וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות יוצאי תימן: "כשהקברים ייפתחו - הרבה דברים יצוצו"

23.1.2018 / 15:07

אחותו של מרדכי דחבש בן ה-65 נשלחה לבדיקה ולא שבה ממנה. "אמרו שקברו אותה ולא מסרו היכן", סיפר. היום החליטה הפרקליטות כי 18 קברי ילדים ייפתחו לשם בדיקות גנטיות. "אם נפתח את הקבר ולא נמצא כלום - זו תהיה רעידת אדמה"

עריכה: אריאל תמרין

(בווידאו: הפגנה בעקבות חשיפת הפרשת, בחודש יוני האחרון)

משפחות יוצאי תימן שעתרו בבקשה לפתוח 18 קברי ילדים כדי לבצע בדיקות גנטיות נענו היום (שלישי) בחיוב, כשהפרקליטות הודיעה לבית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה כי היא מסכימה לבקשתם לבדוק את קשרי המשפחה בינן לבין שרידי הגופות הקבורות. המהלך התקבל בהתרגשות רבה אצל המשפחות העותרות. מרדכי דחבש, בן 65 מהוד השרון אמר כי מדובר ב"התקדמות מאוד משמעותית שמובילה אותנו לקראת רגע סגירת התעלומה הזו". לדבריו, הרשויות בישרו למשפחתו על מות אחותו התינוקת. "לא שלחו אותנו לראות קבר. ברגע שייפתחו את הקברים הרבה דברים יצוצו".

החלטת הפרקליטות קיבלה את אישורה של הוועדה לכבוד המת שמטעם מועצת הרבנות הראשית לישראל, בכפוף להתקיימות תנאים, המאפשרים מבחינה הלכתית לבצע פתיחת קבריהם של ילדי תימן וביצוע בדיקות גנטיות. בנסיבות העניין, הסכימה הפרקליטות כי יינתן צו לפתיחת הקברים ולקיחת דגימות DNA לשם עריכת בדיקות גנטיות לקשרי משפחה.

עוד בוואלה! NEWS:
היהודיה שברחה בשואה מהונגריה - והקימה משפחה בג'סר א-זרקא
בגלל הריאיון אצל אופירה וברקוביץ': מני נפתלי נגד אלדד יניב
לוחמי הימ"מ שנפצעו בג'נין שוחררו מביה"ח: "קרה לנו נס גדול"

קברי "ילדי תימן", בית העלמין סגולה, פתח תקווה. יוני 2016. ראובן קסטרו
"התקדמות משמעותית". קבריהם של ילדי תימן בבית העלמין בפתח תקווה/ראובן קסטרו

"הקברים נראים מלאכותיים. אלה רצועות בטון עם לוחות קטנים של שם", אמר דחבש. "ההתקדמות המשמעותית היא בזכות ח"כ נורית קורן, שעסקה בנושא רבות", הוסיף. "אין לי מושג מתי יפתחו את הקברים. הוריי נפטרו בשברון לב, כי הם כל הזמן חיו בהרגשה שהיא חיה ונמצאת. היא הייתה בריאה. נתנו אותה לבדיקה, ואז אמרו שקברו אותה ולא מסרו היכן".

"יש הרבה משפחות כמונו, שמטילות ספק במקרה. ההחלטה של הפרקליטות היא גורפת, ואני מניחה שעכשיו יפתחו את כל הקברים של כל מי שנמצא ברשימה כדי לפתור את התעלומה הזו. אם נפתח את הקבר ולא נמצא כלום - זו תהיה רעידת אדמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully