וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: התיק הפלילי נגד הקצין הבכיר שהחזיק מכולה עם ציוד צבאי ייסגר

24.1.2018 / 7:44

הפרקליטות הצבאית צפויה להודיע על סגירת התיק נגד תא"ל מרדכי כהנא, קצין האיסוף הקרבי הראשי לשעבר, שברשותו נמצא ציוד צבאי ואזרחי רב. זאת בשל העובדה שרוב הציוד הוחזר ובשל עברו של הקצין ולא תעמיד אותו לדין פלילי. הוא צפוי לעמוד לדין משמעתי

צלמים זמניים מורשים

הפרקליטות הצבאית צפויה להודיע בקרוב על סגירת התיק הפלילי נגד קצין האיסוף הקרבי הראשי ומפקד מערך הגנת הגבולות תת-אלוף לשעבר מרדכי כהנא. ההחלטה לסגור את התיק הפלילי נגד הקצין המוערך שבמכולה שברשותו נתפס ציוד צבאי ואזרחי רב, התקבלה לנוכח עברו של הקצין, והעובדה כי מרבית הציוד נמצא במכולה. יחד עם זאת כהנא צפוי לעמוד לדין משמעתי בעקבות המעשה.

כהנא הושעה בעבר מתפקידו כקצין איסוף קרבי ראשי ומפקד מערך הגנת הגבולות למשך 14 יום בידי מפקד זרוע היבשה אלוף קובי ברק. ההחלטה על השעייתו אושרה בידי הרמטכ"ל גדי איזנקוט. זאת, בעקבות חקירת מצ"ח שבה עלו חשדות כי קיבל והחזיק לאורך תקופה ממושכת באופן בלתי תקין ציוד במכולה שברשותו. מדובר צה"ל נמסר כי החקירה נמשכת וכי "בהתאם להתפתחויות בה יתקבלו החלטות בעניינו של הקצין".

כהנא, קצין מעוטר שפיקד בעבר על סיירת גולני ועל יחידת אגוז, חשוד כי החזיק במכולה ציוד צבאי בכמות "חריגה" לצד ציוד אזרחי, שכלל בין היתר מכונת כביסה. לאחרונה הוא מונה לראש צוות המומחים שהופקד על בחינת תאונת התומ"ת ברמת הגולן בחודש שעבר, בה נהרגו שני חיילי צה"ל.

תת אלוף מרכדי כהנא. דובר צה"ל
פיקד על יחידת אגוז במלחמת לבנון השנייה. תא"ל כהנא/דובר צה"ל

כהנא פיקד על סיירת גולני במהלך מבצע "חומת מגן" ועל יחידת אגוז במהלך מלחמת לבנון השנייה. הוא נפצע במהלך שירותו הצבאי ובעבר הרחוק נפצע בפיגוע דקירה בירושלים. הוא יוצא ישיבת ההסדר ואחיינו של הרב מאיר כהנא, מייסד תנועת כך.

הסניגור הצבאי הראשי, אלוף-משנה רן כהן, וסגן אריאל חברון, המייצגים את כהנא מסרו: "תא"ל מרדכי כהנא משרת בצה"ל 28 שנים, רובן ככולן כלוחם וכמפקד בשדה הקרב בכל המערכות מאז מבצע 'חומת מגן'. מאז שנפתחה החקירה בעניינו, שיתף פעולה באופן מלא עם החוקרים והשיב לכל השאלות שהוצגו לו".

עוד נמסר כי "תא"ל כהנא סבור שיש למצות את החקירה עד תום ולאפשר לרשויות האכיפה בצה"ל לקבל את החלטותיהן בעניינו ולכן מקבל את החלטתו של מפקד זרוע היבשה להשעותו לפרק זמן קצר. בראייתו, נטילת אחריות אישית של מפקד בצה"ל אינה בגדר סיסמה ריקה וכך ינהג אם יימצא כי נפלו פגמים או ליקויים בהתנהלותו. מהמידע שברשותנו, אין בחשדות המיוחסים לתא"ל כהנא היבטים פליליים ולפיכך ראוי לסיים בהקדם את החקירה ולפזר את העננה הכבדה שמעל ראשו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תיעוד ממחסן הנשק שנמצא בביתו של תא"ל מרדכי כהנא. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד ממחסן הנשק שנמצא ברשותו של כהנא/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully