרכיה ותכיר את מקומה וסמכויותיה, לא יתקיימו ישיבות מועצת הרבנות הראשית לישראל ולצערי, לא יינתן מענה ראוי לנושאים רבים וחשובים שנמצאים על שולחנה".

בעקבות המכתב, זומנו לפגישה אצל מנדלבליט הרב רפאל פרנק, עוזר בכיר לרב הראשי לישראל, אליהו אבלין, עוזר נוסף של הרב הראשי, עו"ד גולדברג והמשנה ליועמ"ש ארז קמיניץ. בפגישה עמד מנדלבליט על תפקידו של היועץ המשפטי לרבנות, ככל יועץ משפטי בשירות הציבורי. אחרי הפגישה בין הצדדים ניסח ד"ר לימון את המכתב שבו הביע מנדלבליט את תמיכתו בגולדברג.

ברקע המתיחות הזו שהגיעה בינתיים לסיומה, הרב הראשי לאו ממשיך לעכב את כניסתו של הרב אליהו אלחרר, הרב הספרדי של מודיעין לכהן כחבר מועצת הרבנות הראשית. אלחרר היה אמור להיכנס לתפקיד המדובר מיד אחרי פרישתו של הרב אברהם יוסף, רבה של חולון, בחודש יולי שעבר, אך לאו לא תיאם עבורו מועד השבעה בבית הנשיא כפי שמחייב החוק. לפי גורמים המעורים בפרטים, הסיבה לכך נובעת בשל יריבות אישית בין הצדדים. הרב לאו טען בתגובה כי נמנע מכך היות ולא קיבל חוות דעת משפטית המאפשרת את מינוי אלחרר, אך מאז קיבל כזו לפני יותר משבועיים, הוא לא עשה דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully